Matrox G550 doet een beetje raar met DivX

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik begrijp er niks van. Ik gebruik nu die Matrox ongeveer een jaar tot volle tevredenheid, maar dvdmax doet het niet meer na mijn nieuwe installatie. In Dual Head Eigenschappen staat dat het wel is enabeled, maar not currently active en daar kan ik ook niks aan veranderen (behalve helemaal uitzetten natuurlijk).

Ook vreemd is dat een DivX niet meer op full screen van m'n monitor wil lopen. Bovendien schiet de CPU usage naar 100%. Lijkt me ook wel erg veel!

Systeem: PIII 933, 256 MB, XP pro.

Geen IRQ conflicten, nieuwste Nimo codex pack, nieuwste drivers voor G550.

Wie weet waar het aan kan liggen? :?

YhX! :)

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je dit in een keer of heb je xp opnieuw installeerd?
kijk anders dan eens naar swapfile of kijk bij MSCONFIG eens of je CPU kracht slurpende programma's heb draaien..
misschien heb je in de bios iets veranderd?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nee, dit heb ik sinds ik een nieuwe installatie heb (een paar dagen terug gemaakt)

Bios is identiek gebleven. Er draait ook UD mee, maar dat heb ik al een jaar. Dat heeft nooit problemen gegeven.

Wat ook vrij raadselachtig is: Bij full screen doet de film het ene paar secondes het schokkerig op de full size, om daarna naar de originele resolutie terug te gaan!

Vaag toch?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
*Kick*

Ik kom er echt niet uit zo. Ik heb de analysysoftware van Matrox gedraaid, dat gat aan dat alles goed is. Ik kan ook op alle resoluties werken, alleen bij films (DVD ook) krijg ik continu problemen.

Met PowerDVD krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
PowerDVD does not support the current display mode. (DDraw Overlay mode is recommended)

Please lower the screen resolution and color depth, for example, 800x600 with 256 colors. 
Or you may adjust the refresh frequency, for example, to 75 Hz.

Ik snap er geen bal meer van; ik draai gewoon 1280x1024 op 24 bits!

Verwijderd

Volgens mij werkt DVDmax alleen tot 1024x768 16bits op je PC monitor.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Ik heb daar nooit problemen mee gehad. werkt al een jaar op die resolutie, maar sinds ik op een ander moederbord over ben gestapt wil het niet meer...

edit:

En ook op 600x400 op 16 bits met 72 Hz zegt PowerDVD hetzelfde. Dat klopt dus voor geen kanten.

Verwijderd

Gebruik een ander programma, dat zal veel problemen oplossen.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Van alles geprobeerd. Waarschijnlijk is de kaart domweg kapot gegaan; ik heb nu mijn oude TNT2 Riva kaartje erin en alles werkt weer als vanouds.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat je ook zou kunnen proberen is ff rondsnuffelen op de support-forum van Matrox.

Misschien dat daar wat nuttigs staat.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1