Bv. een link naar een clip van Robbie Williams @ MTV
Als het een legale site is wel ja, met streaming ofzo..
Maar hoogstwaarschijnlijk is het een leuk mpegje, dat mag dus niet
Maar hoogstwaarschijnlijk is het een leuk mpegje, dat mag dus niet
EchtOp donderdag 13 juni 2002 02:23 schreef OProg het volgende:
Daar zit ook copyright op
Mmm.. en dit mag dan wel 
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/522993
of zit er geen Copyright op die movie
lijkt me niet iets waar zwaar copyright op zit nee..Op donderdag 13 juni 2002 02:25 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Mmm.. en dit mag dan wel
Zwaar of ligt copyright bestaat niet. En ja, op bijna alle media- en kunstvormen zit automatisch copyright, dus ook op logo's, foto's of paintcreaties. Dat betekent dus zo goed als alle usericons de prullenbak in kunnen (icons met logo's, foto's van modellen, videofragmenten, enz). Dat soort icons worden echter (terecht) gedoogd en in de grijze categorie geplaatst: het mag eigenlijk niet maar niemand maakt zich er druk over als het wel gebeurt.Op donderdag 13 juni 2002 02:43 schreef Azrael het volgende:
[..]
lijkt me niet iets waar zwaar copyright op zit nee..
Dat is dus in het geval van een link naar een onofficiële site/hoster, in het geval van een link naar een officiële site/hoster kan er niet eens moeilijk gedaan worden omdat deeplinken in meerdere rechtzaken als legaal is beschouwd (weet niet of er al een wet voor is).
Nee links en dergelijke naar videoclips zijn niet echt toegestaan, dat is ook net zo hard dat nummer...
Als je zaken ziet die ook niet kunnen, is daar [forum=26] voor. De redenatie "zeg maar pietje wel en ikke niet?" doen we niet aan, zegmaar.
Als je zaken ziet die ook niet kunnen, is daar [forum=26] voor. De redenatie "zeg maar pietje wel en ikke niet?" doen we niet aan, zegmaar.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
.
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:33 ]
Klopt.Op donderdag 13 juni 2002 14:38 schreef hdd het volgende:
[..]
Sommige mensen denken ook echt niet verder dan hun voordeel
Dat soort clips kosten miljoenen..
Maar de clips worden niet verkocht. Ze dienen als promotie van het singletje.
Dus wat is er dan op tegen om een clip te kopieëren/hosten/linken?
Men loopt immers geen geld mis als iedereen die clip op zijn PC-tje heeft staan, en het is alleen maar promotie voor die single en de artiest.
Ik vind dat men (ik bedoel niet GoT, maar echt iedereen in het algemeen) vaak nogal doordraaft met de copyright regels. Die auteurswet is ooit bedacht om arme kunstenaars te beschermen in hun broodwinning. Maar tegenwoordig roepen ze overal bij "copyright" terwijl ze met het kopieëren en verspreiden in bepaalde gevallen geen geld mislopen.
Pfffff, als je die clip op TV ziet dan is ie na 1 keer weg, op je compjuter niet. Mag ik het even vergelijken met het downloaden van een screener-dvdrip, dat is ook maar promotiemateriaal. Dat is ook niet toegestaan slimmerik.Op donderdag 13 juni 2002 21:33 schreef svdmeer het volgende:
[..]
Klopt.
Maar de clips worden niet verkocht. Ze dienen als promotie van het singletje.
Dus wat is er dan op tegen om een clip te kopieëren/hosten/linken?
Men loopt immers geen geld mis als iedereen die clip op zijn PC-tje heeft staan, en het is alleen maar promotie voor die single en de artiest.
[...]
Het kan mij persoonlijk geen ene **** interesseren wat je(=algemeen) aan filpjes, previews of whatever op je PC hebt staan, en hoe je over dit soort zaken denkt.Op donderdag 13 juni 2002 21:33 schreef svdmeer het volgende:
Ik vind dat men (ik bedoel niet GoT, maar echt iedereen in het algemeen) vaak nogal doordraaft met de copyright regels. Die auteurswet is ooit bedacht om arme kunstenaars te beschermen in hun broodwinning. Maar tegenwoordig roepen ze overal bij "copyright" terwijl ze met het kopieëren en verspreiden in bepaalde gevallen geen geld mislopen.
Feit is (en daar gaat dit topic over) dat we dit soort spul _niet_ op het forum willen, en dat we daar nog een goeie reden voor hebben ook. Op het moment dat je linkjes en dergelijken op een (groot en bekend) forum toe gaat staan, stel je je feitelijk op als distributeur van dat soort spul.
Los van de vraag of dat laatse uberhaupt mag willen wij (=crew) dat gewoonweg niet.
Als bekend wordt dat wij zoiets toestaan is GoT binnen de kortste keren een warezboard, en het zal je niet verbazen dat zoiets niet echt de insteek van GoT is
Naast dat feit, is er ook nog het argument "requests zijn vaak niet echt topics van een hoogstaand niveau".
Ik zou NST&M echt een kansloos forum vinden, als het helemaal vol kwam te staan met 'mag ik die en die video' requests
Ik zou NST&M echt een kansloos forum vinden, als het helemaal vol kwam te staan met 'mag ik die en die video' requests
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1