[Upgrade hardware] Waar beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Mijn systeempje is nu al een dik jaar oud, en wordt kennelijk op gamegebied al weer tussen de Medium PC's geschaard.

Als ik kijk naar wat er nu uit moet komen op gamegebied (UnrealII, DOOMIII) ben ik bang dat ik toch onderdelen moet upgraden.

Mijn geheugen en mobo vind ik goed zo, dus blijft over het vervangen van mijn 3Dkaart en/of processor.

Nu wil graag weten wat een grotere performance boost teweeg brengt, mijn proc. vervangen voor een XP2200 (vooropgesteld dat mijn mobo er mee overweg kan), of mijn GF2 vervangen.

Specs nu:

TBird 1200MHz (266)
ASUS A7A mobo
GF2 64MB DDR
512MB Crucial DDR geheugen (2100)

En vooropgesteld dat ik mijn GF vervang voor een GF3/4 (geen Radeon, ik blijf bij NVidea), was er niet zoiets van dat de GF4's niet compatible zijn met de huidige DirectX8.x/DirectX9.x?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Ik dacht dat het probleem in directX 8 lag.

Er zou een code inzitten die niet goed overweg kon met Geforce kaarten.

Hopelijk is dit opgelost in de 9.0 verie, ik zou toch voor die GF 4 gaan, je processor is namelijk wel snel genoeg.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:15 schreef TheViRuZ het volgende:
Ik dacht dat het probleem in directX 8 lag.

Er zou een code inzitten die niet goed overweg kon met Geforce kaarten.

Hopelijk is dit opgelost in de 9.0 verie, ik zou toch voor die GF 4 gaan, je processor is namelijk wel snel genoeg.
Proc. snel genoeg? Als je leest wat nu gevraagd wordt voor max details bij sommige games (XP1800+) ga je er toch aan twijfelen. :{

Maar goed, als ik dan een GF4 aanschaf, meteen maar de laatste doen (TI8600 oid)? Of kan je beter wachten tot de prijzen de komende maand gaan zakken?

Wanneer staat trouwens de release v/d GF5 geplanned? :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Als ik jou was zou ik nog even wachten met een upgrade... Maar als je geld over hebt :p zou ik gaan voor een ander mobo en een snellere proc ( of je mobo moet een snellere proc aankunnen). je geheugen is genoeg.. en een andere vid kaart lag al in de planning geloof ik? :?

Maarre je had er volgens mij ook een apart topic voor. Het wat kan ik hier het beste aan upgraden topic Kan hem ff niet vinden, maar ik denk dat dit er het beste thuishoort ;)

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 07:26
Ik wil nie vervelend doen maar je kunt niet zomaar een xp2200+ op je mobo prikken aangezien je nog een ondersteuning voor xp processoren op je mobo hebt zitten.

Verwijderd

Post je vraag in [topic=505074/1/50] , anders staat heel het forum vol met dit soort vragen waar relatief gezien maar weinig mensen wat aan hebben. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.