Ik heb de volgende twee tabellen die ik wil gaan samenvoegen:
extra_deb:
en
testmail:
Nu is de bedoeling dat de dat die in testmail staat overgaat in de tabel extra_deb.
Nu heb ik de volgende update query gemaakt :
Maar dan geeft hij de volgende mysql fout :
??? Ik snap dit niet, ik kan toch in mysql gewoon gegevens updaten uit een andere tabel ???
Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe, want ik heb al op de manpages van mysql gekeken, maar hier staat vrij weinig info over de update functie. En volgens mij is dit gewoon goed in normaal SQL.
extra_deb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Field Type Null Default Extra Unieknr double No auto_increment Debiteur int(11) No 0 Mastermail char(1) Yes Wijn char(1) Yes Emailadres varchar(80) Yes Contactpersoon varchar(80) Yes Adres varchar(80) Yes Huisnummer varchar(7) Yes Postcode varchar(6) Yes Plaats varchar(40) Yes Telefoonnummer varchar(20) Yes MAP char(1) Yes Extra_info text Yes |
en
testmail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Field Type Null Default Extra ADRES_POSTKODE longtext Yes Naam longtext Yes Adres longtext Yes Huisnr longtext Yes Plaats longtext Yes Mailen longtext Yes tav longtext Yes Debiteur int(11) No 0 |
Nu is de bedoeling dat de dat die in testmail staat overgaat in de tabel extra_deb.
Nu heb ik de volgende update query gemaakt :
code:
1
2
3
4
5
6
| UPDATE extra_deb SET extra_deb.Mastermail="J", extra_deb.Contactpersoon=testmail.tav, extra_deb.adres=testmail.adres, extra_deb.huisnummer=testmail.huisnr, extra_deb.plaats=testmail.plaats WHERE extra_deb.debiteur=testmail.debiteur; |
Maar dan geeft hij de volgende mysql fout :
code:
1
| MySQL said: Unknown table 'testmail' in where clause |
??? Ik snap dit niet, ik kan toch in mysql gewoon gegevens updaten uit een andere tabel ???
Kan iemand mij vertellen wat ik hier fout doe, want ik heb al op de manpages van mysql gekeken, maar hier staat vrij weinig info over de update functie. En volgens mij is dit gewoon goed in normaal SQL.