php counter met cookies

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik ben ebzig een teller te maken voor mijn site. Het is de bedoeling dat als mensen een dag later weer terug komen dat ze opnieuw worden geteld. Dus ik dacht dat ga ik doen met cookies. Maar het vervelende is dat niet iedereen cookies accepteerd. Ik dacht dus maar om die teller zo te bouwen dat hij alleen de mensen die wel cookies accepteren te tellen. Ik heb geen idee of dat veel mensen zijn die geen cookies accepteren maar goed.
PHP:
1
<?$koekje = "teller";if (!$HTTP_COOKIE_VARS["$koekje"]){$exp  = time()+84600; // 1 dag$value = "geweest";setcookie($koekje,$value,$exp);if(!isset($teller)){echo "koekie kon niet gezet worden";die;}if(isset($teller)){$db = mysql_connect("localhost", "root");mysql_select_db("site",$db);$sql = "update counter set counter = counter + 1";$result = mysql_query($sql);echo "koekie gezet";}}echo "done";?>

Let maar ff niet op die onnozelen dingen als:
echo "koekie kon niet gezet worden";
die;
Heb ik er ff tussen gezet zodat ik kan zien wat hij gedaan heeft.

Zoals het er nu staat werkt het dus niet, het probleem zit hem in dat gelijk nadat de cookie gezet is je hem nog niet op kan vragen ofzo. Daar moet eerst een refresh tegen aan gaan, maarja dan loopt hij tegen die "if (!$HTTP_COOKIE_VARS["$koekje"])" aan en stopt hij er ook mee.

Iemand een goed idee hoe ik kan kijken of de bezoeker cookies accpeteerd?

...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1. Of een koekje is gezet weet je pas bij de volgende pagina (zoals in de manual staat)
2. Als je wat meer dingen in zou vullen bij je setcookie zouden ook meer bezoekers je koekje accepteren (zie ook manual)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Probeer cookies aan te spreken met $_COOKIE["teller"]

meer info hier:
http://www.php.net/manual/en/reserved.variables.php#reserved.variables.cookies