[brander] steeds meer cd's mislukken

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb al een flinke tijd een Sony CRX100E 4x2x24 brander, en hij heeft het altijd prima gedaan. Na een OS upgrade van windows 98se naar windows 2000pro, werkte het ding ineens stukken slechter. Ik dacht dat het aan windows 2000 lag, maar onder windows 98 bleek hij dezelfde problemen te hebben. Audio CD's doet hij nog prima, maar backups van data cd's mislukken steeds vaker. Vanaf de harde schijf krijg ik helemaal niets meer gebrand. Alle programma's geven aan dat de CD gelukt is, en als je daarna de CD bekijkt zie je ook dat er iets opstaat, maar een rand om het middelste is nog leeg. Heeft iemand hier een verklaring voor :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:58

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
OH >> OM
oeps, niet helemaal goed op zitten letten ;)
ach het is nog vroeg hè :)

micheljansen.org

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 15:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het lijkt erop dat de de focussing niet echt meer in orde is. Dit is voor audio wat minder van belang aangezien de snelheid van draaien langzamer is. PC verslikt zich geheid hierin.

Ik heb een keer een Phillips 2x2 retour gestuurd met dezelfde problemen en hij deed het weer na deze reparatie. Ik betwijfel wel of de kosten wel opwegen: je hebt tegenwoordig voor heel weinig een nieuwe brander.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 17:11
gewoon oud en versleten denk ik. koop zo'n mooie lite-on, waar je snellere firmware op kan zetten >:)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
een nieuwe brander kopen kan altijd nog, maar daar heb ik nu even geen geld voor. Het vreemde is dus dat alles goed gebrand is, maar die middelste rand niet.

micheljansen.org

Verwijderd

Krijg je dit ook als je op 1 speed brandt? Dat is namelijk wat minder risicovol... ik denk dat als zelf dat niet lukt, je brander echt kapot aan het gaan is...

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als je Nero gebruikt, save dan eens de logfile en post die. Hopelijk geeft die meer uitsluitsel over wat precies fout loopt. Dan is het makkelijker een diagnose te stellen. Zet bij Nero wel de Data Verificatie aan.

Verwijderd

is er van die Sony's eigenlijk nog niet een firmware update te vinden??

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 22:38 schreef masteroni het volgende:
Krijg je dit ook als je op 1 speed brandt? Dat is namelijk wat minder risicovol... ik denk dat als zelf dat niet lukt, je brander echt kapot aan het gaan is...
ja. ook op 1 speed

micheljansen.org

Pagina: 1