netwerk kaart eerst wel dan niet meer gezien?

Pagina: 1
Acties:

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01-2025
Twee dagen eraan bezig geweest en nu moedeloos.
zp kort mogelijk
1)Wireless netwerkkaartje (adapter) in pci slot (enige netwerkaart in comp)
2)Winxp pro vraagt en krijgt driver via cd rom
3) Geheel werkt prima 4 weken met identieke opzet voor 5 andere computers, die
4) gecoördineerd worden door een access point
5)OPeens tijdens booten (elke comp gaat snachts uit, homenetwerk)ziet comp 3 zijn netwerk kaart niet meer.
6)Driver staat niet vermeld bij software uninstall

hardwarekaart verschijnt ook niet in de devicemanager (apparatenbeheer)
6)Computer uit gezet,eruit getrokken en in andere pci sleuf gestoken en gereboot, zowel hard als reset)
7) geen effect. XP doet net alsof er geen apparaat is geinstalleerd.
8)haal met de hand elke verwijzing uit de registry inclusief alles wat ik op de drivers disk kon vinden, wat typisch voor het kaartje was
9) reboot zelfde effect als bij 7 voor elke andere pci slot.
10 doe die kaart in een andere computer. Bingo xp vraagt om drivers, apparaat verschijnt in device manager en eenmaal aangesloten werkt het perfekt op de andere comp.
11) Zet een werkende kaart van één van de andere computer (er zijn er 5)op computer 3 en zelfde negatieve effect.Hij wordt niet gerzien.
12) Installeer op de "kapotte" computer een pci geluidskaart, gaat prima, dan op diezelfde pci gleuf een niet wireless ethernetkaart. Geen probleem.

Conclusie?
Ik weet niet welke ik moet maken. Na vier weken trouwe dienst heeft "het" geen zin meer in een wireless kaart op pci nivo.
Ik had van dezelfde firma een usb wireless adapter en die werkt met dezelfde driver prima (universele driver)op comp 3
Afgezien van disk formatten en een clean install van XP doen ( wat ik zeer naar vind) wat kan ik nog meer proberen?
kyrill

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
kan een oplossing zijn, ik heb het ook wel eens zoiets gehad met xp

• kyrill
hmm, ik heb liever een andere

• kyrill
bump
niemand heeft een idee?

PS ik heb net een clean install van xp gedaan, die ziet weer niet die ene wireless, wat is het toch?
Die wireless kaart weer net in een andere computer gedaan en die ziet hem en Xp vraagt om drivers.

• kyrill
laatste poging

Als dit forum het niet weet: Mobo ziet opeens een typische kaart in de pci sleuf niet, wie zou het dan wel weten?????
:)