Toon posts:

@home modem maakt geen verbinding *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kwam eindelijk dan (na dat ze al een keer hadden af gebeld vanwege problemen met het modem) de kabelaansluiten, ik dacht mooi....
Die gast kwam alles aansluiten, en hij leek er nog verstand van hebben ook, hij zei er wel bij dat het een paar uur kon duren voordat het ging werken, als het om 6u nog niet werkte moest ik de helpdesk maar bellen.
6u, nog geen kabel, dus helpdesk gebeld. Een paar eurootjes later bleek het probleem bij hun te zitten, maar ze hadden wel meer van dit soort problemen opgelost, ik moet het modem uit het stopcontact halen, en na 10 min er weer in. Dan zou het na een half uurtje, wel werken, maar omdat ik dan niet meer thuis was, zouden ze me wel op hun mobiel bellen....
maar geen telefoon....
Kom thuis (na 10, helpdesk gesloten), geen kabel :(.
####################################### ---> (zeer grof gescheld.

Misschien kan ik het probleem zelf oplossen, hier is het log van het modem, het is een Motorola SURFBoard 4200E

Hier is het log van de ingebouwde webbrowser, het lijkt erop dat hij ip van de dhcp server krijgt of zo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
************ 7-Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down 
************ 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down 
************ 1-Emergency D520.0 DHCP Client unable to bind HFC interface. 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt#10 BkOff:14s Tot DSC:10 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 9 BkOff:30s Tot DSC:9 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 8 BkOff:18s Tot DSC:8 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 7 BkOff: 9s Tot DSC:7 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 6 BkOff:19s Tot DSC:6 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 5 BkOff:18s Tot DSC:5 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 4 BkOff:14s Tot DSC:4 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 3 BkOff: 8s Tot DSC:3 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 8s Tot DSC:2 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 4s Tot DSC:1 OFF:0 REQ:0 ACK:0 
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day 
************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS 
************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 54, tempSid 353 
************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK 
************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (562750000 Hz)........ SUCCESS

STATUS REPORT geeft dit aan;
code:
1
2
3
Acquire Downstream Channel Done 
Obtain Upstream Parameters Done 
Establish IP Connectivity using DHCP Failed

Het vage is ook, dat ik bij start.home.nl met m'n username en password niet kan inloggen. Of je hier nou persé een @home netwerkverbinding moet hebben, of dat m'n login en ClientID gewoon nog niet in het systeem zitten weet ik dus niet. Iemand een idee of ik dit zelf kan oplossen, of zit ik toch aan adje homo vast?

Verwijderd

Branden de eerste 4 lampjes :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 23:06 schreef Tynable het volgende:
Branden de eerste 4 lampjes :?
De eerste gaat aan.....
De eerste gaat aan, 2e knippert
De 1e en 2e staan aan, derde knippert
De 1e ,2e en 3e staan aan, 4e knippert....

en toen weer van voren :(

Verwijderd

Indien de eerste 4 lampjes niet branden is het onmogelijk om je probleem zelf op te lossen!

Het kabelmodem resetten is het enigste wat je kan proberen :'(

Verwijderd

Op woensdag 12 juni 2002 23:11 schreef gilseboer het volgende:

[..]

De eerste gaat aan.....
De eerste gaat aan, 2e knippert
De 1e en 2e staan aan, derde knippert
De 1e ,2e en 3e staan aan, 4e knippert....

en toen weer van voren :(
Ja- dat had ik ook. De volgende dag deed-ie het eindelijk- vanzelf.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in ieder geval nu gezien op welke frequentie die werkt, en die heb ik nu ingevult in de config met internet explorer, hoeft hij in ieder gevalt niet weer de hele band af, scheelt weer in de tijd, maar verders is er nix in te stellen, dus het is nu in handen van @home (en daar kun toch lekker op rekenen :()

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zolang 't 2e lampje van links of van rechts (tis maar hoe je 't bekijkt), ik geloof dat dat 't Link lampje is, niet knippert, kan je weinig doen. Totdat die groen blijft branden heb je gewoon geen verbinding met @Home vanaf je modem.

Na een reset blijft deze een tijdje knipperen om verbinding te maken, maar als deze na een half uur nog knippert ligt 't probleem gewoon bij @Home.

Verwijderd

tja weet 't alleen v de com21 modem

1e = pc aan
2e = up/down kweenie
3e = idem 2e
4e = verbinding met @home, als die oranje of knippers haalt die shit v hun servers
5e = verbinding met @home.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hebben ze niet meer allemaal COM21's!? Krijgen alle nieuwe abbonnee's zo'n Motorola!?

Wel handig, dat je die diagnostische informatie eruit kan krijgen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik zou zeggen, trek de stekker van je kabelmodem er een minuutje uit, stop hem er weer in, ga lekker slapen en kijk morgenvroeg of ie werkt. Zo niet, @home lastig vallen!

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 00:02 schreef PoisonouZ het volgende:
tja weet 't alleen v de com21 modem

1e = pc aan
2e = up/down kweenie
3e = idem 2e
4e = verbinding met @home, als die oranje of knippers haalt die shit v hun servers
5e = verbinding met @home.
Leg jij je kabelmodem op de kop of zo ? :) Dit lijkt van rechts naar links te zijn.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
die 5e is dan gewoon de power LED van de COM21 hoor, nix verbinding met @Home... ff goeie volgorde dan:

[1] [2] [3] [4] [5]

1: Power LED COM21
2: Status LED (verbinding, firmware downen, no signal, etc)
3: Download (dacht ik)
4: Upload (dacht ik)
5: Link naar netwerkkaart

maar goed, ff on topic: ik zou toch maar weer iemand bellen, want t lijkt niet jouw fout.

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:14
[delete]

Verwijderd

Topicstarter
het is al middels opgelost, na 20min aan de telefoon (en dus 5 euro of zo verder) was het verholpen, toen kreeg ik alleen geen dns en gateway toegerijkt, weer bellen en ook dat was verholpen, ik zit nu eindelijk op de kabel, alleen de snelheid voor een @home verbinding valt nog wel tegen, ik heb nou op z'n snelst 60kb/s gehaalt of zo. maar goed, dat komt (hoop ik) nog wel goed.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

dunno wat voor type modem je gebruikt :?
die van mij kan ook web based... maar er komen geen logs uit :?
Pagina: 1