Toon posts:

Tweede monitor aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, vraagje, ik wil een tweede monitor aan mn pc hangen om zodoende daar mn paletjes van after fx en photoshop te zetten. Ik heb een ASUS 3400 TNT 16 mb tv inout en de tweede kaart is een S3 32, ik heb ook nog een S3 64+. Nu weet ik dat je in je bios dan ook moet instellen dat ie dan eerst pci boot en dan pas AGP. Als ie boot op agp dan start ie mn grote scherm en als ik m op pci zet alleen de kleine monitor, ik kan beide niet instellen. Ik heb een ASUS P2B AGP moederbord, PII 450, windows 2000 professional

Een maat van mij gebruikte de S3 kaart voor zijn 2e monitor, ook met win2000, maar wel met een nieuwere pc, moet ik mischien mn moederbord bios updaten ofzo, wat moet ik doen om op beide beeldschermen beeld te krijgen?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Het kan wezen dat je ASUS 3400 TNT 16 mb het niet leuk vind om als tweede videokaart te starten en aangezien die 2 S3 kaarten zeker niet als tweede videokaart willen starten zie ik het niet gauw gaan werken...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Matrox kopen :P

nee, dat gaat idd niet werken
helaas

Verwijderd

Hmm, kan je niet nadat je je pci als eerste boot, onder windows--> beeldschermeigenschappen. staat er dan geen 2de scherm???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Inderdaad eerst even naar de display-properties kijken. Daar moet je als het goed is ook even aangeven dat hij de multi-monitor setup moet gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
okee, dan heb ik de volgende vraag, ik koop binnenkort een nieuwe pc en dan wil ik op die wel die 2e monitor. Nu zijn er van die kaarten met dual vieuw waar je direct 2 monitors aanhangt. Maar stel, je koopt een nieuwe bak met XP erop, de snelste Geforce, en een redelijk maar niet al te vet tweede videokaartje voor die tweede monitor. Werkt dit dan wel, dus laat ik zeggen dat de moederborden van tegenwoordig dat wel ondersteunen, en de niewere videokaarten ook? of is het dan alsnog opletten tussen de twee videokaarten en moederbord of dat allemaal samengaat. En weet iemand anders een goede dual vieuw kaart, ik werk wel met een 22 inch monitor en 17 inch als bijscherm, werk veel met grafische pakketten, dus niet echt voor spelletjes ofzo, maar moet wel een goede resolutie kunnen trekken op die grote schermen, en 3dsmax en after fx kunnen draaien. Ik heb t idee dat zo`n dual vieuw kaart hier niet echt geschikt voor is, omdat ie zn kracht verdeeld over de twee monitoren....?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:54 schreef AMD_er het volgende:
Matrox kopen :P

nee, dat gaat idd niet werken
helaas
matrox....heb er al meer over die kaart gehoord...zou die geschikt zijn voor mij, zoals ik hierboven beschreef wat ik er mee wil?

Verwijderd

als je geen spellen speelt, absoluut zeker ja. mooie kwaliteit en in dualscreen nog altijd de beste.

Verwijderd

/me heb lekker een dualhead gs2mx400 werkt prima :)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een oud cheap-ass siemens mobo. Ik heb hier een gf2 gts/pro en een S3 virge in hangen en die werken perfect. Windows start op op de S3 en gaat bij het loginscherm naar de GF. Bij de beeldschermeigenschappen staat de GF als hoofdmonitor ingestald, en bij de S3 staat "het bureaublad uitbreiden naar deze monitor"
Het werkt allemaal perfect :)
Bij jou moet dat denk ik ook wel kunnen. Ik had alleen een probleem met de bios want plug and play stond aan waardoor windows verkeerde adressen aan de kaarte geeft waardoor een van de twee het niet doet.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 12:03 schreef receiver het volgende:

[..]

matrox....heb er al meer over die kaart gehoord...zou die geschikt zijn voor mij, zoals ik hierboven beschreef wat ik er mee wil?
ja, meer dan genoeg
Pagina: 1