Toon posts:

Kabel dood na 15 min. op nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik onderstaand systeem aangeschaft. Nu ik alles bij mij thuis geinstalleerd heb, wilde ik vandaag ook de kabelverbinding die nog op mijn laptop zat overbrengen naar het nieuwe systeem. Wat is nu het geval? Na ongeveer 15 minuten kan XP Pro geen verbinding meer maken met het internet. Hij geeft dat niet met zoveel woorden aan, maar actieve downloads lopen niet meer verder en pagina's kunnen niet meer gevonden worden. Zou dit iets te maken kunnen hebben met mijn onboard netwerkkaart?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wat voor kabelverbinding heb je ?

En je zou kunnen proberen om de nieuwste drivers te downe voor je netwerkkaart.

Je zou ook je bios kunnen flashen naar een nieuwere versie, als het aan de onboard netwerkkaart ligt dan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 04:06 schreef [Airwolf] het volgende:
Wat voor kabelverbinding heb je ?
- Interkabel@KUN (supersnel)
En je zou kunnen proberen om de nieuwste drivers te downe voor je netwerkkaart.
- Been there
Je zou ook je bios kunnen flashen naar een nieuwere versie, als het aan de onboard netwerkkaart ligt dan.
- Done that

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Phydomir

Dennis

Ik weet wel dat je bij chello gelocked wordt als ie een andere mac adres ziet.. Nu zal dat denk ik bij deze verbinding niet zo zijn... Maar goed..

Wat krijg je als ipconfig invult bij start-->uitvoeren-->cmd

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Bij chello wordt je ip adres toegewezen op basis van het mac-adres van je netwerkkaart en het mac-adres van je modem. Dit kan bij jou ook het geval zijn, je zou dat kunnen informeren bij de helpdesk van je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Ipconfig geeft normale waarden aan en met de verbinding is absoluut nix aan de hand. Als ik de verbinding uitschakel en vervolgens weer inschakel werkt alles weer. Lijkt dus op een driverprobleem. Toch?

Vanmiddag toch maar even met Abit NL gebeld en die begonnen niet eens een oplossing te zoeken maar verwezen me direct naar de RMA. Kan het zijn dat er gewoon een fout op de AT7 zit?

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Het lijkt me sterk dat je mobo tegen werkt (ik sluit het niet uit), maar zoals al eerder gezegd, je MAC-adres van je netwerkkaart moet overeen komen met het MAC-adres dat je provider heeft geregistreerd (van je laptop).

Is dat het probleem niet :?

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

dat hoeft bij @sloom ook niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het aan het MAC adres liggen, hoe kan ik dat dan veranderen in XP en waar haal ik het adres vandaan in 98SE?

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

MAC adressen kan je niet veranderen.. Tenminste niet in XP.
Ff Chello bellen helpt..
Alleen dat ff kan je misschien wel vergeten.... :)

Blender....

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig maar dat ik geen Chello heb! ;)

Ik heb dus Interkabel@KUN met een statisch (geen dynamisch) IP-adres.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al contact gehad met RealTek en we zijn nu het een en ander na aan het lopen, zoals nieuwe drivers en EEPROM update.

Verder zal ik de verbinding eens testen met een 3Com kaartje. Misschien dat het wel aan Windows of aan andere hardware ligt.
Pagina: 1