For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Tja, dat hangt nog steeds van je persoonlijke voorkeur af. Zelf vind ik het niet mooi, niet netjes en vooral niet overzichtelijk om het "per pagina" te doen, ik zie er ook het nut niet zo van in.
Wel handig is het als je even iets moet testen, en dat je gewoon even een inline style schrijft in plaats van een complete stylesheet. Maar meer ook niet wat mij betreft...
Wel handig is het als je even iets moet testen, en dat je gewoon even een inline style schrijft in plaats van een complete stylesheet. Maar meer ook niet wat mij betreft...
ff zoeken op 'stylesheet' en 'disabled', kom je wel wat voorbeelden tegen.
[search=stylesheet disabled]
[search=stylesheet disabled]
Het is ook mijn bedoeling om een universeel external sytle sheet te gebruiken. Maar stel je hebt in een pagina net een iets andere setting nodig voor 1 bepaald item: je wilt bv. de p alignment anders hebben. Kun je dan na het includen van de externe sheet een interne definieren met alleen een redefinitie van de p alignment?Op donderdag 13 juni 2002 09:43 schreef willem169 het volgende:
Tja, dat hangt nog steeds van je persoonlijke voorkeur af. Zelf vind ik het niet mooi, niet netjes en vooral niet overzichtelijk om het "per pagina" te doen, ik zie er ook het nut niet zo van in.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ja, dat kan;EXX:
Het is ook mijn bedoeling om een universeel external sytle sheet te gebruiken. Maar stel je hebt in een pagina net een iets andere setting nodig voor 1 bepaald item: je wilt bv. de p alignment anders hebben. Kun je dan na het includen van de externe sheet een interne definieren met alleen een redefinitie van de p alignment?
Maar waarom zou je er geen aparte class voor aanmaken?
Dat is nou juiste het hele CSS concept
Een andere (lelijkere) manier is
code:
1
| <p style="text-align:right;"> |
Die overruled ook je CSS.
Waarom trouwens < p > en geen < div > ?
Ja, dat is het! Thanx. Gewoon een aparte class voor centered en left aligned paragrafen maken.Op donderdag 13 juni 2002 09:56 schreef willem169 het volgende:
[..]
Ja, dat kan;
Maar waarom zou je er geen aparte class voor aanmaken?
Dat is nou juiste het hele CSS concept
even antwoord op de vraag;
een interne stylesheet overruled een externe.
hij erft wel de items die je niet benoemd.
bijv: extern:
intern:
je font wordt hier dus pt 10 maar behoud wel de kleur en center opmaak.
Ik wil wel eens "smokkelen" bij een tijdelijk document en ipv de stylesheet aan te passen een inline style te gebruiken.
bijv: extern:
code:
1
2
| p { font-family: Verdana, Tahoma, Sans-serif;
font-size: 14pt; color: #FF8000; text-align: center; } |
intern:
code:
1
2
3
| <p style="font-size: 10pt;"> bla </p> |
je font wordt hier dus pt 10 maar behoud wel de kleur en center opmaak.
Ik wil wel eens "smokkelen" bij een tijdelijk document en ipv de stylesheet aan te passen een inline style te gebruiken.
Wise enough to play the fool
Extern, inline, heeft er allemaal niets mee te maken; het gaat erom hoe properties het laatst gedeclareerd zijn, da's logisch.
Krijg je ook 3.
Overigens is een extern stylesheet altijd het handigst om de simpele reden dat je die in meerdere pagina's kan importeren en zodoende makkelijk over tal van pagina's aanpassingen kan doen.
code:
1
2
3
4
| var bla = 1; bla = 2; bla = 3; alert(bla); |
Krijg je ook 3.
Overigens is een extern stylesheet altijd het handigst om de simpele reden dat je die in meerdere pagina's kan importeren en zodoende makkelijk over tal van pagina's aanpassingen kan doen.
Verwijderd
De reden die je geeft is niet juist. Het klopt wel dat alle eigenschappen die zijn gedefinieerd gebruikt worden. Als in een internetpagina eigenschappen voor een zelfde selector, zoals H4, in verschillende stylesheets zijn opgenomen - bijvoorbeeld in een intern stijlblok en een externe stylesheet - zullen de waarden van de meer specifieke stylesheet worden gebruikt bij de weergave.Op donderdag schreef teacher iets onjuist:
Voorbeeld intern stijlblok:
code:
1
2
3
4
5
| H4 {
color: red;
text-align: left;
font-size: 10pt
} |
Voorbeeld externe stylesheet.
code:
1
2
3
4
| H4 {
text-align: right;
font-size: 20pt
} |
Hierbij zullen de volgende eigenschappen gebruikt worden bij de weergave van H4:
code:
1
2
3
| color: red; text-align: right; font-size: 20pt |
dat zegt ie toch ook?Op vrijdag 14 juni 2002 10:17 schreef Akira het volgende:
heeuh?? de interne overriden toch de externe?
oh? ik lees ook dat de externe de interne overruled...Op vrijdag 14 juni 2002 11:26 schreef TRiLoXiGeN het volgende:
[..]
dat zegt ie toch ook?
kan het me niet voorstellen.
De laats gedefinieerde waarde in het document voor dat betreffende element is de gebruikte waarde lijkt me.
Waarom een <div> en geen <p>willem169:
Waarom trouwens < p > en geen < div > ?
NOFI, maar het is niet de bedoeling dat je alleen maar div-jes gaat gebruiken hoor.
O, dat was ook niet mijn insteek hoor als je dat denktddc:
NOFI, maar het is niet de bedoeling dat je alleen maar div-jes gaat gebruiken hoor.
Ik vroeg het me gewoon af...
En alleen maar divjes is schrale bende...
Verwijderd
Dat is hier ook te lezen:Op vrijdag 14 juni 2002 11:31 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
De laats gedefinieerde waarde in het document voor dat betreffende element is de gebruikte waarde lijkt me.
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/cascade.html#cascading-order
en ik heb zelf even getest, en volgens IE & Moz is:
code:
1
2
3
4
| <link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="externstylesheet.css"> <style type="text/css"> /* bla */ </style> |
Anders dan:
code:
1
2
3
4
| <style type="text/css"> /* bla */ </style> <link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="externstylesheet.css"> |
De laatstgenoemde stijldefinite 'wint' het dus altijd.
zo'n 50 divjes bij elkaar is soms wel leuk..Op vrijdag 14 juni 2002 11:49 schreef willem169 het volgende:
En alleen maar divjes is schrale bende...
"You're only as good, as what you did last week."
Pagina: 1