nieuwe Jamo's in 10 jaar oude speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
de topictitel is verkeerd.. speakers in speakers kan niet dus het moet zijn nieuwe Jamo's in 10 jaar oude boxen

Eerst zeg ik maar even.. ik heb nauwelijks verstand van speakers.

Ik heb van mijn pa 2 speakers gekregen. Ze waren toendertijd geloof ik 900 piek per stuk (als mn pa niet loopt te overdrijven)

Svenska Disco Driver (:D hoe verzinnen ze het) DD220
sinus effect 110 watt
music effect 160 watt
impedance 4-8 ohm
sensitivity 1.4 watt

In die speakers zitten een tweeter en een midranger van Jamo.

De allrangers (of heet dat midrangers?) zijn gaan vervellen. Rubberen randen eraf enzo. Ik weet dat dat te repareren is maar ik zoek gewoon nieuwe speakers met een diameter van 25,5 centimeter.

Ik zoek een winkel (liefst in Noord-Holland) waar ze wat keuze hebben. Ik wil er gewoon weer Jamo's in zetten. (of vergelijkbare speakers)

edit:
mn vraag is niet echt duidelijk. ik vraag eerst maar..

moet ik zeer precies zijn.. ik moet toch een speaker met dezelfde klankkleur hebben enzo??

hoe weet ik of ik de goeie koop. (en waar kan ik losse speakers het beste kopen)

Verwijderd

ik denk dat het zonde van je geld is om daar nog geld aan uit te geven...

Verwijderd

In Haarlem zit Speaker&co, je kunt daar wel advies vragen of het de moeite waard is. Hun site is

http://www.speakerenco.nl

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
vet die winkel is nog geen 20 minuten rijden

maar waarom is t zonde van mn geld??

tis toch een vorm van zelfbouw dan?? zelfbouw is goedkoper en de kast heb ik al.. nu nog de speakers

Verwijderd

Radio Elco in Hoorn of ALkmaar.

Of Clare in Hoorn

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:22
Ik denk dat het ook weggegooid geld is goed geluid wordt ontwikkeld door de klankkast. Die klankkast is zo gebouwd dat een bepaalde speaker mooi klinkt.

Maar aan de andere kant als je niet echt een audiofiel bent moet het lukken

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 13:15 schreef et36s het volgende:

Maar aan de andere kant als je niet echt een audiofiel bent moet het lukken
ik ben in zoverre audiofiel dat ik me zeer snel stoor als t niet klinkt zoals het hoort.. maar heb er geen verstand van dus kan er niet echt over meepraten.. maar ik neem gewoon zo'n speaker mee naar die zaak en ik vraag om advies

denk dat ze het me best kunnen vertellen

ik wil namelijk wel een set waarvan ik de bass voel in mn maag (nee ik draai geen hard(core/house)

maar ik denk niet dat ik goeie speakers krijg voor een laag budget... ik wilde niet over de 250 euro gaan voor 2 losse speakers (of het nou 2 complete boxen zijn of 2 losse speakers)
Pagina: 1