probleem met k7s5a

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Een week terug heb ik een nieuwe processor en voeding (300W) in m'n pc gezet. Nu begint ie heel vaag te doen. Had eerder al stabiliteits problemen maar draaide nu vanaf vorige week stabiel met een goede temp.
Net bevroor viel m'n scherm weg en kreeg ik 'm niet meer opgestart. Nu lukte het af en toe nog wel om met de (automatisch) geresette CMOS settings te rebooten (zelfs tot in Windows, maar als ik na veel geduvel het voor elkaar krijg om videosignaal te krijgen en in de bios te komen, zie ik geen signaal meer na het toepassen van de bios wijzigingen (en rebooten...)

Dus symptomen:
1. meestal geen enkel beeld.
2. Soms wel, kan in de bios komen en zaakje lijkt allemaal OK (ook cpu temp etc.)
3. start bij default settings wel in windows

Wat zou dit zijn?
Toch de CPU, mobo, geheugen of toch iets met de voeding (laatste vermoed ik niet, deed 't ook niet met een andere voeding...)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

je heb zeker nog die originele pokke bios ?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Check alle kabels nog een keer, kijk ook of het koelblok goed vastzit. Je kan het geheugen er ook opnieuw indoen.

Juist

Verwijderd

oc bios der in kicken :)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02

StratoFarmer

Anke :*

misschien heb je problemen met je geheugen, probeer memtest86.com

(als je de pc nog aan het booten krijgt)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik heb idd de orignele bios, maar nu krijg ik zelfs geen beeld meer, alle standaarddingen (kabels etc.) zijn keurig in orde...

ik zal iig proberen wat met die OC bios te doen... maar wel errug vaag dat ie 't vanmorgen eerst nog deed en tot gister ook (gisteren de hele dag dus)...

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:06 schreef jopiek het volgende:
ik heb idd de orignele bios, maar nu krijg ik zelfs geen beeld meer, alle standaarddingen (kabels etc.) zijn keurig in orde...

ik zal iig proberen wat met die OC bios te doen... maar wel errug vaag dat ie 't vanmorgen eerst nog deed en tot gister ook (gisteren de hele dag dus)...
helaas wil flashen niet, ik krijg niet eens het bios-scherm, maar ff wachte tot ik m'n broers pc kan gebruiken (is bijna identiek)

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Welk revisie moederbord heb je? Het is bekend dat de eerdere revisies nogal slech met xp proc overweg konden.

Verder is het agp slot op dit bord nogal eigenwijs, dus nog een keer de kaartje eruithalen en goed aandrukken. Dit was namelijk ook het geval met mijn bord, bij eerste paar keer op starten geen beeld. Kaartje eruitgehaald flink hard terug geduwd. Opstarten, nooit meer last van gehad.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 20:59 schreef KWANie het volgende:
Welk revisie moederbord heb je? Het is bekend dat de eerdere revisies nogal slech met xp proc overweg konden.
ik weet niet welke revisie ik heb, zie 't nergens op 't mobo...

de leverancier heeft iig de cpu ook getest en hij was idd stuk. ik heb nu een 1800+ en die werkt gewoon... zou zo'n eerdere revisie de cpu kapot kunnen maken???

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Als je bord rond de socket twee kleine sticketjes met xp erop heeft staan, hoef je je nergens zorgen over te maken, dit zijn nl. de laaste versies met xp support.

Je kan zien welke revisie je hebt aan een sticketje op een van de hoekjes van je bord, ik heb hier versie 4.

Ik heb geen idee of een verkeerde revisie een proc kapot kan maken. Als er nog garantie opzit gewoon bord voor nieuwe omruilen

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
bij7 mij staat 'r helaas niets op die stickers, bij m'n broer xp...

zou omruilen (hij heeft een tb 1.2) zin hebben???

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Dat zal wel gaan werken lijkt me, je kan het altijd even uitproberen. Pas op voor beschadiging van de cpu cores.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Op zaterdag 15 juni 2002 12:42 schreef KWANie het volgende:
Dat zal wel gaan werken lijkt me, je kan het altijd even uitproberen. Pas op voor beschadiging van de cpu cores.
maar wat heeft 't voor zin? ik heb gisteren win xp wel kunnen starten met m'n 1800+ xp cpu en de bios gaf alles keurig aan, dus gewoon met mijn mobo (waar dus geen xp revisie opstaat).
als het niet duidelijk nut heeft wil ik er liever niet nog meer aan rommelen...

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1