Ik heb thuis een mini-Lan met daarin mijn Linuxbak, waarvan ik een beetje was uitgekeken op de domeinnaam (beetje lang, wat vervelend was met mail). Ik start dus Linuxconf en verander daar die domeinnaam (en ook bij Samba de Netbiosnaam, maar dat maakt volgens mij geen ruk uit) in eentje die me leuker leek. Ik activeerde de veranderingen en herstartte. Maar toen...
Ten eerste sette hij de hostname zoals altijd, met het ouwe domein. Toen kwamen de daemons, en bij sendmail deed hij er ERG lang over. Httpd FAILED, NMB ook. Toen ik even later weer kwam kijken, was me beeld zwart en deed num-lock het niet meer.
Heb ik zo'n mini-distro nodig om de boel te fixen? En hoe fix ik het? Ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren!
Ten eerste sette hij de hostname zoals altijd, met het ouwe domein. Toen kwamen de daemons, en bij sendmail deed hij er ERG lang over. Httpd FAILED, NMB ook. Toen ik even later weer kwam kijken, was me beeld zwart en deed num-lock het niet meer.
Heb ik zo'n mini-distro nodig om de boel te fixen? En hoe fix ik het? Ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren!