[SONY] Speakerset.

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-03 22:59
Om te beginnen. Ik ben geen audiofiel, maar gewoon een HTK (Huis, tuin en keuken) gebruiker.

Goed. Ik heb van de week een Sony receiver STR-DE545 gekocht en ben zeer tevreden over het apparaat. Nu moeten er alleen nog speakers bij. Ik zat zelf te denken aan het volgende:

- Front: 2 x Sony SS-MF515 Specs
- Surround / Center: SS-CR490 Specs
- Subwoofer: SA-WM40 Specs

Het zal ongetwijfeld niet zo klinken als jullie B&W, JBL, Mission, blaat, etc. setjes, maar daar is de prijs ook naar.

Alles bij elkaar kom ik op zo'n EU 750,- en daar gaat dan nog zo'n 30% vanaf.

Het is bedoeld voor DVD'tjes kijken op mijn slaapkamer. En af en toe een leuk CD'tje.

Wat ik er over heb gelezen op internet is alleen maar zeer positief:
- Review SS-MF515
- Review SS-CR490
- Review SA-WM40

Volgens mij past dit alles best leuk bij elkaar. En is het zeer effectief voor mijn behoefte. De prijs is in ieder geval onovertroffen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je noemt zelf al zat redenen waarom je dit setje wilt kopen. Met goede argumenten. Wat wil je van ons dan nog weten ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• kaandorp
Ik wil graag weten of iemand deze set heeft (of onderdelen) en wat hun ervaring is. Erg veel info over speakers voor mensen met een kleiner budget is er hier niet te vinden.

Misschien is er een beter alternatief voor deze set in dezelfde prijsklasse.
Misschien zijn er bekende problemen met deze sets.
Misschien weet iemand waar ik ze kan luisteren in de omgeving Utrecht.

Zoiets?

Verwijderd

Als je sony wil.. moet je het maaris komen beluisteren bij mij... al mn speakers gaan weg en er komen B&W's voor in de plaats...

Ik weet niet van wat voor geluid je houdt maar voor mij ging er echt iets open nadat ik die b&w speakers had gehoord..

Sony speakers... tsja het hangt sterk van je receiver af.. maar ik vind de balans tussen de verschillende tonen niet goed...

En mijn sony sub moet ik films gewoon zacht zetten anders gaat ie gewoon over zn nek bij de eerste de beste flink explosie of iets..
Je noemt zelf al zat redenen waarom je dit setje wilt kopen. Met goede argumenten. Wat wil je van ons dan nog weten ?
Idd...

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 15:11 schreef Pauluz het volgende:
Als je sony wil.. moet je het maaris komen beluisteren bij mij... al mn speakers gaan weg en er komen B&W's voor in de plaats...

Ik weet niet van wat voor geluid je houdt maar voor mij ging er echt iets open nadat ik die b&w speakers had gehoord..

Sony speakers... tsja het hangt sterk van je receiver af.. maar ik vind de balans tussen de verschillende tonen niet goed...

En mijn sony sub moet ik films gewoon zacht zetten anders gaat ie gewoon over zn nek bij de eerste de beste flink explosie of iets..
[..]

Idd...
En B&W is ook niet alles, dus zo kun je door blijven gaan.....

Ik zou zeggen koop ze! Ik bedoel als jij het allemaal prima vindt klinken en tevens een mooie deal kan maken waarom niet??? Laat al die jongens die beter hebben/willen maar zeiken het is jouw set en daar draait het nu even om.

Verwijderd

Uit zijn verhaal kan ik nou niet halen dat ie ze beluisterd heeft of vergeleken met andere...

En dat de meeste sony subs niet helemaal lekker zijn kan je vragen aan bijna iedereen....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, loop eens een winkel in (zijn er zat in utrecht) en ga daar eens luisteren naar sets die je tot 750 euro kan krijgen en vergelijk ze eens :).

Sony kan je beluisteren bij sony zelf in badhoevendorp (zie www.sony.nl) en bij BCC kan je vaak ook siny beluisteren. Een vrij 'normale' audiozaak in utrecht is staffhorst, daar kan je bijvoorbeeld dit setje van Mordaunt Short beluisteren... Ik ken het zelf niet, maar vind het er wel goed uitzien en de MS'en die ik gehoord heb waren wel ok:

Afbeeldingslocatie: http://www.mordaunt-short.com/pix/prem_all.jpg

verkijk je niet op een merk in ieder geval, geef andere ook een kans. Ook al maakt sony niet zulke hele slechte speakers hoor, zeker als je gewoon de zuiltjes koopt :). Bijzonder is het niet, maar dramatisch slecht ook weer niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik wilde, ze zelf ook kopen.. kheb ze ook gehoord, het zijn helemaal geen gekke speakers.. ik vondt ze best lekker klinken!!.. gewoon kopen dus..

Verwijderd

Voor 750,- euro kun je ook wel een B&W set bij elkaar krijgen. Het is wat zoek werk, maar volgens mij absoluut de moeite waard. Hieronder staat wat ik onlangs heb aangeschaft.

Front: DM 570 200,- euro (2e hands marktplaats)
Rear: DM 302 140,- euro (demomodel 40,- euro kunnen afdingen (orgineel nog voor 180,- bij Its aan de Bergweg in Rotterdam)
Center: LCR 3 250,- (Radiobeurs Tilburg)

Totaal 590,- euro.

Ik heb die Sony's niet gehoord, maar ik kan je zeggen dat deze set echt klinkt als een klok. Ik kan me haast niet voorstellen dat die Sony's het heldere en warme Britse geluid van B&W zullen evenaaren.

Verwijderd

B&W DM 303 á 115 euro x4 = 460... nieuw..

Dan heb je 4 identieke speakers... geeft het beste geluid.. komt er nog een center bij die moet matchen... en een sub.. die kunnen 2ehands...

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 16:48
Ik heb zelf ooit eens een tweede hands boxen setje van sony gekocht dat bestond uit twee rear boxen en een center, om mijn thuisbioscoop mee te beginnen.

Type nummers:
rear: SS-SR190
center: SS-CN190

Zelf vond ik dat deze Sony boxen weinig bas konden weergeven, maar dat is mij ervaring :) .

Maar als jij de boxen die jij op het oog hebt mooi vind klinken moet je ze gewoon kopen, want het gaat er om wat jij er van vindt.

• kaandorp
Tnx.. Voor de reacties.
De post was idd niet bedoeld om te horen hoe jullie het vonden klinken, want dat is heel persoonlijk natuurlijk. Maar meer of er misschien grote bezwaren hangen aan het setje buiten het geluid om.

Misschien matched het hele setje niet ofzo.

Verwijderd

Als je wil dat je setje matcht hebben je center fronts en rears dezelfde tweeter/midtoner en eventuele woofer

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 09:28 schreef Pauluz het volgende:B&W DM 303 á 115 euro x4 = 460,-

Dan heb je 4 identieke speakers... geeft het beste geluid.. komt er nog een center bij die moet matchen... en een sub.. die kunnen 2ehands...
Daar hoort dan uit dezelfde sterie de LCR 3 center bij die rond de 250,- kost. Dan ben je ook zo'n 700,- kwijt en die sub moet je dan maar te goed houden :) . Je hebt dan wel een set die wereldwijd erg goede resenties heeft gehad vanwege de sterke prijs/kwaliteit verhouding.

Zoals gezegd heb ik die Sony's nooit gehoord, maar ik kan je wel aanraden om dit eens te gaan beluisteren en dan kun jij voor jezelf wel de vergelijking maken. Suc 6 en laat eens weten waar je keuze op gevallen is.
Pagina: 1