Toon posts:

Gamecube kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenmiddag, 10 voor 6 gauw de speelgoedwinkel ingerend en eindelijk zo'n leuk kubusje gekocht.
Met extra controller en ISS2.

Thuisgekomen als de brandweer dat ding uitgepakt en geinstalleerd.
Diskie erin en gaan. Tijdens het spelen van ISS2 klapt de cube er na een random tijdsbestek gewoon uit!
Lichtje gaat uit en einde oefening.
Verschillende keren gewoon opnieuw geprobeerd natuurlijk, maar hij gaat gewoon uit.

Ik heb een tijdje geleden iemand een soortgelijk bericht zien posten. Na intensief de search gebruikt te hebben, ben ik het bericht niet tegengekomen.

Hebben meer mensen hier last van gehad?

Verwijderd

Gewoon terug gaan en een nieuwe vragen

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

idd gewoon terug gaan en nieuwe vragen (je hebt toch garantie)

Kwam er trouwens bij jouw geen rook uit de gamecube, ik heb zoiets ook is meegamaakt (lang geleden) met mijn snes. Toen kwam er rook uit en bleek er iets doorgebrand te zijn (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij jouw omdat je hem net nieuw hebt)

http://psnprofiles.com/AfthyX

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 04:57
Op donderdag 13 juni 2002 08:37 schreef aftermath het volgende:
idd gewoon terug gaan en nieuwe vragen (je hebt toch garantie)

Kwam er trouwens bij jouw geen rook uit de gamecube, ik heb zoiets ook is meegamaakt (lang geleden) met mijn snes. Toen kwam er rook uit en bleek er iets doorgebrand te zijn (maar dat lijkt me onwaarschijnlijk bij jouw omdat je hem net nieuw hebt)
Kan toch een fabrikage fout zijn.

Ehhm, wat doet dit btw in SP :? Het gaat toch meer over Hardware. Dus move SP -> OH Laat maar.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op donderdag 13 juni 2002 08:38 schreef internetinfo het volgende:

[..]

Kan toch een fabrikage fout zijn.

Ehhm, wat doet dit btw in SP :? Het gaat toch meer over Hardware. Dus move SP -> OH
Consoles horen in SP :) Telefoons zijn ook hardware, maar horen toch ook in IT? :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• internetinfo
  • Laatst online: 27-01 04:57
Op donderdag 13 juni 2002 08:42 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Consoles horen in SP :) Telefoons zijn ook hardware, maar horen toch ook in IT? :)
Zal best, kom hier nooit. :)

Verwijderd

Heb iets soortgelijks ook gehad met mijn PS2 en toen was de cooler kapot waardoor hij na een tijdje oververhit raakte. Zit niets anders op dan terug te brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga er zeker mee terug!
Maar is wel balen, het voetballen ging net lekker!
Het is wel vaag, want in de handleiding staat dat het voor kan komen dat het lichtje uitgaat en dat dat dan te wijten is aan defecte randapparatuur. (heb ik getest met de controllers maar maakte geen verschil)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:16
staat je cube op een plek waar er genoeg ventilatie mogelijkheden zijn?
minimaal 15 cm ruimte aan alle kanten

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen rook gezien, ook geen naar geurtje of zo
Ik had de cube gewoon op de vloerbedekking voor de tv staan, ademruimte alom dus

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op donderdag 13 juni 2002 08:49 schreef Joranovski het volgende:
Nee geen rook gezien, ook geen naar geurtje of zo
Ik had de cube gewoon op de vloerbedekking voor de tv staan, ademruimte alom dus
Statische electriciteit van je vloer (tapijt ????) ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Zal toch niet?
Ik heb m ook op een stoel gezet en daar kon de cube ook niet tegen! M'n N64 heeft daar iig nooit geen last van gehad!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 09:36 schreef Skeleton het volgende:

[..]

Statische electriciteit van je vloer (tapijt ????) ?
Op donderdag 13 juni 2002 10:04 schreef Joranovski het volgende:
Zal toch niet?
Ik heb m ook op een stoel gezet en daar kon de cube ook niet tegen! M'n N64 heeft daar iig nooit geen last van gehad!
Nee is onzin.
Dan zouw statische elecktriciteit door het plastic heen moeten dat kan lijkt mij niet en bovendien is het een beetje raar als je zo'n ding niet op de vloer kan zetten.

En oververhit door tapijt kan het ook niet zijn want de warme lucht komt door de zijkant naar buiten als ik het goed heb.

Waarschijnlijk was er vanaf het begin af aan al iets mis met je cube. Aangezien die dingen maar een paar seconde worden getest nadat ze inelkaar gedraait zijn is het waarschijnlijk over het hoofd gezien.

Gewoon almost DOA eigenlijk.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Op donderdag 13 juni 2002 10:19 schreef Dutch_man het volgende:
warme lugt
:D hehehe

nofi uiteraard ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt in ieder geval voor jullie reply's!
Hopelijk doet de vervanger die ik vandaag ga halen het wel! :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:42
En oververhit door tapijt kan het ook niet zijn want de warme lucht komt door de zijkant naar buiten als ik het goed heb.
Maar waar komt de koude lucht naar binnen?
Mijn Dreamcast moet je in elk geval niet op tapijt ofzo neerzetten :)

Maar het kan idd van alles zijn: los contactje, fabricatiefout, whatever

Veel succes!

Liege, liege, liegebeest!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 15:50
Misschien is de voeding/adapter zelf doorgebrand ofzo?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Op donderdag 13 juni 2002 10:19 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

[..]

Gewoon almost DOA eigenlijk.
Nee DOA is op de ps2 en xbox :+

:D

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 13 juni 2002 14:31 schreef cailin_coilleach het volgende:

[..]

Mijn Dreamcast moet je in elk geval niet op tapijt ofzo neerzetten :)

Maar het kan idd van alles zijn: los contactje, fabricatiefout, whatever

Veel succes!
Mijn dreamcast staat altijd op de grond :?

39

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

idd je Cube niet in een gesloten of te kleine ruimte zetten ik zet mijn Cube altijd op de grond als ik ga spelen heeft hij voldoende ruimte rondom. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

koude lucht aan de rechterkant naar binnen warme aan de linkerkant naar buiten zo zit het bij de Cube. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waarschijnlijk bedoelde je mij toen je zei dat je iemand anders had gezien die ook een kapotte Cube had. Ik heb mijn GC gisteren naar Nintendo gestuurd en hopelijk krijgt ik zo snel mogelijk antwoord wat er nu gebeurd.
OK, ik heb geen idee of iemand dit probleem al heeft gehad (ongeveer 5000 reply's) maar mijn GC is gisteren gecrashed. Ineens bleef hij hangen tijdens het spelen van SSB:M. Ik denk:" Geen probleem, ff resetten". Helemaal niets!!! Zwart beeld. Jammergenoeg doet hij het nu nog iets, dus is er waarschijnlijk iets doorgebrand. Wie weet hoe het zit met de garantieafhandeling? Is er een telefoonnummer/e-mailadres net als bij de X-Box (heb niets kunnen vinden op de doos of in het boekje)? Ik wil graag weer verder spelen
Uit: [topic=511174/8/100]

In je handleiding staat hoe dat werkt, maar ik zou zeker eerst teruggaan naar de winkel.

Verwijderd

Doe gewoon niet moeilijk en vraag garantie als het kan.

Verwijderd

Die tijd dat je nog ISS2 hebt kunnen spelen, was het wat?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20
Je hebt hier naar mijn idee meer te maken met een DOA (defect on arrival) dit hoort de winkelier zonder zeuren per direct om te ruilen. Je hebt sowieso het eerste jaar garantie bij de winkel waar je 'm gekocht hebt. Doorverwijzen naar de fabrikant mag eigenlijk niet. De winkelier is verantwoordelijk voor de afhandeling. Maar kan me eigenlijk haast niet voorstellen dat je niet direct een vervangende mee krijgt.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Ik had ook een DOA met mijn Xbox en die nam de winkelier gewoon terug, hoefde hem niet op te sturen...

Verwijderd

Wat zou je er anders mee willen doen dan? zou je hem eerst open willen schroeven .. er zelf in kijken.. en daarna terug brengen/.?

damn... tuurlijk terugbrengen dat ding. als je geluk hebt krijg je gewoon meteen een nieuwe mee.. anders moet je waarschijnlijk met nintendo contact opnemen ofzo.

maarjah.. gewoon terugbrengen en zeggen wat er aan de hand is.

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Bij deze wil ik even een updatetje doen van mijn reparatie. Woensdag via de PTT TPG opgestuurd en vandaag via de TNT terugontvangen. Werkend uiteraard. Dat noem ik snel :).

Verwijderd

Is het slecht voor de ps2 als die niet zo heel veel ruimte om zich heen heeft, ik heb hem namelijk in zo'n kastje van de ikea staan :) en heeft ongeveer aan elke kant (zijkanten en bovenkant) zo'n 10 cm ruimte. Ik heb hem laats wel is gehoort met het laden, dat die een redelijk hard geluid maakt.

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 18:36 schreef ErikZ het volgende:
Is het slecht voor de ps2 als die niet zo heel veel ruimte om zich heen heeft, ik heb hem namelijk in zo'n kastje van de ikea staan :) en heeft ongeveer aan elke kant (zijkanten en bovenkant) zo'n 10 cm ruimte. Ik heb hem laats wel is gehoort met het laden, dat die een redelijk hard geluid maakt.
Fan zit aan de achterkant, als ie daar maar ruimte heeft...

Verwijderd

Ja het is een open kastje aan de achterkant, dus heeft die daar volop ruimte, ik denk dat het wel goed zit :)

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
ander stopcontact gebrobd :?

Verwijderd

Even een complete offtopic reply, maar ik moet hem gewoon neerzetten...

Ik herinner me nog het topic over een gozer die een XBOX had, en als ie boote kreeg hij dus een scherm van: Your XBOX requires service bla bla (kortom, claim je garantie)... Toen werd er dik heftig geflamed op MS... Nu is er een gamecube die hetzelfde doet, maar daar nog geeneens een foutmelding bij geeft, en dan word er niet geflamed... Bah... vieze gore anti MS sfeer hier...

Ik weet het, het is totaal offtopic, maar ik erger me er DOOD aan.

Verwijderd

Wij kregen bij onze GC als speciale actie van de FRS een tweede controller erbij. niet een officiële, maar een van een B-merk. Die was an een paar dagen al verot, een afwijking. Wij terug naar de winkel, nieuwe gekregen, die is nu alweer verrot, weer een afwijking. Die B-merk dingen zijn kansloos...

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 20:27 schreef Fallen Angel het volgende:

Ik herinner me nog het topic over een gozer die een XBOX had, en als ie boote kreeg hij dus een scherm van: Your XBOX requires service bla bla (kortom, claim je garantie)... Toen werd er dik heftig geflamed op MS... Nu is er een gamecube die hetzelfde doet, maar daar nog geeneens een foutmelding bij geeft, en dan word er niet geflamed... Bah... vieze gore anti MS sfeer hier...

Ja, daar moest ik dus ook aan denken toen ik dit topic door las...

Verwijderd

Overigens moet ik wel ff zeggen dat de garantie van nintendo misschien maar een half jaar is maar erg klantvriendelijk en snel , dus dat met die cube komt wel goed, gewoon terugbrengen.

Niet zelf openschroeven dan verpest je je garantie! :P

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
Op zondag 16 juni 2002 13:04 schreef Kremers het volgende:

[..]

Ja, daar moest ik dus ook aan denken toen ik dit topic door las...
offtopic:
Same here :{

Ik vond XBOX eerst ook niet zo heel geweldig, maar na prijsdaling dacht haal er maar eens 1 effe kijken of het bevalt anders weer voor 299 verkopen met die 2 extra spellen.
Nou bevalt me prima, net als PS2(en binnekort vast ook de GC).

Verwijderd

is wel kut ja dat die naar de **** is maar zit wel garatie op..

dus gewoon nieuwe halen

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 16 juni 2002 13:44 schreef sjakievdboomhut het volgende:
is wel kut ja dat die naar de **** is maar zit wel garatie op..

dus gewoon nieuwe halen
lees de draad voordat je....... juistem.. Dat gaat hij toch al doen?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik snap eerlijk gezegd sowieso al niet dat iemand zoiets gaat posten. Of het nou een XBOX of een GC is. Je weet dat je garantie hebt op beide en als dat ding verrot is, breng je dat ding toch terug.

NOFI voor de topicstarter of voor de topicstarter van het kapotte XBOX topic oid.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Op zaterdag 15 juni 2002 20:27 schreef Fallen Angel het volgende:

dat er een foutmaelding voor is betekend dat ze weten wat er mis mee is. dit had dan dis volkomen kunnen worden en was dus sofwarematig (lijkt mij)
deze fout bij de Gamecube is hardwarematig en is dus gewoon een hele domme fabrieksfout (hoezo testen :D )
als je weet dat er iets gaat gebeuren die er dan iets aan!!
en bouw niet een vage foutmelding in zorg ervoor dat dit niet nodig is

This space is occupied

Verwijderd

het gaat er niet om of het een xbox/gcn/ps2/pc of mijn auto (daf - gti 17v 8 cilynder, geen v maar een z motor) is.

als iets kapot is moet je het gewoon openschroeven en even kijken wat er aan de hand is... zo hier en daar iets veranderen en meestal werkt het dan weer.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 14:35 schreef MeNTaL_TO het volgende:

[..]

Nee DOA is op de ps2 en xbox :+

:D
Nee DOA betekent Dead On Arrival, je cube is wel Dead or Alive on Arrivel, maar das weer wat anders.
Ik zou idd teruggaan, zuur natuurlijk, maar als ie nog nooit open is geweest (modchip), dan moeten ze een nieuwe geven, hopen dat je de bon nog hebt.

Verwijderd

Op zondag 16 juni 2002 23:13 schreef TekkenMaster het volgende:
dat er een foutmaelding voor is betekend dat ze weten wat er mis mee is. dit had dan dis volkomen kunnen worden en was dus sofwarematig (lijkt mij)
deze fout bij de Gamecube is hardwarematig en is dus gewoon een hele domme fabrieksfout (hoezo testen :D )
als je weet dat er iets gaat gebeuren die er dan iets aan!!
en bouw niet een vage foutmelding in zorg ervoor dat dit niet nodig is
Wat is dat voor een onzin? Als het OS ziet dat het geheugen niet meer consistent is (door hardwarefouten), of dat de dvd-drive niet meer reageert, of dat de harddisk fouten terugstuurt... Mag jij me eens uitleggen hoe je dat met software op wou lossen.

FallenAngel heeft 100% gelijk. Iedereen springt meteen op MS als er kapotte Xboxen gesignaleerd zijn (minder dan een normale hoeveelheid bij dergelijke produktieaantallen), en nu bij de GC zijn ze stil. Hypocriete MS-bashers, zeg.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

zit nog wel een verschil in he. :) dit is de 1ste GC die hier kapot gaat maar voor de rest nog geen problemen. tuurlijk het is ook klote dat ze er gelijk bovenop springen.

Verwijderd

offtopic:
schnumi: het is "in memoriam", niet "memorium".

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

maakt niet uit gaat ertoch vanaf. :P

Pagina: 1