Op donderdag 13 juni 2002 09:17 schreef Operations het volgende:
/proc/net/ipv4 bestaat inderdaad niet, /proc/sys/net/ipv4 wel.
(Maar dat is op een machine met een 2.4.18 kernel, ik weet niet of die in de tijd van debian 2.2 (2.0.x kernel nog??) ook al bestond, maar het lijkt me haast van wel)
Hmm... ik krijg nu het idee dat ik verkeerd heb zitten kijken. Maar dan snap ik nog niet waarom dat script het niet doet. Vanavond zal ik 't script en de foutmeldingen ff posten, ik zit nu op m'n werk.
Op donderdag 13 juni 2002 09:21 schreef yeadder het volgende:
misschien heb je ee iptables script gekregen. dit zal helaas niet werken icm debian stable, ipchains werkt wel met stable.
Ik heb absoluut een ipchains script gekregen, dit script draait op debian linux 2.2r3 op mijn werk en daar werkt het prima.
weet je ook zeker dat ip_firewall oid in kernel aanstaat ??
Niet 100%, maar volgens mij wel.
en om er zeker van te zijn dat ipv4 op jou bak staat kun je ff dmesg|grep NET4(let op hoofdletters) oid doen. waar schijnlijk komt er dan iets voor bij met tcp en zo dan zit het goed. zo als dit
code:
1
2
3
4
| NET4: Unix domain sockets 1.0 for Linux NET4.0.
NET4: Linux TCP/IP 1.0 for NET4.0
IP Protocols: ICMP, UDP, TCP
TCP: Hash tables configured (ehash 16384 bhash 16384) |
anders zul je waarschijnlijk een nieuwe kernel moeten maken. met networking_support oid(kun je vinden in general) en voor de firewall ip_firewall oid(kun je vinden in networking options. en uitaard alle andere dingen die nodig hebt.
Ik weet vrij zeker dat ipv4 is geïnstalleerd, aangezien ik zelf een aantal ipv4 modules heb geïnstalleerd in de kernel. Verder kan ik gewoon pingen en downloaden en samba werkt ook gewoon.
jep die bestaat nog steeds

maar het is overigens kernel 2.2.X
Bij de 2.2r6 die ik heb draaien is dat 2.2.17 om precies te zijn.