Ik heb een Gigabyte socket a motherboard ga-7vtxe+/ga-7vtxh+ (jah een hele mond vol
) maar ik heb een temp meter bij de halfords gekocht maar ik heb hem nu op die via kt266a chip zitten maar ik wil me temp van me CPU weten weet iemand waar ik dan de sensor op moet zetten ??
soms zit er een aansluiting op het mobo.
Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
hmmz niet echt veel lui die posten zal denk ook wel beetje laat zijn
Verwijderd
Als je een externe meter hebt (Halfords), zal je dus moeten proberen om die sensor zo dicht mogelijk bij de CPU te krijgen. Denk dat het dan het beste is als je hem tussen de koelribben pielt.
Zit er eigenlijk geen sensor op je moederbord? Al eens gekeken met MBM5 ofzo?
Dan kan je die andere sensor gewoon ergens in je case hangen , bijv in de buurt van je outtake,om de casetemp te meten. Weet je meteen of je een probleem hebt met de afvoer van warme lucht in je kast.
Zit er eigenlijk geen sensor op je moederbord? Al eens gekeken met MBM5 ofzo?
Dan kan je die andere sensor gewoon ergens in je case hangen , bijv in de buurt van je outtake,om de casetemp te meten. Weet je meteen of je een probleem hebt met de afvoer van warme lucht in je kast.
Verwijderd
ik heb weleens gelezen dat je hem naast je core kan plakken.. niet erop maar ernaast en onder je heatsink is misschien ook wel mooi om em daar te plakken
oke ik weet ik ben n0000b dus was heatsind en was core
gewoon zo dicht mogelijk bij je cpu lijkt me.
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Hmmz, misschien vraag je ook wel naar de bekende weg...
Als je de temperatuur van je CPU wil weten moet die sensor zo dicht mogelijk bij je CPU... Waarschijnlijk krijg je 'm niet tussen je CPU en het koelblok (voelertjes zijn meestal iets dikker dan de CPU core
) dus dan kan je hem het beste tussen de koelribben steken, net boven de core.
Maar wordt dit mobo niet ondersteund door Motherboard Monitor?
Als je de temperatuur van je CPU wil weten moet die sensor zo dicht mogelijk bij je CPU... Waarschijnlijk krijg je 'm niet tussen je CPU en het koelblok (voelertjes zijn meestal iets dikker dan de CPU core
Maar wordt dit mobo niet ondersteund door Motherboard Monitor?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
ik heb hem al eens tussen de koelribben gestopt maar dan krijg ik 29 graden terwijl me cpu 47 graden is dus daar klopt niet veel van....
ja, beetje welOp donderdag 13 juni 2002 01:48 schreef Razer het volgende:
hmmz niet echt veel lui die posten zal denk ook wel beetje laat zijn
op sommige [vooral asus] mobos zit een externe aansluiting voor je voedingstemp. kijk eens of die er op zit...
eeh das mijn vraag juistOp donderdag 13 juni 2002 15:56 schreef krekrrr het volgende:
[..]
ja, beetje wel
op sommige [vooral asus] mobos zit een externe aansluiting voor je voedingstemp. kijk eens of die er op zit...
maar welke temperatuur wil je meten?
CPU, GPU, Chipset?
probeer hem zo dicht mogelijk bij het warmteproducerende onderdeel te plaatsten voor het beste resultaat
CPU, GPU, Chipset?
probeer hem zo dicht mogelijk bij het warmteproducerende onderdeel te plaatsten voor het beste resultaat
Zo dicht mogelijk bij jouw cpu en anders in het moederbord boekje kijken
Pagina: 1