Ik ben op zoek naar een snelle USB scanner met een goede resolutie. Waar moet ik op letten in de spec's en welke kunnen jullie me aanraden. Ik heb er ca. 100 - 150 euro voor over.
Ga je vooral tekst scannen of albeeldingen?
Eigenlijk allebei !Op donderdag 13 juni 2002 08:21 schreef internetinfo het volgende:
Ga je vooral tekst scannen of albeeldingen?
Je moet er rekening mee houden dat als je echt druk afbeeldingen of dia's gaat scannen en die wilt gaan uitvergroten, je een goede dus duurdere scanner nodig hebt.
Ik heb zelf een AGFA hier en daar heb ik niets over te klagen onder XP home.
Kijk ook eens hier
Kijk ook eens hier
Okay....maar welke minimale resolutie heb ik nodig ?Op donderdag 13 juni 2002 08:31 schreef internetinfo het volgende:
Je moet er rekening mee houden dat als je echt druk afbeeldingen of dia's gaat scannen en die wilt gaan uitvergroten, je een goede dus duurdere scanner nodig hebt.
Kijk ook eens hier
Dat hangt dus puur van je scan gedrag af. 
De een neemt genoegen met 150 dpi, de ander met 300 dpi.
De een neemt genoegen met 150 dpi, de ander met 300 dpi.
Umax Astra 4500 !
Heb ik laatst bij schlecker besteld, 119 euro.
Lekker snel, echt heerlijk. Enigste nadeel is dat die lamp altijd aan gaat bij het opstarten of na een reset.
Ik heb 'm nu dus aan een apart stekkerdoosje met aan/uit schakelaar hangen en zet 'm alleen aan als ik 'm echt nodig heb.
Lekker snel, echt heerlijk. Enigste nadeel is dat die lamp altijd aan gaat bij het opstarten of na een reset.
Ik heb 'm nu dus aan een apart stekkerdoosje met aan/uit schakelaar hangen en zet 'm alleen aan als ik 'm echt nodig heb.
Zat er geen stukje software bij wat bij het opstarten van Windows de lamp uitzetOp donderdag 13 juni 2002 08:43 schreef michaelm het volgende:
Umax Astra 4500 !
Verwijderd
Maakt niet uit welk merk ofzo.. als het maar een USB 2.0 scanner is ... die zal zeker het snelst zijn.
Eehhrm, de USB aansluiting heeft niets, maar dan ook niets met de snelheid van de scanner zelf te maken.dacht ikOp donderdag 13 juni 2002 08:49 schreef thioz het volgende:
Maakt niet uit welk merk ofzo.. als het maar een USB 2.0 scanner is ... die zal zeker het snelst zijn.
En het merk maakt wel degelijk uit, want het de topicstarter wil ook afbeeldingen scannen en als je daar een z-merk scanner voor neemt, is dat niet fijn voor je ogen.
De canon Canoscan D1250 U2 wel usb 2.0, kost 120 euro!. je moet wel een usb 2.0 kaartje kopen of je systeem moet het ondersteunen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Pagina: 1