Vandaag kwam eindelijk dan (na dat ze al een keer hadden af gebeld vanwege problemen met het modem) de kabelaansluiten, ik dacht mooi....
Die gast kwam alles aansluiten, en hij leek er nog verstand van hebben ook, hij zei er wel bij dat het een paar uur kon duren voordat het ging werken, als het om 6u nog niet werkte moest ik de helpdesk maar bellen.
6u, nog geen kabel, dus helpdesk gebeld. Een paar eurootjes later bleek het probleem bij hun te zitten, maar ze hadden wel meer van dit soort problemen opgelost, ik moet het modem uit het stopcontact halen, en na 10 min er weer in. Dan zou het na een half uurtje, wel werken, maar omdat ik dan niet meer thuis was, zouden ze me wel op hun mobiel bellen....
maar geen telefoon....
Kom thuis (na 10, helpdesk gesloten), geen kabel
.
####################################### ---> (zeer grof gescheld.
Misschien kan ik het probleem zelf oplossen, hier is het log van het modem, het is een Motorola SURFBoard 4200E
Hier is het log van de ingebouwde webbrowser, het lijkt erop dat hij ip van de dhcp server krijgt of zo
STATUS REPORT geeft dit aan;
Het vage is ook, dat ik bij start.home.nl met m'n username en password niet kan inloggen. Of je hier nou persé een @home netwerkverbinding moet hebben, of dat m'n login en ClientID gewoon nog niet in het systeem zitten weet ik dus niet. Iemand een idee of ik dit zelf kan oplossen, of zit ik toch aan adje homo vast?
Die gast kwam alles aansluiten, en hij leek er nog verstand van hebben ook, hij zei er wel bij dat het een paar uur kon duren voordat het ging werken, als het om 6u nog niet werkte moest ik de helpdesk maar bellen.
6u, nog geen kabel, dus helpdesk gebeld. Een paar eurootjes later bleek het probleem bij hun te zitten, maar ze hadden wel meer van dit soort problemen opgelost, ik moet het modem uit het stopcontact halen, en na 10 min er weer in. Dan zou het na een half uurtje, wel werken, maar omdat ik dan niet meer thuis was, zouden ze me wel op hun mobiel bellen....
maar geen telefoon....
Kom thuis (na 10, helpdesk gesloten), geen kabel
####################################### ---> (zeer grof gescheld.
Misschien kan ik het probleem zelf oplossen, hier is het log van het modem, het is een Motorola SURFBoard 4200E
Hier is het log van de ingebouwde webbrowser, het lijkt erop dat hij ip van de dhcp server krijgt of zo
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ************ 7-Information H501.2 HFC: Shutting Downstream Down ************ 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down ************ 1-Emergency D520.0 DHCP Client unable to bind HFC interface. ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt#10 BkOff:14s Tot DSC:10 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 9 BkOff:30s Tot DSC:9 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 8 BkOff:18s Tot DSC:8 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 7 BkOff: 9s Tot DSC:7 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 6 BkOff:19s Tot DSC:6 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 5 BkOff:18s Tot DSC:5 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 4 BkOff:14s Tot DSC:4 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 3 BkOff: 8s Tot DSC:3 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 8s Tot DSC:2 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 1 BkOff: 4s Tot DSC:1 OFF:0 REQ:0 ACK:0 ************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day ************ 7-Information T500.0 Acquired Upstream .......... SUCCESS ************ 8-Debug T503.1 Acquire US with status OK, powerLevel 54, tempSid 353 ************ 8-Debug T505.0 Acquired Upstream with status OK ************ 7-Information T501.0 Acquired Downstream (562750000 Hz)........ SUCCESS |
STATUS REPORT geeft dit aan;
code:
1
2
3
| Acquire Downstream Channel Done Obtain Upstream Parameters Done Establish IP Connectivity using DHCP Failed |
Het vage is ook, dat ik bij start.home.nl met m'n username en password niet kan inloggen. Of je hier nou persé een @home netwerkverbinding moet hebben, of dat m'n login en ClientID gewoon nog niet in het systeem zitten weet ik dus niet. Iemand een idee of ik dit zelf kan oplossen, of zit ik toch aan adje homo vast?