Toon posts:

Exchange 2000, Ophalen van email externe server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op een W2K advanced server, met een win98 clienten

Ik heb 2 vragen:

Vraag 1
Is het mogelijk om met Exchange 2000 email op te halen van een andere mailserver?

Bijvoorbeeld, we willen dat exchange 2000 email ophaalt van pop.kennisnet.nl

Vraag 2
Zo ja bij vraag 1, hoe moet ik dat instellen, ik heb wel een boek, maar dat is engels, en wordt daar een beetje gek van.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik weet dat W2K Small Business een POP3-connector meelevert, wat prima werkt. Echter, in W2K AS + Losse Exchange is deze niet bijgeleverd.

Wellicht dat dit los te koop/verkrijgbaar is via Microsoft?

Je hebt nu bijvoorbeeld bij "Connectors" je smtp-connector staan. Met de pop3-connector komt er een module bij. Heel simpel maar doeltreffend.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-04 22:00
Gebruik EFS

Zie hier http://www.chimera.co.nz/

Gebuik ik thuis ook werkt perfect. :)

Verwijderd

Topicstarter
DMm, dat zou flink minder zijn....

Weet je of er gratis programma's zijn die dat kunnen?

Ik heb nog wel iets gehoord of mercurry. Dat is ook een mail server programma. Misschien is het wel mogelijk om die naast elkaar te draaien dat mercurry de email van externe ophaalt en deze doorstuurd naar de exchange server. :?

Het blijkt maar weer dat Microsoft uit is op geld...

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-04 19:40

beekware

To Experience The Unexpected..

Kijk maar eens op http://www.popbeamer.com/ dit proje heb ik ook draaien als Serive op mijn NT4 SP6A + Echange Server 5.5. Dit progje werkt ook op W2KADV + Exchange 2000 heb ik er namelijk op ook opgehad.
Je kunt allerlei pop-adressen opgeven en route naar een exchange user-mailbox.

Bij mij werkt dit alles perfect!

Greets,
Flipje...

8-)

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Verwijderd

Topicstarter
Geen freeware progie's die goed draaien? (gaat namelijk om meerdere servers...)

Verwijderd

Topicstarter
:? dmm het zit niet mee...

EFS werkt wel goed alleen het punt is het gaat ook met meerdere gebruikers met verschillende emailadressen.
je kan maar 1 pop account daarmee instellen :(

Verwijderd

Topicstarter
popbeamer werkt, alleen het kost 139,- :( het is een oplossing.

Heeft er iemand ervaring in Mercury in combinatie met Exchange?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb thuis ook POPBeamer.. (maar thuis ben ik stout), en het werkt als een zonnetje..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
ja kijk alles moet gelicenceerd gaan... dus of ze moeten het allemaal aanschaffen... a €139,- :?

mercury wil niet echt werken met exchange..., maar ik blijf zoeken naar de oplossing

• Yohost!
  • Laatst online: 25-04 17:22
Hoe zit het met leave-mail-on-server opties? Zit die in de genoemde pakketten?

Verwijderd

Topicstarter
efs haalt het er van af... dat is wat ik wel weet.. popbeamer moet ik aan me collega vragen morgen

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kan je het niet anders dan een extra programma kopen om je pop emailaccounts op te halen in je exchange.. :?

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Op vrijdag 14 juni 2002 13:11 schreef Quinto19 het volgende:
Volgens mij kan je het niet anders dan een extra programma kopen om je pop emailaccounts op te halen in je exchange.. :?
Affirmative.. :(

En POPBeamer ondersteunt ook 'leave mail on server'. Hoewel ik wel eens mijn vraagtekens zet bij het correct functioneren van deze functionaliteit. Maar je betaalt ervoor, dus moet het ok werken.

Tof trouwens dat dit topic openblijft, de vorige drie over dit onderwerp werden dichtgegooid onder het motto 'gebruik de search maar'. Waar je dan weer niets nuttigs kan vinden :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1