Alvast mijn excuses mocht dit topic in het verkeerde forum geplaatst zijn (ik wist niet zo goed of deze in SA, PN&S, of WOS behoordt, move hem maar mocht het niet ok zijn.
Nu mijn vraag:
Voor mijn werk moet ik een test omgeving opzetten voor Cognos Powerplay server, dit is een BI tool, dit pakket maakt gebruikt van een directory voor authenticatie, standaard wordt netscape directory server bijgeleverd.
Ik heb gekozen omdat ik al een een win2k ad server heb om deze in te zetten als directory server. Uit computer gebrek heb ik powerplay op dezelfde machine geinstalleerd.
powerplay moet een authenticatie opzetten naar poort 389 van de dir. server, domein = test.local , server =hplaptop
in de config van powerplay vul ik in bij Directory server - general:
Computer=hplocal
port=389
base distinguished nam (DN) = dc=test,dc=local
Unrestricted User distinguished name (dn)= cn=aangemaakte user namein ad met admin rechten,dc=test,dc=local
unrestricted User password = AD password van user
Tickt server computer = (is leeg, ik weet niet of dit noodzakelijk is...??)
Ticket server port = 0
Defaut namespace name = default (dan gebruikt hij de server default namespace name)
Namespace administrator name = administrator
Namespace administrator signon = " "
Namespace administrator password = xxxxxxxxx
ander menu:
authenticate source --> directory server
Computer = HPLAPTOP
Port/SSL Port = 389
Base distinguished name (DN) = DC=test,dc=local
Timeout = 0
Default namespace = (leeg
SSL enabeld = no
Als ik dit apply en hij gaat contact leggen met hplaptop op port 389 (dit is fysiek dus dezelfde machine alswaar cognos powerplay op draait) dan vind hij de machine wel, maar op het moment van daadwerkelijke authenticatie failed het proces : The directory server"HPLAPTOP:389" is not responding
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Ik heb een vermoeden dat het niet zo goed gaat om te authenticeren met een localhost. De zelfde situatie had ik namenlijk ook toen ik het probeerde met Netscape directory server.....
Nu mijn vraag:
Voor mijn werk moet ik een test omgeving opzetten voor Cognos Powerplay server, dit is een BI tool, dit pakket maakt gebruikt van een directory voor authenticatie, standaard wordt netscape directory server bijgeleverd.
Ik heb gekozen omdat ik al een een win2k ad server heb om deze in te zetten als directory server. Uit computer gebrek heb ik powerplay op dezelfde machine geinstalleerd.
powerplay moet een authenticatie opzetten naar poort 389 van de dir. server, domein = test.local , server =hplaptop
in de config van powerplay vul ik in bij Directory server - general:
Computer=hplocal
port=389
base distinguished nam (DN) = dc=test,dc=local
Unrestricted User distinguished name (dn)= cn=aangemaakte user namein ad met admin rechten,dc=test,dc=local
unrestricted User password = AD password van user
Tickt server computer = (is leeg, ik weet niet of dit noodzakelijk is...??)
Ticket server port = 0
Defaut namespace name = default (dan gebruikt hij de server default namespace name)
Namespace administrator name = administrator
Namespace administrator signon = " "
Namespace administrator password = xxxxxxxxx
ander menu:
authenticate source --> directory server
Computer = HPLAPTOP
Port/SSL Port = 389
Base distinguished name (DN) = DC=test,dc=local
Timeout = 0
Default namespace = (leeg
SSL enabeld = no
Als ik dit apply en hij gaat contact leggen met hplaptop op port 389 (dit is fysiek dus dezelfde machine alswaar cognos powerplay op draait) dan vind hij de machine wel, maar op het moment van daadwerkelijke authenticatie failed het proces : The directory server"HPLAPTOP:389" is not responding
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Ik heb een vermoeden dat het niet zo goed gaat om te authenticeren met een localhost. De zelfde situatie had ik namenlijk ook toen ik het probeerde met Netscape directory server.....