Toon posts:

A7v333 geheugen probleem | :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Ik heb een Asus A7V333 moederbord waarin ik een 512MB DDR PC2100 266 Mhz geheugen in heb gedaan. Probleem is dat in zowel de BIOS als in Windows 'Installed Memory 128 Mb' wordt aangegeven. :?
Ik heb in een ander moederbord (die ook DDR geheugen ondersteunt)het geheugen getest en dat ging prima.
Ik heb de programma CPU-Z gebruikt om de geheugen te testen, daarin geeft het ook 128 Mb aan (maar geen I/O voltages). Denken jullie dat het nou aan het geheugen ligt(die niet compatible is) of aan de moederbord?
Misschien heeft iemand een dergelijk probleem ooit ondervonden of heeft iemand suggesties... graag?

Groet, Carlos ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Eehm sorry, maar je bent al vanaf December 2001 lid en je weet dit nog niet :?
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Maar goed, ontopic:

Ik heb zelf geen ervaring met jou mobo, maar het zou dus heel goed kunnen zijn dat het geen modules van 512MB aankan.
Het voltage verhogen zou een optie zijn, aangezien ik er niet vanuit ga dat je mobo geen modules van 512 aankan.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Dat hij geen modules van 512MB aankan lijkt me sterk. Heb je hem al in een andere dimm socket geprobeerd?.
Ook kan het met de voltages voor je geheugen te maken hebben. Die kun je met jp1 en jp2 iets verhogen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tip, ik ga het met de jumpers proberen.8-)