Toon posts:

MPX mobo's en USB problemen opheldering gevraagd..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om een 2CPU systeem te gaan kopen. Een MPX mobo met twee Athlon MP 1800+ alleen nu lees ik in de reviews dat er nogal wat problemen USB. In hoeverre zijn deze problemen USB problemen opgelost.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
In beginsel deed de USB functie v.d. AMD-768 southbridge het niet (bug), daarom werden er losse USB 2.0 PCI kaarten bij de mobo's geleverd. Deze bug is kortgeleden opgelost en diverse MPX borden, iig de Tiger S2466N-4M, hebben nu gewoon een werkende onboard USB 1.1 :) (geen 2.0 dus). Dit is dacht ik op diverse site's te lezen (hoewel ik je zo geen voorbeeld kan geven).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Dus dan kan je beter die met bug hebben want dan heb je USB 2 en mis je wel 'n PCI slot.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben een gigabyte dual amd met een extra usb 2.0 kaartje. werkt goed. gek genoeg doet de dymo label printer het niet op de pci kaart en weer wel op de onboard usb.

• Abbadon
Op woensdag 12 juni 2002 22:48 schreef SuperG het volgende:
Dus dan kan je beter die met bug hebben want dan heb je USB 2 en mis je wel 'n PCI slot.
Weet wel dat het gros v.d. de MPX borden slechts vijf PCI sloten heeft zodat je er maar vier over houdt, en lang niet alle 32bit/33MHz PCI kaarten zijn compatible met de twee 3.3v 64bit/66Mhz PCI sloten zodat je nog verder beperkt wordt. Ik persoonlijk zou zeggen dat je beter voor de varianten kunt gaan met werkende USB on-board en 6 PCI sloten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 22:53 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik persoonlijk zou zeggen dat je beter voor de varianten kunt gaan met werkende USB on-board en 6 PCI sloten :)
Idd ben ik het mee eens... weet iemand al of die Gigabyte die nieuwe revisie heeft van de southbridge?

En wanneer komt die Abit WA2 was het volgens mij uit?

• Abbadon
Op woensdag 12 juni 2002 23:28 schreef Tw^st3D het volgende:

En wanneer komt die Abit WA2 was het volgens mij uit?
Dat gaat lang duren; Abit wil 'm eerst alleen aan de system builders leveren (ze willen een professioneel serverborden imago opbouwen, echt :+) en veel later pas los op de markt gooien. Is ook een serverbord in die zin dat er geen Abitsiaanse OC opties a la SoftMenu op zitten, verwacht dus niet teveel.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

wanneer komt Epox eigenlijk met zijn 762 Plankie? Deze heeft wel de B2 revisie, met werkende onboard USB 1.1. :)

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op woensdag 12 juni 2002 23:28 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

Idd ben ik het mee eens... weet iemand al of die Gigabyte die nieuwe revisie heeft van de southbridge?
De eerste versie van de Gigabyte had nog de B1 southbridge, met de usb bug dus. Maar er schijnt een nieuwe versie te zijn die wel de B2 revisie van de southbridge, en dus werkende onboard usb 1.1 heeft.

Het grootste probleem van een aparte usb pci kaart is IMO dat je niet met een usb toetsenbord de bios in kan, dat kan heel vervelend zijn als je alleen maar een usb toetsbord hebt....
Pagina: 1