Toon posts:

Scanner die na 1/5 stopt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb gisteren een nieuwe scanner gekocht een Canoscan D1250U2 (usb). En heb hem sindsdien niet werkend kunnen krijgen. Alles is correct geinstalleerd, maar..
Zodra ik hem een preview laat maken of daadwerkelijk scannen begint ie en stopt ie vervolgens op ongeveer 1/5 afstand van het begin. En dan doet ie niets meer. Vervolgens druk ik op cancel (ruim na 4 minuten te hebben gewacht) en loopt de software vast.
Ik draai w2000. Heeft iemand een dergelijk probleem meegemaakt en kunnen oplossen? Waar zou het probleem kunnen liggen. Alvast bedankt!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02

YellowCube

Wait...what?

al geprobeerd ander software of drivers te installeren ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de updates van Canon al reeds togepast. Maar verder niet gekeken naar andere software. Is dat niet scanner/merk gebonden? Wat zijn mij opties?

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Welk programma gebruik je om te scannen?

Als je een van die programma's gebruikt die standaard is meegeleverd, dan kun je misschien eens Imaging proberen. Ik weet niet zeker of dat in Windows2000 ook standaard meegeinstalleerd is, maar anders kun je het vinden bij bureau-accesoires.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

PC is geaard?

Ik heb eens een scanner daar flink op vast zien lopen - en in de winkel om de hoek deed hij het vervolgens wel. Thuis toch nog even verder als m'n neus gekeken - en ja hoor: 110V potentiaal verschil tov aarde. Draadje getrokken en scannen als een tiet.

Heb je nog meer USB apparatuur ? Zo ja, trek die er eens uit - en indien nee: weet je zeker dat je USB port goed is?

Alleen de GUI van de scanner interface (TWAIN-driver) is scanner specifiek. De rest op die Canon CD's is oa een leuk tekenprogramma indien je niet zelf over PhotoShop/PhotoPaint etc beschikt. Normaliter zou elk hedendaags tekenpakket middels de Twaininterface moeten kunnen werken.

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ook ik heb dit probleem. Scanner is al teruggeweest van reparatie bij Canon zelf, probleem houdt aan. Bij Canon zelf weten ze ook niet wat ze er mee aan moeten. Iemand?

Verwijderd

Heb zelf zon gevalletje met usb gehad met andere apperatuur, werkt allemala tot op zeker hoogte dan stopt het ineens. Probeer eens je bios te updaten, dikke kans dat je usb niet goed (genoeg) wordt aangestuurd. Hielp bij mij iig loopt nu allemaal prima.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb het ook wel es gehad met mijn HP 5100C scanner.. Pa heeft uhm even open gehaald.. niks boeiends gevonden.. toen maar weer dicht gedaan... en hij deed het.. toen ging ik me kamer verbouwen (scanner verplaatst) en toen deed ie ut WEER na ong 1/5 stopt ie er mee :( pa weer open gehaald.. weer dicht.. nog steeds.. Hmm, weer ff verplaatst weer terug gelegt.. en hij deed het weer!

Echt zo vaag is dat.. alsof er een electrotje niet goed contact maakt..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1