Ik ben op zoek naar geheugen voor mijn LaserJet 5L, net al voor het gebruikelijke papier eet probleem zo'n kitje besteld. Mijn LaserJet wil ook niet go lekker pdf-jes printen, dat komt omdat een pdf file al snel groter is dan 1MB dus ik wil meer geheugen in dat ding gooien. (heb windows al ingesteld dat die denkt dat me printer 9MB geheugen heeft, print beter maar nog niet helemaal 100%) Nou weet ik dat ik de C3148A of C3149A nodig heb maar vind die maar eens. Weet iemand een alternatief, of het liefst zelfs hoe ik een apparaatje kan bouwen waar ik me ouwe SIMMS in kan stouwen zodat ik die als geheugen kan gebruiken voor de printer.
http://shop.tweakers.net/winkelmandje/?Action=Add&Product=DA-C3148-8&ModelID=33
ik heb wat gevonden maar €82 is wel erg veel dat moet goedkoper kunnen
iemand?
ik heb wat gevonden maar €82 is wel erg veel dat moet goedkoper kunnen
iemand?
Ik kan je niet helpen met het geheugen, sorry...
Ik wil alleen wel wat advies geven over die extra strip ivm met het papier-pakprobleem: die strip verricht geen wonderen. Als ie er eerst 10 pakte, pakt hij nu 3 vellen per keer (bij wijze van spreken dan
). Die strip helpt dus maar een klein beetje.
Overigens is het geheugen voor een printer idd gewoon reteduur.
Ik zou dat ding daarom gewoon zo laten als ie is. Dan is ie misschien wat langzamer, maar hij doet toch nog gewoon alles?
Als je et er niet mee eens bent: adviezen zijn er om in de wind te slaan
Ik wil alleen wel wat advies geven over die extra strip ivm met het papier-pakprobleem: die strip verricht geen wonderen. Als ie er eerst 10 pakte, pakt hij nu 3 vellen per keer (bij wijze van spreken dan
Overigens is het geheugen voor een printer idd gewoon reteduur.
Ik zou dat ding daarom gewoon zo laten als ie is. Dan is ie misschien wat langzamer, maar hij doet toch nog gewoon alles?
Als je et er niet mee eens bent: adviezen zijn er om in de wind te slaan
"It certainly appears so..."
Het is niet alleen zo dat hij langzamer is, sommige pagina's worden niet compleet geprint. Ik ben trouwens met die strip wel tevreden, hier pakt hij nu steeds 1 velletje.
Ik ben ook zeer tevreden over de strip. Was echt _de_ oplossing voor het probleem.
En ik heb meer dan 10 printers hiermee uitgerust enige tijd geleden.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Is het niet gewoon beter (en veel goedkoper) op de resolutie terug te draaien: geen 600 dpi maar 300 dpi. Voor tekst maakt het weinig uit, alleen graphics worden idd wat grover.
Ik heb zelf eens wat geprobeerd en met 300 dpi en graphics op 'fine' krijg je toch een heel behoorlijk resultaat. Bovendien krijg je tenminste een printout. Als ik 600 dpi gebruik wil ie nog wel eens tegen out of memory aanlopen.
Overigens werkt bij mijn 5L de nieuwe pad ook prima, geen enkele multiple feed meer.
Daarvoor heb ik nu het probleem dat als je er een nieuwe stapel papier indoet, je eerst een paar vellen met paper jam krijgt
. Als dan eenmaal een velletje helemaal erdoor gegaan is, is het probleem weg. Totdat het papier weer op is...
Ik heb zelf eens wat geprobeerd en met 300 dpi en graphics op 'fine' krijg je toch een heel behoorlijk resultaat. Bovendien krijg je tenminste een printout. Als ik 600 dpi gebruik wil ie nog wel eens tegen out of memory aanlopen.
Overigens werkt bij mijn 5L de nieuwe pad ook prima, geen enkele multiple feed meer.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Normaal geheugen past niet in een HP laser printer.
Helaas, is een stuk duurder, niets aan te doen.
Helaas, is een stuk duurder, niets aan te doen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
das toch wel weer het voordeel van een brother: gewoon een 16mb FPM-etje erin flikkeren van de rommelmarkt en je hebt een 20-22MB laserprinter
*insert signature here
Heb ik ook in met mijn HP 6MP gedaan. Een sim met postscript + nog 2 van 8 MB (FPM). Werkt al heel lang goed.Op donderdag 13 juni 2002 09:34 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
das toch wel weer het voordeel van een brother: gewoon een 16mb FPM-etje erin flikkeren van de rommelmarkt en je hebt een 20-22MB laserprinter
Niet om het een of het andere, maar waar kan ik zo'n strip aanschaffen? Is dit zelfbouw, of kant-en-klaar?Op donderdag 13 juni 2002 09:08 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Ik ben ook zeer tevreden over de strip. Was echt _de_ oplossing voor het probleem.
Ik zal ook ff zoeken, maar dit leek mij wel een mooie plek om even dit te vragen...
//edit//
Al gevonden, gewoon bij HP te bestellen. Da's mooi...
//edit
-- == Alta Alatis Patent == --
Jammer jammer jammer, die 82 is echt te duur. Ik heb me hoop echter wel gevestigd op die strip me printer pakt nu geregeld ff 25 vel das net iets te veel, 1 of 2 is wel mee te leven. 
Met het printen op 300 dpi gaat het zeker beter maar ja je bestand is ook 4 keer zo klein geworden, ik krijg op de 2de pagina alleen dan wel een beetje blurry letters eruit
. Dit is zeker beter dan van pagina 1, 2 pagina's maken waarvan op beide de helft van de pagina wordt gezet. Dit ging over een pdf je met veel lijntjes enzo.
Is dat geheugen trouwens niet gewoon ATA Flash, geloof alleen dat dat spul ook al uitgestorven is
Met het printen op 300 dpi gaat het zeker beter maar ja je bestand is ook 4 keer zo klein geworden, ik krijg op de 2de pagina alleen dan wel een beetje blurry letters eruit
Is dat geheugen trouwens niet gewoon ATA Flash, geloof alleen dat dat spul ook al uitgestorven is
Ik vind persoonlijk de 5L, 6L en de 1100 een brakke serie...
Die dingen hebben allemaal ellende met papiertransport. Daarnaast vind ik zelf boveninvoer ook niet zo fijn.
Zelf een 5MP. Papierbak, kan een best voorraadje in..
Ook geheugenuitbreiding kan lekker goedkoop. 3 sloten hier,
1x Postscript module, en 2x8Mb.. 2Mb intern, 1Mb printer, totaal dus 19Mb voor mij.
En nu ie op een netport printerserver hangt is dat wel handig, lekkere buffer
Anyway.. wordt dat geheugen niet 2e hands aangeboden, of als niet-hp? Dat maakt het juist duur
Die dingen hebben allemaal ellende met papiertransport. Daarnaast vind ik zelf boveninvoer ook niet zo fijn.
Zelf een 5MP. Papierbak, kan een best voorraadje in..
Ook geheugenuitbreiding kan lekker goedkoop. 3 sloten hier,
1x Postscript module, en 2x8Mb.. 2Mb intern, 1Mb printer, totaal dus 19Mb voor mij.
En nu ie op een netport printerserver hangt is dat wel handig, lekkere buffer
Anyway.. wordt dat geheugen niet 2e hands aangeboden, of als niet-hp? Dat maakt het juist duur
ATA flash wordt best gebruikt hoor, zit oa in mn Cisco router....Op donderdag 13 juni 2002 11:14 schreef Beem het volgende:
Maar printers gebruiken gewoon geheugen, niet iets als flash (mag immers leeg bij printer uit)
Heavyuse printers hebben een HD erin, maar da's natuurlijk ff andere prijsklasse
Er staat inderdaad bij dat het om 72 pins DRAM gaat, en dus niet over flash geheugen. Maar het formaat is volgens mij wel gelijk aan dat van ATA Flash, dat dikke credit card formaat.
Probeer het eens??Op donderdag 13 juni 2002 11:41 schreef Beem het volgende:
Er staat inderdaad bij dat het om 72 pins DRAM gaat, en dus niet over flash geheugen. Maar het formaat is volgens mij wel gelijk aan dat van ATA Flash, dat dikke credit card formaat.
PCMCIA met compactflash module.. Wie weet werkt het
Ik heb het hier nog wel ergens liggen (8Mb CF + PCMCIA convertor)
Helaas ff geen 5L voorhanden, anders had ik t wel getest voor je... Net vanmorgen weer aan klant teruggegeven
Het is geen gewoon pcmcia slot.
Ik heb zelf ook een laserjet 5L en kwam toevallig op het werk zo'n kaartje tegen
Maar de pinnetjes zitten net effe wat anders.
Bij pcmcia mooi onder elkaar:
.......
.......
Maar bij dit kaartje zoiets:
'. . . . . . . .
' . . . . . . . .
Ik heb zelf ook een laserjet 5L en kwam toevallig op het werk zo'n kaartje tegen
Maar de pinnetjes zitten net effe wat anders.
Bij pcmcia mooi onder elkaar:
.......
.......
Maar bij dit kaartje zoiets:
'. . . . . . . .
' . . . . . . . .
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Pagina: 1