Heb dus een Microsoft Intelli Mouse, maar nou zet ik me pc uit blijft de led in de muis gewoon branden, heb hem al op de ps/2 en usb aansluiting getest maar maakt niks uit de led blijft gewoon branden terwijl de com uit is
Dat is wel heel raar ja....dan zou je bijna zegggen dat de pc niet helemaal uit is of er zit nog stroom op
nog nooit eerder mee gemaakt dit probleem soz
Verwijderd
Ik heb een logitech optical mouse (USB), en die doet hetzelfde
Vind'et ook zeer vreemd. Zou wel willen weten hoe je die uit kan zetten.
Zou'et aan Win XP liggen
Zou'et aan Win XP liggen
Hmmm, ik heb een Intelli Mouse rev 3.0, geen last van. Heb hem op usb zitten op een Epox 8kta3+.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Nou je dat zegt Win Xp sinds ik win xp heb brand ie inderdaad maar jah heb ook een nieuwe pc nu dus of het is gewoon de pc of het is win xpOp donderdag 13 juni 2002 08:59 schreef EchtWel het volgende:
Ik heb een logitech optical mouse (USB), en die doet hetzelfdeVind'et ook zeer vreemd. Zou wel willen weten hoe je die uit kan zetten.
Zou'et aan Win XP liggen
Verwijderd
Hmmmm, je zou zeggen niets... Dus zal aan pc liggenOp donderdag 13 juni 2002 09:02 schreef FragZ0r het volgende:
[..]
maar toch wel vreemd want als de com is uitgeschakeld wat kan win xp dan nog doen
Verwijderd
Laten we het simpel houden. Als winXP of Win9x afsluit gaat de pc min of meer uit. Er blijft altijd spanning staan op de usb, ps2 en andere poorten. Daardoor blijft het lichie branden. Dus stekker eruit.
Edit: er blijft dus altijd een spanning lopen (+5vSB)
bij een atx voeding die angesloten is op het lichtnet.
/edit
Edit: er blijft dus altijd een spanning lopen (+5vSB)
bij een atx voeding die angesloten is op het lichtnet.
/edit
Verwijderd
Ja, dus de enige manier om die led uit te schakelen is de stekker eruit
D'r is geen andere manier
Misschien helpt het om eens in je bios te kijken of daar bijvoorbeeld mogelijkheden worden genoemd om je compu aan te zetten met een toets op je keyboard. Dan blijft er zeker spanning op je PS2 (en usb?) staan.
Als je dat soort functies uit zet, misschien gaat 'ie dan uit.
Ik heb hier een logitech optical USB en een USB keyboard. Als ze in m'n USB hub zitten blijven de lampjes branden, als ze achterin de PC zitten niet. Logisch: de hub heeft een eigen voeding.
M'n muis zit dus nu in de pc en dan blijft 'ie tenminste uit. Ik draai trouwens ook XP pro, maar daar ligt het volgens mij niet aan.
Als je dat soort functies uit zet, misschien gaat 'ie dan uit.
Ik heb hier een logitech optical USB en een USB keyboard. Als ze in m'n USB hub zitten blijven de lampjes branden, als ze achterin de PC zitten niet. Logisch: de hub heeft een eigen voeding.
M'n muis zit dus nu in de pc en dan blijft 'ie tenminste uit. Ik draai trouwens ook XP pro, maar daar ligt het volgens mij niet aan.
Punctuality is the politeness of kings
Aan je windows kan het niet liggen.
als je heem aanzet krijg je eerst je bios.. hoe wil xp in je bios kruipen als ik al een gig op mijn hdd nodig heb om hem te instaleren. nee uit is uit.
Vroeger AT voeding, werd de voeding in de 220 voltlijn onderbroken, mischien weten jullie dat nog, je had dan ook zo'n plek om je monitor uit je pc te voeden. die ging ook gelijk uit.
Tegenwoordig ATX. blijft het 220 gedeelte onderspanning staan.
er wordt altijd een spanning van 5v(?) gehouden op bepaalde delen van je systeem.
als je de pc aan wil hebben maak je een korte(puls) verbinding tussen de 5v en een ingang van je voeding. dit is voor hem het sein om de rest van de spanningen ook te genereeren.
De 5v wordt ook gebruikt voor WOL (wake on lan) WOM (wake on moden), maar ook voor wake on keybord.
mischien ooit opgevallen dat er ook caps / numlock lampjes branden.
Als het het goed is kan je in je bios wake on keybord uit zetten.
Dit help meestal om je ledje in je muis uit tekrijgen.
Of het werkt hangt geheel van de inplementatie op je mainbord af.
Maar zo weet ik mijn pc teminste ook in het donker te vinden !!
als je heem aanzet krijg je eerst je bios.. hoe wil xp in je bios kruipen als ik al een gig op mijn hdd nodig heb om hem te instaleren. nee uit is uit.
Vroeger AT voeding, werd de voeding in de 220 voltlijn onderbroken, mischien weten jullie dat nog, je had dan ook zo'n plek om je monitor uit je pc te voeden. die ging ook gelijk uit.
Tegenwoordig ATX. blijft het 220 gedeelte onderspanning staan.
er wordt altijd een spanning van 5v(?) gehouden op bepaalde delen van je systeem.
als je de pc aan wil hebben maak je een korte(puls) verbinding tussen de 5v en een ingang van je voeding. dit is voor hem het sein om de rest van de spanningen ook te genereeren.
De 5v wordt ook gebruikt voor WOL (wake on lan) WOM (wake on moden), maar ook voor wake on keybord.
mischien ooit opgevallen dat er ook caps / numlock lampjes branden.
Als het het goed is kan je in je bios wake on keybord uit zetten.
Dit help meestal om je ledje in je muis uit tekrijgen.
Of het werkt hangt geheel van de inplementatie op je mainbord af.
Maar zo weet ik mijn pc teminste ook in het donker te vinden !!
1+1+1 = 1
Verwijderd
ohh stelletje dombo's dat lampje van je muis blijft aan omdat er op je mobo een wake on mouse/keyboard jumper zit en zie zit rechtboven in het hoekje by je keyboard aansluiting zet die maar eens om dan is ie gewoon uit als je de pc uitzetOp donderdag 13 juni 2002 08:53 schreef FragZ0r het volgende:
Heb dus een Microsoft Intelli Mouse, maar nou zet ik me pc uit blijft de led in de muis gewoon branden, heb hem al op de ps/2 en usb aansluiting getest maar maakt niks uit de led blijft gewoon branden terwijl de com uit is
Verwijderd
Is dat nu echt nodig... Om ons een stelletje dombo's te noemenOp donderdag 13 juni 2002 09:47 schreef laserguy het volgende:
[..]
ohh stelletje dombo's ...
Het heeft dus te maken dat er spanning op de pc blijft bij mij opt werk heb ik ook een intelli (thuis trouwens ook)
heeft met de hardware(mobo) te maken
thuis doet ie het namelijk met usb
en op werk juist met ps/2
nix ernstig iedergeval.
heeft met de hardware(mobo) te maken
thuis doet ie het namelijk met usb
en op werk juist met ps/2
nix ernstig iedergeval.
Hier zijn al diverse topics over geweest.
Het komt omdat je ATX-kast nooit helemaal uitstaat.
Is geen fout oid
Het komt omdat je ATX-kast nooit helemaal uitstaat.
Is geen fout oid
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()