Spyc@m Trust Mod, ideeën?

Pagina: 1
Acties:

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Mensen, ik heb een trust spyc@m 100. Ik doe verder weinig met dit geval. Laatst schroefde ik hem open ui nieuwsgierigheid. Toen zag ik dat het niets voorstelde wat er in zat.
Ik had toen het idee gekregen om er zo'n 9v blok batterij aan te gaan hangen ipv de 2 superpenlites. Deze zijn namelijk zo leeg.
Kan ik die batterij er aan hangen?
Wat voor weerstand moet er tussen?
Is de levensduur van de batterij nu langer?

Zijn er verder nog ideeën? bijvoorbeeld voor een andere jasje waarin deze camera totaal niet opvalt?

Owja, verder wil ik ook de kabel verlengen, ik las iets over het gebruik van utp kabel daarvoor. Kan ik gewoon de bestaande kabel doorknippen en er een utp kabel tussen doen.
Zou dit ook werken met een telefoonkabel?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik heb er ook 1, kan je niet die hele zooi eruit slopen en in een sleutel hanger bouwen ofzo :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je d'r een weerstand tussen hangt is ook je 9Vblokje zo leeg :{ De extra energie uit het blok wordt dan door je weerstandje geconsumeerd, namelijk. Niemand verbiedt je trouwens om er twee van die dikke 1.5volts batterijen aan vast te maken, overigens :P

Maar ik kom hier nog wel'ns terug, want met de mijne doe ik ook niet zoveel >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Even tussendoor een vraagje. Is dat nog wat zo'n spycam. Ik las dat hij 64 Mb intern had. Komen er nog wat aardige foto's uit?

• AEZscf
Nee is niets, die van mij heb trouwens geen 64 mb intern. Ik heb de goedkoopste en die kan 20 "hr" foto's maken. Tis ook geen geld €49 maar het is ook niets.

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Op donderdag 13 juni 2002 12:45 schreef salpoels het volgende:
Even tussendoor een vraagje. Is dat nog wat zo'n spycam. Ik las dat hij 64 Mb intern had. Komen er nog wat aardige foto's uit?
De spyc@m 100 heeft maximaal (als je de plusversie heb) 8Mb en de kwaliteit van de foto's is slechter dan de gemiddelde webcam :(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
jongen die ik ken heeft ooit zo'n ding in een luciferdoosje gebouwd het zou allemaal moeten gaanw erken geloof ik alleen naderhadn bleek dat het kapot was. :)
jammer voor hem. (hij had geloof ik zelfs wat "onnodige" dingen eruit gehaald.

• AEZscf
Nou in een luciferdoosje wil ik hem niet bouwen. Ik wil ook enkele dingen eruit halen. De zoeker, misschien het luidsprekertje. Mag wel een iets grotere verpakking zijn maar gewoon iets wat echt niet opvalt. In een huis en onderweg.

Verwijderd

Waarom niet inbouwen in je WC deur ?

• AEZscf
En dan zien hoe mijn moeder haar grote boodschap weg brengt. :r
Nee dank je, daar pas ik voor.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

kunnen de batterijen er dan niet gewoon uit als hij aan de usb kabel hangt ?

Verwijderd

in een pet :+

• AEZscf
Ja de batterijen kunnen er inderdaad uit als hij op de usb zit. Maar ik wil hem ook nog kunnen gebruiken om zonder usb foto's te maken. Dus de batterijen moeten er aan.
Ik heb nog een batterijhouder voor gewonen penliets liggen. Denk datik die aansluit, dan is de levensduur ook langer.
Ik kan het ook zo maken dat ik de batterijen extern met een stekkertje aan kan sluiten, kan hij in een kleinere verpakking.

Om jullie een idee te geven hoe groot het apperaat is hier een plaatje..

Afbeeldingslocatie: http://arnold.endoria.net/trust.jpg

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
kruis

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Op donderdag 13 juni 2002 12:31 schreef Sloepe het volgende:
Mensen, ik heb een trust spyc@m 100. Ik doe verder weinig met dit geval. Laatst schroefde ik hem open ui nieuwsgierigheid. Toen zag ik dat het niets voorstelde wat er in zat.
Ik had toen het idee gekregen om er zo'n 9v blok batterij aan te gaan hangen ipv de 2 superpenlites. Deze zijn namelijk zo leeg.
Kan ik die batterij er aan hangen?
Wat voor weerstand moet er tussen?
Is de levensduur van de batterij nu langer?
nee, de cam is waarschijnlijk kapot, als er AAs in moeten... das bij elkaar 3 v en blok = 9 volt....

Gregor van Egdom Krekr

• AEZscf
Dat hij dan kapot zou gaan begreep ik wel. Ik wilde er dan ook een weerstand tussen zetten o.i.d. Maar werkt dat dan wel?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

V=I*R:
9 volt = I*(Rweerstand+Rcam)
3 volt = I*Rcam
=>
6 volt = I*Rweerstand.

Indien I constant is (kamera in actie), kun je eenvoudig bepalen (ff amperemetertje tussen batterijtjes en cam hangen) hoe groot het weerstandje moet zijn.

P=V*I

Hier volgt meteen uit dat het weerstandje tweemaal zoveel vermogen uit je batterij trekt als de webcam, dus je 9V-blok is drie keer zo snel leeg als wanneer alleen de cam eraan hangt (maar dan blaas je de cam weer op, natuurlijk :)).

Nogmaals: hang er gewoon twee stevige (van die dikke) 1.5V-batterijen aan. Dat 9V-blok is volmaakt zinloos. Met of zonder weerstand. De luciferdoosjeideeen zijn daarentegen wel weer de moeite waard. Jammer dat je (zonder USBdraadje) op het sluiterknopje zal moeten duwen. Gelukkig rook ik, dus de smoes daarvoor is snel gevonden :7

En sorry voor de kick, maar ik ben in elk geval niet te beroerd om iets twee keer uit te leggen. Da's toch ook wat waard? :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1