[php] lezen van ftp

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
ik probeer ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt te lezen maar hij geeft een foutmelding

Warning: fopen("ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt", "r") - Success in /usr/local/psa/home/vhosts/jongerenclub.nl/httpdocs/weer.php on line 2

mijn script:
PHP:
1
<?$file = fopen ("ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.txt", "r");if (!$file) {    echo "<p>Unable to open remote file.\n";    exit;}while (!feof ($file)) {    $line = fgets ($file, 1024);        echo $line;}fclose($file);?>

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is die functie toegestaan op de server?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Misschien is het wel interessant om de FTP functies van PHP te gebruiken?
Kijk eens naar ftp_connect

• Martink
Op donderdag 13 juni 2002 00:24 schreef Nerd het volgende:
Misschien is het wel interessant om de FTP functies van PHP te gebruiken?
Kijk eens naar ftp_connect
Jamaar het kan toch ook zo want zo zou je ook kunnen schrijven. en bij ftp dinges moet je ook loginnaam/pass geven zou niet weten wat ik daar moet invullen

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 00:31 schreef Martink het volgende:
Jamaar het kan toch ook zo want zo zou je ook kunnen schrijven. en bij ftp dinges moet je ook loginnaam/pass geven zou niet weten wat ik daar moet invullen
Weet niet of het op jouw manier kan, ik zelf zou de php-ftp calls gebruiken, juist omdat die er daar speciaal voor inzitten.

Inloggen zonder Username en Pass kan dus nooit met FTP, als alles openstaat (wat blijkbaar het geval is) moet je als username anonymous opgeven. En het is netjes om dan als passwoord je email adres achter te laten, al doet vrijwel geen enkel programma dat, die laten het password-field gewoon leeg

Verwijderd

Als je een username / wachtwoord kwijt wil doet je dat zo:

ftp://user:password@ftp.knmi.nl.........

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

en voor een anonymous login is de username: anonymous en het wachtwoord een emailadres

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Hoe misleidend de foutmelding ook is, volgens mij betekent dit gewoon dat je safe mode aan hebt staan en dan zijn externe connecties niet toegestaaan.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

of dat het openen wel gelukt is, maar dat er een fout terug gestuurd wordt. Denk (voor http) aan redirects, authorizeer en 404's en bij ftp aan het niet aanwezig zijn van een gebruikers naam + wachtwoord...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Martink
Op donderdag 13 juni 2002 10:38 schreef Janoz het volgende:
of dat het openen wel gelukt is, maar dat er een fout terug gestuurd wordt. Denk (voor http) aan redirects, authorizeer en 404's en bij ftp aan het niet aanwezig zijn van een gebruikers naam + wachtwoord...
Dus dat ik gewoon de weerverwachting van knmi niet mag lezen met php? dat ze dat zo hebben ingestelt?

en hoe kan ik kijken of savemode aanstaat? staat dat ergens in phpinfo(); ? www.jongerenclub.nl/phpinfo.php dus :)

edit:

ja dus :)
safe_mode off

• Grum
  • Niet online
zucht... ga es zelf naar de phpinfo page en zoek op 'safe_mode' ..

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
ff een @ voor je fopen zetten zou het "probleem" op moeten lossen :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 11:45
code:
1
2
3
Directive     Local Value  Master Value 
allow_url_fopen 1       1
safe_mode        Off        Off

Zou dus goed moeten gaan...

• Martink
Op donderdag 13 juni 2002 14:11 schreef SWINX het volgende:
ff een @ voor je fopen zetten zou het "probleem" op moeten lossen :)
Dat geeft alleen de error niet meer maar hij kan hem dan nog steeds niet lezen probeer straks wel even met ftp dinges

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:26

pietje63

RTFM

volgens mij is fopen alleen lokaal

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 22:43
PHP:
1
<?$ftp = ftp_connect("ftp.knmi.nl",21);if ($ftp) {    $ftp_login = ftp_login($ftp,"anonymous","bla@bla.com");} else {    echo "<p>Unable to connect to FTP server.</p>";    exit();}    if ($ftp_login) {    $ftp_file = ftp_get($ftp,"bla.txt","pub_weerberichten/basisverwachting.txt",FTP_ASCII);} else {    echo "<p>Unable to login to FTP server.</p>";    exit();}    $file = fopen ("bla.txt", "r");if (!$file) {    echo "<p>Unable to open remote file.</p>";    exit();}while (!feof ($file)) {    $line = fgets ($file, 1024);    echo nl2br($line);}fclose($file);?>

Deze werkt wel. fopen werkt alleen bij passive mode ftp (KNMI zal dus wel active zijn).
Heb verder nog wat verbeteringen gemaakt (</p> ipv \n , nl2br voor echo, exit()) ;)
Voor source & werking: www.loeffen.com/test.php.

• Martink
Op donderdag 13 juni 2002 14:41 schreef FlamerX het volgende:
PHP:
1
<?$ftp = ftp_connect("ftp.knmi.nl",21);if ($ftp) {    $ftp_login = ftp_login($ftp,"anonymous","bla@bla.com");} else {    echo "<p>Unable to connect to FTP server.</p>";    exit();}    if ($ftp_login) {    $ftp_file = ftp_get($ftp,"bla.txt","pub_weerberichten/basisverwachting.txt",FTP_ASCII);} else {    echo "<p>Unable to login to FTP server.</p>";    exit();}    $file = fopen ("bla.txt", "r");if (!$file) {    echo "<p>Unable to open remote file.</p>";    exit();}while (!feof ($file)) {    $line = fgets ($file, 1024);    echo nl2br($line);}fclose($file);?>

Deze werkt wel. fopen werkt alleen bij passive mode ftp (KNMI zal dus wel active zijn).
Heb verder nog wat verbeteringen gemaakt (</p> ipv \n , nl2br voor echo, exit()) ;)
Voor source & werking: www.loeffen.com/test.php.
Hmm dankje :)
wou net met dat ftp begonnen had al 2 servers getest een ftp connectie te maken kan op server van jongerenclub.nl niet dan maar op server van andere site :)

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 14:40 schreef pietje63 het volgende:
volgens mij is fopen alleen lokaal
Dat denk je dan fout ;)
Pagina: 1