Toon posts:

(OC) pent 4 2000Mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem. ik ben ook een n00b maar wil het toch leren :). als ik men fsb van 100 verhoog naar 110 draai ik op 2200Mhz want men multiplier staat vast op 20 en dan draait men systeem stabiel. maar als ik nog hoger wil gaan en ik zet men fsb op 120 dus dan draai ik op 2400Mhz dan beginnen de problemen.

men pc begint dan spontaan te herstarten zonder regelmaat :(
kan ik dan gewoon niet hoger dan 2200 of ligt het probleem ergens anders.

systeem is:
p4 2000
512mb samsung rimms
gainward geforce 4
asus p4T-E

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Gooi je vcore eens iets omhoog kijken of dat helpt

edit:
Hoe warm wordt ie?

Verwijderd

Topicstarter
de vcore staat nu op 1.525V

en volgens asus probe blijft hij rond de 50 graden draaien zelfs na een uurtje cssen :)
of is dit teveel ??

Verwijderd

Ik heb een Intel P4 2000 GHz.
Dit apparaat is super-snel, maar zou ik hem nog sneller kunnen krijgen door iets hoger te zetten.

Risico's van onstabiel draaien wil ik niet hebben.

• Perphide
Op donderdag 13 juni 2002 07:41 schreef freez-man het volgende:
de vcore staat nu op 1.525V

en volgens asus probe blijft hij rond de 50 graden draaien zelfs na een uurtje cssen :)
of is dit teveel ??
50 Graden is wel ok

• Perphide
Op donderdag 13 juni 2002 07:43 schreef gnoort het volgende:
Dit apparaat is super-snel, maar zou ik hem nog sneller kunnen krijgen door iets hoger te zetten.

Risico's van onstabiel draaien wil ik niet hebben.
Als totaal geen risico's wilt hebben moet je ook totaal niet overclocken en anders gewoon proberen het max. eruit te halen...

Verwijderd

Topicstarter
tot hoe hoog mag ik gaan met men Vcore want als uitleg bij de vcore staat dat het damage aan cpu kan aan richten dus ik heb geen goesting om die gewoon even op 1.8 ofzo te zetten en dan te merken dat het pats zegt.

en dan nog een 2de vraag
ik heb ook op het forum gelezen dat als je je fsb omhoog doet, je je divider anders moet instellen.
maar ik het dus een asus mb p4T-e en waar kan ik dan die dividers instellen want dat vind ik precies niet.

• Perphide
Kijk hier ff: http://www.teccentral.de/overclocking/index.php/zeige/tuning_vcore/asus_p4t-e/index/anzeigen/index.php

Volgens mij kan je daar wel redelijk veel over de vcore (2,1 max?) vinden; ik zou het op 1,8 houden dus :)

Divider? deelfactor ya meen? kheb geen idee!

POST COUNT: 250 AND RUNNING LIKE HELL!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 11:22

Tubby

or not to be

De divider instelling verschilt per moederboard. Dit is de verhouding tussen de Front Side Bus en de PCI bus. In jouw geval zal ie op 1/3 staan 100/33. Als je je FSB verhoogt naar bv 110 dan zal je PCI naar 36 gaan. Het is mogelijk dat sommige insteekkaarten daar problemen mee krijgen (Het is zo dat je Alle Onboard dingen ook als PCIkaart kunt zien, dit heeft dus ook invloed op je IDE controller en dus je schijven.)

Op sommige moederboarden is het zo dat de PCI bus ten allen tijde op 33MHz draait (onafhankelijk van de FSB dus). Bij andere kun je een andere divider insteller van 1/4 (133/33). Dat betekend dat bij een FSB van 133 je pci op 33 loopt. Dit betekend ook dat je eerst je FSB op 133 moet hebben (of een heel eind in de buurt iig).

Veel suc6 ermee :9

* Tubby heeft net de P4TE handleiding door gelezen
De divider is niet los in te stellen, Hij is wel te zien bij in het veld CPU/Front Side Bus Frequency. De manual zegt dat dit veld waarden kan bevatteb van 100/33 tot 227/57. Mischien dat als je de waarden doorloopt dat er ook een optie is voor 133/33.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Deze [topic=435460/1/25] voor al uw p4 northwood [OC]-vragen en antwoorden (staat al veel in).

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25

sKitZo

:)

Op donderdag 13 juni 2002 07:43 schreef gnoort het volgende:
WOWWWWWWW

2000 GHZ
daz idd volop snel

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 11:22

Tubby

or not to be

OMG, daar zijn ze bij IBM iig jaloers op :P

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Ik zou persoonlijk eerst even wat topics op dit forum doorlezen over dit onderwerp en misschien ook op wat andere sites info zoeken, voordat je begint met oc-en. Dan weet je in ieder geval wat je moet doen en als je dan problemen tegenkomt kun je het altijd nog hier vragen. In ieder geval succes ! :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ondertussen volop bezig geweest met lezen :)

men pc draait nu zonder uitvallen op 2400Mhz
en ik heb men Vcore van 1.525 verhoogt naar 1.6 om dit te bereiken

Verwijderd

zal zaterdag eens kijken krijg bijna zo'n zelfde systeem behalve dan dat ik ee nandere vidkaart heb. De MSI gf4 ti 4600. Kijken hoever ik kom =)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:45
Waarom zou je willen overclocken met een p4 2GHz?
Dat is toch snel zat. Als hij op 2,2 GHz draait zou ik daar tevreden mee zijn.
Als je wil overclocken, kan je beter een minder snelle processor kopen. (zie overclock FAQ)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:51
ZIEK!!! 2000 GHz :9~ :9~ da's the bomb

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 23:33

Epsilon

Op donderdag 13 juni 2002 12:15 schreef brouwerpower het volgende:
Waarom zou je willen overclocken met een p4 2GHz?
Dat is toch snel zat. Als hij op 2,2 GHz draait zou ik daar tevreden mee zijn.
Als je wil overclocken, kan je beter een minder snelle processor kopen. (zie overclock FAQ)
thats not the point
overclocken is leuk, het gaat er niet om of je een celeron 300 of een p4 2.0 overclocked, het gaat om de fun. De performance winst is mooi meegenomen.

Verwijderd

2000 Ghz = 100000% overclocking......

Verwijderd

idd Epsilon je hebt geljik overclocken doe je voor de fun om te kijken hoever je komt. >:)

Verwijderd

'waarom niet hoger' is een 100% FAQ-vraag...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.