Toon posts:

Laatste P4 1,6a procs....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik was gisteren bij Digiworld en daar werd me verteld dat de laatste P4 1,6a procs net verkocht waren. Er zijn er nog een paar besteld maar dat zullen echt de laatsten zijn.

Dus als iemaqnd nog een 1,6a overklokbeest wil hebben moet diegene opschieten! :)

Mijne wordt morgen geleverd als het goed is: 1,6@2,6+?? :9~

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Oh oh als dat zo is moet ik maar opschieten *D
Ik zal er gelijk een bestellen :)

En zeg ff wat er op de doos staat als je hem hebt gehad

Batch
Fabrikatie datum enz

Op wat voor mobo knal je hem :?

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:00 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Oh oh als dat zo is moet ik maar opschieten *D
Ik zal er gelijk een bestellen :)

En zeg ff wat er op de doos staat als je hem hebt gehad

Batch
Fabrikatie datum enz

Op wat voor mobo knal je hem :?
De rest heb ik gisteren gehaald:
-Asus p4b533-E: usb2, raid, geen nic en firewire :(
-2x samsung 256mb DDR
-radeoon 8500 had ik al.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mijn config word ->

Abit BD7-II Raid
P4 1.6 (003 code en fabrikatie datum 13/05/2002)
Waterkoeling >:)

Ik gok dat ik met deze combo rond de 3 GHz uit kom :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 12:47 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Mijn config word ->

Abit BD7-II Raid
P4 1.6 (003 code en fabrikatie datum 13/05/2002)
Waterkoeling >:)

Ik gok dat ik met deze combo rond de 3 GHz uit kom :)
Je moet blij zijn dat er je er nog een kan kopen..

Die week en fabricageplaats maken volgensmij geen hol meer uit. De plaats waar die in de wafer heeft gelegen (rand/midden) zal denk ik meer uitmaken.
In het begin was er wel verschil tussen malay en costa rica, maar dat is niet meer zo.
Of heb je enig bewijs hiervoor?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op donderdag 13 juni 2002 14:54 schreef gve het volgende:

[..]

Je moet blij zijn dat er je er nog een kan kopen..

Die week en fabricageplaats maken volgensmij geen hol meer uit. De plaats waar die in de wafer heeft gelegen (rand/midden) zal denk ik meer uitmaken.
In het begin was er wel verschil tussen malay en costa rica, maar dat is niet meer zo.
Of heb je enig bewijs hiervoor?
ehmmm ik heb hier heel veel info vandaan >:)
http://discuss.madonion.com/forum/showflat.pl?Cat=&Board=techmobocpu&Number=853628&page=1&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=10&vc=1[/url]
[url]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik weet het niet, volgens overclockers.com worden ze zeker tot augustus gemaakt, en warschijnlijk de beste.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 14 juni 2002 01:29 schreef Spice het volgende:
ik weet het niet, volgens overclockers.com worden ze zeker tot augustus gemaakt, en warschijnlijk de beste.
Waarom zijn ze dan al in duitsland bijna niet meer te koop bij de betere shops en in Nederland nergens op voorraad :(
Het lijkt erop dat et wel zeker de laatste zijn :(

Verwijderd

Topicstarter
Bij harddata (den haag) heb ik gisteren mijne gehaald. Die stonden als 1,6 (niet a) op de site.

Dus wie snel is heeft er daar nog een voor €198,- incl.

• Spice

Spice

nou, ik heb 'officiele' berichten en die luiden als volgt;

Der Chiphersteller Intel stellt mit sofortiger Wirkung die Produktion des kleinsten Pentium 4-Sproßes mit Northwood-Die ein. Schon im Juli werden keine Prozessoren dieses Typs mehr an die Distributoren und Händler ausgeliefert.
Damit verschwindet der wohl am effektivsten zu übertaktende Pentium 4 vom Markt. Da der Northwood-Kern im Endeffekt erst ab 2.0 GHz den älteren und stromfressenderen Willamette ablösen sollte, waren die 1,8 und insbesondere die 1,6GHz Version praktisch als 'untertaktete' Modelle anzusehen. Der 1,6GHz P4 war somit in den meisten Fällen genauso gut übertaktbar, wie die 2.0GHz Variante. Sprich, eine Übertaktung um sagenhafte 50% auf 2,4GHz stellte in den meisten Fällen kein Problem dar. Wer also momentan noch mit der Anschaffung liebäugelt, sollte möglichst in den kommenden Tagen zuschlagen, bevor es zu spät ist.

Juli (dat is morgen) stopt intel met de levering van 1.6A, haast is dus geboden, wil je nog een examplaar hebben, vorige week waren ze bij paradigit 179 euro, ik heb er gelukkig nog 1 weten te bemachtigen. Eergisteren in een oude kast met standaard luchtkoeling op mijn epox 4sda+ geprikt en 150 fsb liep alles als een zonnetje, kon helaas geheugen niet stabiel op 200 krijgen (divider). Overige resultsaten komen wel in de [topic=435460/1/25] draad.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Hiero de meest betrouwbare info, straight from the Intel Product Change Notification (PNC) site self :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:50

Lief Adje

Love is in the air

boeie dan koop je toch lekker een 1,8ghz die loopt 9 van de 10 keer ook wel op 533mhz bus en kost maar 20€ meer als de 1,6ghz

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Heeft iemand dan een ideetje wat ik moet doen :?
Heb nl donderdag het volgende gekocht:
-1.6A
-MSI 645 Ultra-C
-2*256 PC 2700 gekocht.(twinmos iets anders was er niet :( )

En ik had al:
-A-open Desktop(zonder extra P4 aansluiing)
-Gainward GF3Ti200 GS
-3-Com 100 Mbit Nic
-Sounblaster 128 PCI

Ik dacht toch minimaal een 133MHz FSB te gaan halen maar zelfs dan loopt ie vast of reboot onder 3Dmark ,Ram staat dan dus gewoon weer op 333Mhz.Ram op 200 of 266Mhz lukt het wel maar dan wordt ie weer zo sloom dat het weer niks uitmaakt of ik hem op 1.6 of op 2.09GHz :? heb staan.En verder kan ik m'n GF3 ook niet meer overklokken omdat m'n AGP vast staat op 4X (kan ook niet verandert worden), voorheen liep ie vrolijk op Ti500 snelheid of hoger.

Ik zat er dus zelf aan te denken om dit setje maar gewoon te verkopen en een Abit TH7II of een Asus P4T-E op te halen met 2*256MB Rimm.Of moet ik een andere voeding/geheugen halen.

En dan nog iets anders.Kan ik in dit bord nu wel of geen TNT2 gooien :? (1.5V vs 3.3V)

<edit>Processor code: SL668 Malay en ook nog 003.Wat voor verschil het ook is, ik merk er weinig van :( </edit>

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Spice

Spice

nieuwtje staat nu ook op de FP
http://www.tweakers.net/nieuws/22351?&niv=

>:)
Zullen de 1.6a in prijs stijgen???
ik ben benieuwd.

Verwijderd

zijn dit die 0.13u proc's? of maakt dat niet uit

Kan alleen 1,6 vinden op 0.13u gebakken maar geen A

Verwijderd

op http://www.funcomputer.de kan je ze gewoon nog kopen, morgen komt de mijne hehehe op een Asus P4s533 met 2x pc2700 256mb samsung geheugen. Dat zal wat worden >:) >:)

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 10:53
Wat is wijsheid? :?
  • Nu één van de laatste P4 1,6A kopen en vet overklokken.<li>Nog even doorsparen voor de P4 2,26 die op 533 loopt.
</li>

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 18:36 schreef Copycat het volgende:
-A-open Desktop(zonder extra P4 aansluiing)

En dan nog iets anders.Kan ik in dit bord nu wel of geen TNT2 gooien :? (1.5V vs 3.3V)
Volgens mij heb je toch echt een P4 voeding nodig.

Waarom wil je die TNT2 nog gebruiken ? De MSI 645 heeft trouwens geen Intel chipset, en heeft dus ook niet die 1,5v beperking.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 16:00 schreef Epitome het volgende:
  • Nu één van de laatste P4 1,6A kopen en vet overklokken. Nog even doorsparen voor de P4 2,26 die op 533 loopt.
Zelf stond ik voor dezelfde keuze, ben voor de 1,6A gegaan.
Loopt nu op 150 Mhz FSB, in totaal dus 2,4 Ghz. Standaard voltage en Intel retailkoeler.

Later als de nieuwere processoren nog beter te overklokken zijn, zullen de lagere snelheden (b.v. de 2,26) veel goedkoper zijn. Prijsdalingen komen ongeveer 2x per jaar voor (met een max van bijna 50% voor de snelste processoren)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op maandag 01 juli 2002 16:31 schreef Houz74 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je toch echt een P4 voeding nodig.

Waarom wil je die TNT2 nog gebruiken ? De MSI 645 heeft trouwens geen Intel chipset, en heeft dus ook niet die 1,5v beperking.
Ik niet maar diegene waar ik het zooitje aan verkocht heb dus wel eerst.Maar het is dus echt geen probleem :?

Ik krijg nu een 2.0A met 2*256 MB PC2700 Samsung *D en een MSI 645 MAX2 en dat voor slechts 50 Euro(Hoe krijg ik dat teken :? ) extra :9~

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 23:28 schreef Copycat het volgende:
Maar het is dus echt geen probleem :?

Ik krijg nu een 2.0A met 2*256 MB PC2700 Samsung *D en een MSI 645 MAX2 en dat voor slechts 50 Euro(Hoe krijg ik dat teken :? ) extra :9~
Die 1,5v beperking geldt alleen voor sommige Intel P4 chipsets, MSI plakt meestal een waarschuwingssticker over het AGP-slot

Goeie deal.

P.S. mijn 1.6A loopt inmiddels 2.8Ghz zie signature

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 16:00 schreef Epitome het volgende:
  • Nu één van de laatste P4 1,6A kopen en vet overklokken.<li>Nog even doorsparen voor de P4 2,26 die op 533 loopt.
</li>
Ik ben aant kijken maar volgens mij maakt het qua maximale oc niet veel uit, maar je bent wel al verzekerd van 2,26 op 1,5V (standaard).
Pagina: 1