Game console welke?

Pagina: 1
Acties:

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
(jarig!)
Ik ben van plan om XBOX of een ps2 te kopen, maar welke is nou beter op langen termijn, welke is goed koper en welke is nou beter...

Want ik wil een >:) snelle gameconsole, ik wil namelijk af van het gepruts aan die PC met dan weer een videokaart kopen, dan weer een proccessor enz enz.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> SP

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• stormblade32
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07-2014

stormblade32

_-"Stormblade"-_

Zoals altijd kijk eerst naar de huidige games en de toekomstige games.

Maak daarna je keuze. Als je alleen van specs houdt hou dan een pc.

Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

[Oracle mode]
Flame War
[/Oracle mode]

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

is dit niet zoiets als vragen welke game het beste is?
dat was toch verboden?
lees ffs ff een keer die FAQ door!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hahahhaha van het "gepruts" van een PC af? Dus ook van 10x betere/vloeiendere/scherpere beelden? Betere games? De beste multiplayer mogelijkheden? |:(

Ik zou gewoon zeggen, upgrade je systeem en je kan weer de mooiste spellen spelen! :P

Default blanke hetero

Verwijderd

Gewoon een gamecube kopen dan zit het wel goed met de spellen. :)en de hardware en games zijn goedkoper dan die van de concurrent.
en er komen gewoon heel veel goede games op uit o.a zelda,mario,starfox,ssb:m etc...

persoonlijk heb ik het niet zo op de x-box gewoon een verbouwde pc die games komen ook uiteindelijk wel op de pc (zoals halo).

En ja de PS2 wel een leuke console maar alweer een tijdje op de markt en begint grafisch een beetje achterhaalder te worden maar zijn ook genoeg mooie games voor (ffX,mgs2,gta3.gt3 etc..) vind alleen de console zelf en de games aan de erg prijzige kant.

Ikzelf zou dus een gamecube nemen (die ik dus ook zelf heb :) ) of anders een ps2 persoonlijk zou ik gewoon niet aan en x-box beginnnen.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen op dit forum over Q3 vs. UT.
Er zijn een paar onderwerpen die in Spielerij al vaak naar voren zijn gekomen. Op zich leuke discussies maar niet altijd even leuk om 4x per week te hebben. Om deze topics even op een rijtje te zetten:

- Wat is er beter UT of Q3?
- Console of PC?
- CounterStrike zit vol cheaters!
- Wat is de beste game (aller tijden) volgens jullie?
- Welke game moet ik kopen?

Zijn deze topics dan verboden kun je je afvragen. Nee ze zijn (uiteraard) niet verboden. Het is alleen niet leuk om 4x per week een lijst te krijgen van games die mensen persoonlijk 'leuk' vinden bijv. Wil je een topic uit het rijtje openen bedenk dan een originele of aparte insteek. En stel niet alleen een vraag maar geef zelf ook alvast een aanzet tot discussie/opmerkingen.
En je had zelf ff de search kunnen gebruiken, er is genoeg te vinden.
deze topic roept alleen flames op imho.

Verwijderd

Ik vind het beide goeie consoles (Xbox en Cube), PS2 trekt me wat minder. Geen feeling met de games. Ik heb het 64 bit tijdperk overgeslagen, dus ook de N64.
Ik heb nu weer voor de cube gekozen vanwege de prijs, maar vooral vanwege de historie die ik met nintendo heb. Zelda, Mario, etc. Blijft toch altijd boeien :) Het is nu ook wel leuk voor mij om die oude bekenden in 3D te zien.

Maar doet niets af aan de Xbox hoor. Bepaal je keuze gewoon op de games die je wilt spelen (laat je niet omlullen door mensen die zeggen dat de cube kiddy is) en eventueel je vroegere keuzes qua console / games. :)

suc6

Verwijderd

Mij lijkt een gamecube ook het beste, want:
- Hij is niet al te duur
- Hij is compact en ziet er mooi uit
- Spellen zijn leuk

Ik vind de XBOX een beetje groot en lomp en ik vind de spellen en de graphics ervan een beetje PC-achtig eruit zien. De Gamecube heeft een andere "feel" in de graphics en spellen, die mij persoonlijk meer aanspreekt. Het feit dat je er (optioneel) DVD's in kunt afspelen is voor mij geen meerwaarde, omdat je daar een game-console niet voor koopt. Daar kun je veel beter een losse DVD speler voor nemen.
Bovendien heeft de Gamecube ook een veel lekkerdere game-controler. Maar nogmaals, dit is een kwestie van persoonlijke smaak.
Dus als je een XBOX wilt kopen, moet je dat natuurlijk gewoon zelf weten.
De PS2 is ook een cool apparaat, ook om te zien. Alleen geef ik toch de voorkeur aan de spellen/controllers van de Gamecube.

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Topicstarter
(jarig!)
Deze topic is niet bodoelt als spam of gameconsole WAR...

Ik wil gewoon ff weten hoe of wat met die gameconsoles... ik heb er namelijk geen verstand van... en ik kan maar 1x €300,- uitgeven...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09
voor 300 euro heb je een gamecube MET spel en EXTRA controller

voor 300 euro heb je 1 xbox/PS2 zonder spel of wat dan ook

lijkt me duidelijk?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Zeker weten een gamecube, voor de argumenten moet je maar ff de andere posts lezen :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Hier een kort lijstje van exclusieve games die het belangrijkst zijn:

* is al gereleased

PS2:

Gran Turismo 3 *
Grand Theft Auto 3 *
Metal Gear Solid 2 *
Devil May Cry *
Final Fantasy 10 *
Silent Hill 2 *
Jak & Daxter *

+ sportspellen maar die zijn meestal multiplatform

GameCube:

Starwars Rogue Leader *
Super Smash brothers: Melee *
Resident Evil 1 (september)
Eternal Darkness (oktober)
Star Fox adventures (november)
Super Mario Sunshine (december)
The legend of Zelda (2003)
Metroid Prime (december)

Xbox:

Halo *
Dead or Alive 3 *
Jet set radio future *
Project Ego
Panzer Dragoon Orta

Dit zijn de toppers van de consoles volgens vele personen. PS2 kan je afschrijven qua nieuwe games, zie ook afgelopen E3. Er werd bijna niks nieuws tentoongesteld. De PS2 heeft wel de beste games op dit moment. Xbox heeft een paar 'goede' games. De GameCube heeft duidelijk het beste lijsje met Mario/Zelda/Metroid die alledrie in 1 jaar tijd nog uitkomen en wie vind die spellen nou niet leuk?

Mijn advies: Kijk naar de spellen hierboven en lees een paar reviews en beslis dan of die spellen jou leuk lijken.
De console die je moet kopen is natuurlijk degene die de meeste spellen heeft die jou leuk lijken.

Aangezien je 300 euro tot je beschikking hebt is de GameCube het voordeligst maar koop geen console als je die spellen niet leuk vind. Op gamespot.com kun je bijvoorbeeld reviews vinden.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18
iedereen vind wat anders het beste
mijn advies: lees de reviews door, en de topics op GoT
neem daarna zelf een beslissing

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

volgens mij zijn hier al heel wat topics over geweest, maar het ligt er maar net aan wat je zelf interresant vind, de
ps2 hjeft bevoorbeeld betere race games.
maar als je race games niet interesant vind heb je daar dus niks aan.

jep

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 09:30 schreef peternap het volgende:
Deze topic is niet bodoelt als spam of gameconsole WAR...

Ik wil gewoon ff weten hoe of wat met die gameconsoles... ik heb er namelijk geen verstand van... en ik kan maar 1x €300,- uitgeven...
Volgens mij is hier nergens sprake van een consolewar. En als je om advies vraagt krijg je natuurlijk *meningen*. Maar tot nu toe geeft iedereen dat ook goed aan in zijn of haar posts. Snap dus niet waarom je over spam en wars begint, aangezien iedereen je tot nu toe goed en onderbouwd helpt.
Als je geinteresseerd bent in technische specs zou ik gewoon even op internet zoeken.
Voor een budget van 300 euro zeg ik de cube, aangezien je anders nog niet kunt gaan gamen :+

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 09:20 schreef SilverBolt het volgende:
Gewoon een gamecube kopen dan zit het wel goed met de spellen. :)en de hardware en games zijn goedkoper dan die van de concurrent.
en er komen gewoon heel veel goede games op uit o.a zelda,mario,starfox,ssb:m etc...

persoonlijk heb ik het niet zo op de x-box gewoon een verbouwde pc die games komen ook uiteindelijk wel op de pc (zoals halo).

En ja de PS2 wel een leuke console maar alweer een tijdje op de markt en begint grafisch een beetje achterhaalder te worden maar zijn ook genoeg mooie games voor (ffX,mgs2,gta3.gt3 etc..) vind alleen de console zelf en de games aan de erg prijzige kant.

Ikzelf zou dus een gamecube nemen (die ik dus ook zelf heb :) ) of anders een ps2 persoonlijk zou ik gewoon niet aan en x-box beginnnen.
Daar ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. :)

🌞🍃

Verwijderd

Een xbox begint toch wel aantrekkelijk te worden, gezien de vele 'extra' mogelijkheden die er dagelijks bij komen :)

Goede games, beste ondersteuning die er is, divx, emulators etc.. Best aardig.

Maar voor puur de games spreekt de cube mij verreweg het meest aan. Ik heb jaren met mijn trouwe nes doorgebracht (en speel nog steeds veel op mijn snes), dus ik kan die sappige nintendo spellen gewoon niet laten liggen.

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Je kunt beter eerst kijken naar welke spellen je het liefste speelt/zult gaan spelen en dan vervolgens een keuze gaan maken tussen verschillende consoles.

Je kunt wel de allernieuwste console hebben met de mooiste graphics maar als je de spellen bout vind heb je er nog niets aan :)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ik denk gewoon dat je voor jezelf moet nagaan WAT je doel is om een console te kopen?

stel dat ik dat zou doen bijvoorbeeld, dan zou ik ene console gebruiken om ter ontspanning een leuk spelletje mee te spelen. fun en gameplay staat dan voorop, hoe die console er uit ziet kan me niks schelen, ook al is ie roze.
Wil je met vrienden thuis spelen of over het internet? Hou je van serieuzere spellen of fungames? Ben je iemand die alle spellen 100% speelt of gewoon tot je het zat bent? Wat voor spellen hou je.

Alleen als je kijkt naar wat jou aanspreekt kan je een goede keuze maken tegenwoordig, dus al onze antwoorden zijn strict persoonlijk :)

* Justice hoopt dat ie wat zinnigs toegevoegt heeft.
vind het trouwens jammer dat virtua fighter 4 niet op alle consoles komt haha

Human Bobby

Pagina: 1