Toon posts:

Het grote alles behalve AD&D PnP RPG topic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er lopen hier een aantal topics over roleplayen maar die gaan voornamelijk over AD&D
Nou dacht ik laat ik eens een topic beginnen over de andere RPGŽs

Zelf ben ik een grote fan v/h WoD systeem met spellen zoals Vampire, Mage, Werewolf, Wraith en vast nog een paar
en ik speel sinds kort met FerEnZijnHandpop Unknown Armies wat ook erg leuk is (hebben pas 2 1/2 keer gespeeld maar is voorlopig nog veel belovend)

Welke rolespellen worden er nog meer gespeeld door de tweakertjes (behalve AD&D want dat geloof ik wel :)) en wat zijn de leuke punten van die spellen

Zal zelf ff beginnen :):
Vampire
Leuke duistere setting waar je als eeuwige dode rondloopt op deze wereld met veel politieke mogelijkheden en grappige krachten
Mage
He je kan Magie :), wat is er nu leuker dan de realiteit verbuigen zoals jij dat wil, alleen k*t dat de realiteit het er soms niet mee eens is :(
Werewolf
Oke heb het handboek maar heb het nog nooit gespeeld :(,na het lezen v/h boek vond ik het opeens een stuk minder (Ik wil geen treeloving hippy zijn)
Wraith
Ook nog nooit gespeeld maar wel gelezen, enorm cool concept waar je de slechte kant van een andere PC kan spelen (wat is er nu leuker dan iemand in het spel te naaien :))
Unknown Armies
De naam zegt het al: Unknown, ben er pas net mee begonnen en kan er dus nog weinig over zeggen, compleet ander spelsysteem maar wel allemaal logisch, ik zal hier hierover later wel meer gaan vertellen (Ligt een beetje aan Fer >:))

Ik heb ook ff een paar vraagjes:
Weet iemand waar je het Path of Secrets (thaumaturgy path van Vampire) kan vinden (in welk boek,welke site)
Weet iemand nog een leuke party om Vampire/Mage te spelen in Tilburg of Eindhoven (speel momenteel al wel op woensdag dus die dag kan niet)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
dit zegt mij dus absoluut nix he :P
mischien ff een begrippenlijstje 'droppen' voor je afkortingen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:58 schreef Crash-Override het volgende:
dit zegt mij dus absoluut nix he :P
mischien ff een begrippenlijstje 'droppen' voor je afkortingen?
uhh mkay :?

AD&D = Advanced Dungeons and Dragons
PnP = Pen and Paper (jaja jongens en meisje(s) dus zonder computer :))
WoD = World of Darkness = de wereld waar alle spelsystemen van White Wolf in gespeeld worden
RPG = Role Playing Game
v/h = van het (jaja gewoon nederlands :))
1/2 = half :+

Meer afkortingen heb ik niet im mijn post kunnen vinden :+

misschien als je iets perciezer kan zeggen over wat je niet snapt kan ik het iets beter toelichten (of is het nu allemaal duidelijk)

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

wat dacht je van cyperpunk en cybergen.
Zijn ook best gaaf

ComputerSpecs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 12:29 schreef _Dutch-Force_ het volgende:
wat dacht je van cyperpunk en cybergen.
Zijn ook best gaaf
Die heb ik dus nooit gespeeld
Kan je er iets meer van vertellen ? (doel v topic :+)

• Crash
Op donderdag 13 juni 2002 12:24 schreef Gamegod het volgende:

[..]

uhh mkay :?

AD&D = Advanced Dungeons and Dragons
PnP = Pen and Paper (jaja jongens en meisje(s) dus zonder computer :))
WoD = World of Darkness = de wereld waar alle spelsystemen van White Wolf in gespeeld worden
RPG = Role Playing Game
v/h = van het (jaja gewoon nederlands :))
1/2 = half :+

Meer afkortingen heb ik niet im mijn post kunnen vinden :+

misschien als je iets perciezer kan zeggen over wat je niet snapt kan ik het iets beter toelichten (of is het nu allemaal duidelijk)
alleen RPG, v/h & 1/2 snapte ik :P
ben niet zo into RPG's dus had totaal geen idee van wat je bedoelde,
nu wel :)

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

Bij cyberpunk, het speelt af in gewone steden, je hebt daarbij keuze uit verschillende characters zoals Solo (de Bruja van cyberpunk zeg maar)medics, en netrunners.
Je kunt je character aanpassen door middel van cybernetics zoals nightvision, body armor en de beste is natuurlijk wel mister studs sexual implents.
De missies zijn heel varierend, dit kan een legerbasis opblazen zijn, of een rescue mission

Bij cybergen ben je een mutant tiener, dit spel heb ik zelf nooit gespeeld maar klasgenoten wel.

ComputerSpecs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 12:51 schreef _Dutch-Force_ het volgende:
Bij cyberpunk, het speelt af in gewone steden, je hebt daarbij keuze uit verschillende characters zoals Solo (de Bruja van cyberpunk zeg maar)medics, en netrunners.
Je kunt je character aanpassen door middel van cybernetics zoals nightvision, body armor en de beste is natuurlijk wel mister studs sexual implents.
De missies zijn heel varierend, dit kan een legerbasis opblazen zijn, of een rescue mission

Bij cybergen ben je een mutant tiener, dit spel heb ik zelf nooit gespeeld maar klasgenoten wel.
Klinkt wel grappig
Wat voor soort systeem heeft het ?
Werkt het met allemaal d10's of zijn er meerdere soorten dobbelstenen nodig ?
Maar volgens mij zijn dit veel van die high tech/sf verhalen dat lijkt mij toch altijd minder omdat je jezelf niet echt een wereld kan voorstellen
Met WoD (deze wereld) en AD&D (fantasywereld) kan ik me dat veel beter voorstellen
Op donderdag 13 juni 2002 12:50 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

alleen RPG, v/h & 1/2 snapte ik :P
ben niet zo into RPG's dus had totaal geen idee van wat je bedoelde,
nu wel :)
dat dacht ik al :)
ff een korte beschrijving (iedereen mag me rustig verbeteren)
Een RPG speel je met een aantal mensen (tussen de 2 en 8(tusen 4 en 6 is imho het beste)) 1 van die mensen is de DM,ST,GM,etc (ligt ff aan het spelsysteem) en die verteld als het ware een verhaal.
De andere (de spelers) spelen een hoofdrol in zijn verhaal, zij zijn de sterren uit het verhaal.
De DM creert de wereld waarin de spelers (PC) allemaal dingen kunnen doen in en soms speciale krachten hebben, in sommige spellen zijn het Vampiers (Vampire) andere verhalen zijn het Weerwolfen (Werewolf :P) en andere zijn het gewone mensen (Call of Cthulu) en bij weer andere Orken,Trollen,tovenaars of ridders (AD&D)
De DM legt (globaal) uit hoe de wereld eruit ziet en wat er aan de hand is en het spel kan beginnen.
OK snap je het al ?

Nee dacht ik al :+
Nou kunnen de PC zeggen wat ze willen doen.
Bijv een van de spelers is een huurling die op zoek is naar werk, dan kan hij tegen de DM zeggen van ik zoek een opdracht of ik zoek een vriend van mij op die misschien wel een klusje voor mij heeft.
De DM bepaalt dan of het hem lukt of niet vervolgens word dan uitgespeeld hoe het loopt.
Bijv de PC komt bij zijn vriend aan en vraagt of hij werkt heeft die vriend (een NPC) word dan door de DM gespeeld en die antwoord dan wat hele gesprekken kan opleveren. uit eindelijk krijgt hij wel of niet zijn opdracht (maakt ff niet uit voor het voorbeeld) en kan dan verder gaan
Of hij zoekt nog steeds een opdracht of hij voert hem uit
Zo kan het dan verder en verder gaan en heb je interacties met verschillende NPC'S en PC'S en volgt daar een verhaal uit (De DM heeft altijd voor het spel begint het doel v/h verhaal al bedacht maar hoe het precies afloopt weet ie ook nog niet)

uhm dit wel weer genoeg typewerk voor nu :)

afk.
PC = personel computer Player Character (een figuur die door een speler bestuurd word
NPC = Non Playing Character (een figuur die door de DM bestuurd wordt
DM = Dungeon Master (spelleider)
GM = Game Master (spelleider)
ST = Storyteller (spelleider)
d10 = 10 zijdige dobbelsteen

• Crash
woei, ik begin het te snappen :P
klinkt wel interessant

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 14:44 schreef Crash-Override het volgende:
woei, ik begin het te snappen :P
klinkt wel interessant
Dit is wel een hele basic uitleg ervan hoor
Dit is echt kut uitleggen :(
Ga eens naar een spellenwinkel bij jouw uit de buurt en ga daar ff informeren voor een betere uitleg (als je die niet kan vinden loop dan maar achter een groep nerds met boeken aan :+)

• Crash
Op donderdag 13 juni 2002 14:57 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Dit is wel een hele basic uitleg ervan hoor
Dit is echt kut uitleggen :(
Ga eens naar een spellenwinkel bij jouw uit de buurt en ga daar ff informeren voor een betere uitleg (als je die niet kan vinden loop dan maar achter een groep nerds met boeken aan :+)
no thx, het klinkt interessant in de vorm van: goh, bestaat dat ook (no offense)

maar verder zul je mij het nooit zien spelen, of me er in verdiepen

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 12:51 schreef _Dutch-Force_ het volgende:

een soort deus ex dus...

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Lessee:

Op dit moment speel ik

Call of Cthulhu d20: een vrolijke trektocht door de zieke opium-verneukte hersenpan van horrorschrijver H.P. Lovecraft. Waar je OF sterft OF gek wordt, maar er nooit beter van wordt. Waar een gevecht met monsters (mythos creatures) vaak gepaard gaat met het geluid van versnellend voetstappen de andere richting in. :)

Unknown Armies: zoals Gamegod zegt. Een horror rpg over de occulte onderwereld, in dit geval van New York. Wat hebben we tot nu toe gehad? Doden die vol zitten gestopt met tandwieltjes en radertjes zoals die in grootmoeder's klok, een rave-nieuwjaarsfeest buiten New York waar mensen wel heel erg in een trance raakten. Een trucker die 70 shotglazen whiskey naar binnen goot, wegreed met zijn truck en later werd teruggevonden bij diezelfde, maar nu uitgebrande, truck. Zonder gezicht. Hooray for strange shit! :)

Halls of the Arcanum: Een horror rpg à la de tv-serie Poltergeist: The Legacy. Oorspronkelijk van White Wolf, maar flink verbouwd door de GM.

In het verleden:

Call of Cthulhu BRP (Basic Roleplaying versie van Chaosium Inc.)
AD&D
D&D
D&D 3rd edition
Paranoia
Ghostbusters
Dreampark
Vampire: the Masquerade
Freak Legion
Marvel Superheroes
Feng Shui
Adventure!
Deadlands: the Weird West
Shadowrun
Cyberspace
Middle Earth RolePlaying (MERP)
Wraith: the Oblivion
Mage: the Ascension
Chill
The End

Da wast wel, geloof ik... >:)

Mijn Library Thing catalogus

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 23:17 schreef Crayne het volgende:
Path of Secrets:

http://www.kopalnia.rpg.pl/mirror/adashiel/archive/pathofsecrets.html
helle sweet :p

toch maar naamsverandering :? :)

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op vrijdag 14 juni 2002 09:08 schreef Gamegod het volgende:
toch maar naamsverandering :? :)
Tja, mensen krijgen vage ideeën bij FerEnZijnHandpop. Inclusief ik. :)

De "vrijdag" quote in mijn sig is gebleven speciaal voor Bene.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

MaDLiVe

.-Observer-.

mmm, ik speelde vroeger altijd inquisitor, heb nog wat zelf made characters hierzo liggen :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Errr...Inquisitor nog steeds een miniature wargame met wat minieme regels om wat rpg-achtige sfeer in het spel te brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 09:20 schreef MaDLiVe het volgende:
mmm, ik speelde vroeger altijd inquisitor, heb nog wat zelf made characters hierzo liggen :)
Inquisitor ?
Als in de inquisitie tegen de Vampires (en andere bovenatuurlijke) speel je dan niet gauw een beetje een do goodie ?
Op donderdag 13 juni 2002 23:17 schreef Crayne het volgende:
Path of Secrets:

http://www.kopalnia.rpg.pl/mirror/adashiel/archive/pathofsecrets.html
Er is ook een thaumaturgy path v/d path of secrets, weet je die toevallig ook te vinden ?

Edit:
Woei post 500 :7

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Op vrijdag 14 juni 2002 09:29 schreef Gamegod het volgende:
Inquisitor ?
Als in de inquisitie tegen de Vampires (en andere bovenatuurlijke) speel je dan niet gauw een beetje een do goodie ?
Nee, Inquisitor als in: Games Workshop's miniature wargame waarbij je 54mm miniaturen gebruikt en servants of Chaos afknalt in the name of the Emperor. En dat zijn géén goody-goody-two-shoes nee. :)
Er is ook een thaumaturgy path v/d path of secrets, weet je die toevallig ook te vinden ?
The Path of Secrets SSH p. 56 - 57. Ik heb geen idee waar SSH voor staat. Ik heb zo'n vermoeden dat ze het Storytellers Handbook bedoelen. In de Player's Guide to the Sabbat zul je ook wel wat vinden over Dark Thaumaturgy...

Pagina: 1