Ik heb dus net van een pc de schijf geformatteerd en als ik dan opnieuw opstart komt die in dos maar ik kan niet in me cd-rom schijf komen hoe kan ik windows er opnieu opzetten?
Verwijderd
steel een (of bouw met lege flop) windows resque disk.
Daarop zit cd-rom ondersteuning
Anders:
Install driver for DOS op pc, dan booten en resultaat is DOS for CDrom
Daarop zit cd-rom ondersteuning
Anders:
Install driver for DOS op pc, dan booten en resultaat is DOS for CDrom
OF je cdrom als 1st boot-device zetten in je bios en je win98 cd erin douwen
(mits je bios dat ondersteunt, je cdromspeler het ondersteunt en je cd wel bootable is
)
(mits je bios dat ondersteunt, je cdromspeler het ondersteunt en je cd wel bootable is
\o/
Hoef ik daarna niks meer aan me bios te veranderen doet windows dat automatisch voor me of moet ik weern dingen veranderen?
Nu je blijkbaar wel nog internet-toegang hebt kun je ook een DOS CD-rom driver downloaden en installeren. Wel even de goede driver zoeken. Voor IDE bv. ATAPI. (als ik me niet vergis).
De rescue-disk oplossing is overigens minder werk. Dus.. als je daar aan kunt komen, zou ik dat doen.
De rescue-disk oplossing is overigens minder werk. Dus.. als je daar aan kunt komen, zou ik dat doen.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Het is een andere computer. MAar als ik dus naar advanced ga in me bios dan zie ik daar nergens 1st boot device staan. Wie helpt mij? Dus waar staat dat 1st boot device?
Nou.. het heet ook wel boot-sequence. Je moet even kijken in je BIOS-instellingen naar iets als: A,C als keuzemogelijkheid.
De mogelijkheid om te kiezen tussen A,C en C,A moet er altijd in zitten. Niet altijd kun je ook kiezen voor bv. CDrom,C oid.
Mij lukte het overigens niet mijn w98 installatierom te booten, maar dat kan komen doordat ik een 'veiligheidskopie' gebruikte.
Als je er zo ook niet uitkomt moet je gewoon achter een windows rescuedisk of een dos-driver gaan! (dat laatste heb ik toen maar gedaan)
De mogelijkheid om te kiezen tussen A,C en C,A moet er altijd in zitten. Niet altijd kun je ook kiezen voor bv. CDrom,C oid.
Mij lukte het overigens niet mijn w98 installatierom te booten, maar dat kan komen doordat ik een 'veiligheidskopie' gebruikte.
Als je er zo ook niet uitkomt moet je gewoon achter een windows rescuedisk of een dos-driver gaan! (dat laatste heb ik toen maar gedaan)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Bij mij staat bij die 2de optie van links alleen maar cpu speed en cpu core en zo gaat het verder maar ik zie niks van bios-sequence of iets anders van cd rom?
Download deze bootflop van win98se.
Na het unzippen: wat naar C:\Win98se Bootflop zal gaan, kopieer de bestanden naar een Floppy, en klaar ben je.
Start er mee op, je kunt dan kiezen voor de optie: Ondersteuning met cd-rom Speler.
Deze kiezen, en hij vindt je Cd-rom speler.
Je kunt dan na het optarten de Cd-rom speler benaderen.
Na het unzippen: wat naar C:\Win98se Bootflop zal gaan, kopieer de bestanden naar een Floppy, en klaar ben je.
Start er mee op, je kunt dan kiezen voor de optie: Ondersteuning met cd-rom Speler.
Deze kiezen, en hij vindt je Cd-rom speler.
Je kunt dan na het optarten de Cd-rom speler benaderen.
And The Only One
Pagina: 1