Al vele jaren ben ik een *zeer* tevreden gebruiker van de Texas Instruments PocketMate 300 (zie http://www.ti.com/organizers/docs/pocketmate.htm ). Ik ben nu toe aan mijn derde, want na een jaar of wat doe ik steeds iets waar-ie kapot van gaat. Zo blij dat ik geen iPAQ van 500 euro heb! 
Twee vragen: de PocketMate wordt beschouwd als een databank en niet als een PDA. Wat is volgens jullie het theoretische verschil hiertussen? Ikzelf zie de aan- of afwezigheid van een besturingssysteem als het belangrijkste verschil: een databank heeft geen OS (is dat eigenlijk wel zo
) en in het ROM draait alleen simpele database. Hierdoor is het onmogelijk om andere applicaties te draaien. Een PDA is daarentegen veel flexibeler: er draait een besturingssysteem op waar je vervolgens weer applicaties naar keuze op kunt laten draaien. Zien jullie andere en/of meer verschillen tussen PDA's en databanken?
Andere vraag: zijn er eigenlijk nog steeds PocketMate-gebruikers & en wat zijn jouw ervaringen ermee? Ik zie eigenlijk maar twee nadelen: hij is traag en de behuizing is kwetsbaar (vandaar dat ik elk jaar een nieuwe nodig heb...).
Twee vragen: de PocketMate wordt beschouwd als een databank en niet als een PDA. Wat is volgens jullie het theoretische verschil hiertussen? Ikzelf zie de aan- of afwezigheid van een besturingssysteem als het belangrijkste verschil: een databank heeft geen OS (is dat eigenlijk wel zo
Andere vraag: zijn er eigenlijk nog steeds PocketMate-gebruikers & en wat zijn jouw ervaringen ermee? Ik zie eigenlijk maar twee nadelen: hij is traag en de behuizing is kwetsbaar (vandaar dat ik elk jaar een nieuwe nodig heb...).