Toon posts:

Nieuwe cooler nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn cpu (T-Bird 1,2 GHz) wordt op dit moment bijna 63 graden.
Ik heb nu een oude Spire cooler (zag er gewoon cool uit).
Raden jullie mij nu een nieuwe aan of is dit redelijk normaal?

Voor een nieuwe cooler zat ik aan een CoolerMaster HHC-01 te denken. (50 euro bij Freezinghardware.nl)

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
63? wel een beetje warm voor een dondervogel 1,2

COOLERMASTER DP5-6I31C-0L LN is ook wel OK denk ik?

Verwijderd

Heb zelf een Zalman (sinds 3 weken).
Is wel een aanrader, lownoise en de prijs : 48,25 euro.
Zalman CNPS 6000 CU (AMD)
idle : 41
stressed : 49/51
Heb een TB 1.4

Verwijderd

de Alpha 8045 is nog steeds heer en meester op TB's en XP's IMHO. dus als je het er voor over hebt... :P

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55

talin

ES-MA

of neem een akasa silver mountain .

zie iedereen heeft daar een andere mening over , gewoon een zooi revieuws lezen over koelers en voor jezelf een beslissing nemen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Hij zal er niet stuk van gaan ofzow maar ik kan me voorstellen dat je het te hoog vind :) Neem dan een mooie grote heatsink en een lekker stil fannetje als een Papst :)

btw. hier de grootste cooler test die er is -> http://www.dansdata.com/coolercomp_p3.htm

Verwijderd

Er stond laatst een test van verschillende coolers in de computer totaal (ja, dat lees ik wel eens). Daar kwamen de spire coolers er niet eens zo slecht uit geloof ik.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:55

talin

ES-MA

hier heb je wat te lezen .

http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

damn was te laat , komt niet vaak voor :?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe cooler besteld en inmiddels ingebouwd.
De Alpha 8045 met een Delta fan.
Tsjonge, wat maakt die fan een tering herrie :9
Maar hij wordt nu slechts 40 graden. Een hele opluchting.
Bedankt voor die onwijs goeie link (daar heb ik mn aankoop op gebaseerd).

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Lekker hoor ... mooie temps.

Maareh, er is een betere heatsink nu ;)

De Thermalright AX7 ... deze heeft mijn temps gewoon met 6-8C verlaagd. Zit een delta 80HP fan op, @ 7v. Is nog stiller dan de delta 80mp @ 12v die ik had draaien op me alpha koeler.

En goedkoper dan de alpha, enige probleem is dat hij moeilijk te verkrijgen is in nederland... :(

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Pagina: 1