[DrayTek]ISDN Remote Activation?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De search op "remote activation" leverde me niets op.. ja, dat het zou moeten werken.. maarja, ik wil hands-on experience! Voordat ik straks bij 20 klanten zo'n ding neerzet en dan blijkt dat het toch niet helemaal werkt zoals ik het verwacht.

uit de beschrijving op de website van de vigor 2200:
ISP Dialback / Remote Activation
De router kan zo worden ingesteld dat wanneer er een gesprek vanaf een bepaald telefoonnummer komt, de router een verbinding naar het Internet maakt. Dit kan bevoorbeeld door vanaf een mobielnummer naar de router te bellen. De router neemt niet op, maar gaat onmiddelijk een verbinding met het internet maken. Hierdoor kan u bijvoorbeeld via het internet op de openbare e-mail of webserver op het bedrijfsnetwerk komen. Wanneer de ISP terugbellen ondersteund, wordt dit correct door de router afgehandeld.
Heeft iemand hier al ervaringen mee? Moet namelijk nu een ISDN router bij een klant neerzetten, en op een willekeurig tijdstip wil ik daar in het netwerk een servertje kunnen managen. (kan waarschijnlijk portmapping aanmaken voor TS of PcAnywhere).

Dus dan hang in één van de 4 ISDN nummers aan die poort op de router (indien mogelijk), En als ik naar dan nummer bel zit ie ff later op inet, en kan ik erbij.. althans, dat is de bedoeling.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh ... heb je het al uitgeprobeerd :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• axis
Nope, heb die router nog niet.. ik ben nog scenario's aan het uitdokteren..
We gaan een server bij een aantal klanten installeren, die data repliceert over internet. Ik moet wel op die server kunnen, om te troubleshooten.

Ik ben nu nog schema's aan het uittekenen wat we gaan doen als een klant nog geen internet heeft, als ie wel internet heeft, als er een breedbandverbinding beschikbaar is of niet, ISDN of niet, etc, en wat we dan in zo'n situatie gaan neerzetten bij die klant.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Op donderdag 13 juni 2002 10:32 schreef axis het volgende:
[..]
Dus dan hang in één van de 4 ISDN nummers aan die poort op de router (indien mogelijk), En als ik naar dan nummer bel zit ie ff later op inet, en kan ik erbij.. althans, dat is de bedoeling.
Heb een 2200X (firmware 2.1a) en remote-activation werkt als een speer. Het enige probeem dat ik heb is wanneer ie eenmaal door een remote is geactiveerd, hij daarna niet meer terugkomt naar kabel-mode. Hiervoor moet ik dan een reboot (kan remote !!) uitvoeren. Is natuurlijk geen probleem zolan je 'm alleen voor ISDN gebruikt.

Let op: wanneer je 'm remote activeerd ben je dus je kabel(WAN)verbinding kwijt. Na een reboot worden de ISDN-BOD parameters (weer) op dual-mode gezet.

Het volledige telefoonnummer (zonder de 0 v/h netnummer, dus 9 cijfers) vul je in op het call control scherm.
Zelf gebruik ik m'n GSM nummer voor de ISDN call-out activering. Ook handig wanneer je niet thuis bent en (soms) wilt forceren dat de Draytek verbinding moet maken naar de (ISDN dialup) provider bv. omdat de WAN-kabel ut niet (goed) doet.

Met het correct afhandelen van de ISP fallback heb ik (nog) geen ervaring. Helaas belt XS4ALL mij niet met callback terug :'(

Nb1. Thuis gebruik ik geen automatic ISDN fallback vanwege de centjes.
Nb2. Ik denk dat de door mij ondervonden foutjes t.a.v. ISDN, puur een firmware issue is. Maar ik kan er mee leven.

Kan nog wel meer vertellen maar vind het wel FF genoeg. Mail me maar als je verdere specifieke hulp nodig hebt.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• axis
Op donderdag 13 juni 2002 23:25 schreef PtrO het volgende:

[..]

Heb een 2200X (firmware 2.1a) en remote-activation werkt als een speer. Het enige probeem dat ik heb is wanneer ie eenmaal door een remote is geactiveerd, hij daarna niet meer terugkomt naar kabel-mode. Hiervoor moet ik dan een reboot (kan remote !!) uitvoeren. Is natuurlijk geen probleem zolan je 'm alleen voor ISDN gebruikt.

Let op: wanneer je 'm remote activeerd ben je dus je kabel(WAN)verbinding kwijt. Na een reboot worden de ISDN-BOD parameters (weer) op dual-mode gezet.

Het volledige telefoonnummer (zonder de 0 v/h netnummer, dus 9 cijfers) vul je in op het call control scherm.
Zelf gebruik ik m'n GSM nummer voor de ISDN call-out activering. Ook handig wanneer je niet thuis bent en (soms) wilt forceren dat de Draytek verbinding moet maken naar de (ISDN dialup) provider bv. omdat de WAN-kabel ut niet (goed) doet.

Met het correct afhandelen van de ISP fallback heb ik (nog) geen ervaring. Helaas belt XS4ALL mij niet met callback terug :'(

Nb1. Thuis gebruik ik geen automatic ISDN fallback vanwege de centjes.
Nb2. Ik denk dat de door mij ondervonden foutjes t.a.v. ISDN, puur een firmware issue is. Maar ik kan er mee leven.

Kan nog wel meer vertellen maar vind het wel FF genoeg. Mail me maar als je verdere specifieke hulp nodig hebt.
Toppie, bedankt voor je reply, dit is alles wat ik wil weten :)

Ik ben erg gecharmeerd van die DrayTek's, en ik wilde zeker weten dat die remote activation doet wat ik er van verwacht. En blijkbaar wel :D