Ik wil op mijn computer een programma draaien dat luistert op een bepaalde socket (ofzo). Als er bepaalde dingen op mijn webserver worden gedaan zoals bijvoorbeeld het aanmelden van een member ofzo, dan moet ik in mij programma kunnen zien dat er een member is aangemeld (realtime). Ik zat te denken een bepaalde perl scripts die die informatie via een winsock of telnet ofzo naar mijn pc sturen. Is dit mogelijk?
ja
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Misschien met PHP, een fsockopen functie.
Ja, het is mogelijk.
En dat is eigenlijk echt de enige info die we kunnen geven op uw vraag.... Want uw vraag is gewoon: is het mogelijk?
En dat is eigenlijk echt de enige info die we kunnen geven op uw vraag.... Want uw vraag is gewoon: is het mogelijk?
https://fgheysels.github.io/
Het makkelijkste is gewoon op beide computers een webserver draaien. Van de ene computer roep je dan een script aan op de andere computer.
Verwijderd
denk aan een telnet oplossing met behulp van sockets heel eenvoudig en goed te doen of euh
maak een log pagina met php en bekijk hem real-time(5 secs) in je browser???
maak een log pagina met php en bekijk hem real-time(5 secs) in je browser???
De bedoeling is dat als er iets mis is met een applicatie die op de webserver staat, ik heel eenvoudig de debug informatie in dat schermpje te zien krijg. Deze berichten worden vanaf de webserver naar een ip met socket gestuurd, zodat mijn router ze naar de juiste pc stuurt, de mijne dus. Welke functies van php moet ik hiervoor gebruiken en kan het volledig in PHP?
Verwijderd
Je kan idd gewoon luisteren op een poort en dan met php een socket openen naar die poort, maar dan krijg je wel probs met mensen die refreshen idd.
Je kan natuurlijk ook met xml wat stats laten genereren en die parsen met je progsel (stuk sneller voor de connecting client)
Je kan natuurlijk ook met xml wat stats laten genereren en die parsen met je progsel (stuk sneller voor de connecting client)
Verwijderd
Je sessie variabeles dir in de gaten houden. Als daar wat aan veranderd socket openen blaat enz.
Mijn hosting ondersteunt niet de fsockopen functionaliteit. Kan het ook met een andere library, bijvoorbeeld die van libCurl, en hoe zou dat dan moeten??
met een geweer een mug afschieten??Op woensdag 12 juni 2002 23:11 schreef Tizzwat het volgende:
Je sessie variabeles dir in de gaten houden. Als daar wat aan veranderd socket openen blaat enz.
Verwijderd
Je wilde em toch dood hebben...Op donderdag 13 juni 2002 14:29 schreef brammetje het volgende:
met een geweer een mug afschieten??
Pagina: 1