een huisgenoot van mij heeft van een vriend een asus a7v (/s462/ata100) gekocht. Na de pc inelkaar geschroeft te hebben wil de pc wel aan, herkent ie alle hardware, maar wil ie van niets booten.
In het bios staat de bootsequence op
1. flop
2. ata 100 controller
3. dvd speler
4. hdd(op de normale ide controller)
Bij het opstarten herkent ie het geheugen, processor, hdd, flop en geeft ie een lijst met alle PCi devices en hun IRQ's, maart daarna als ie naar een bootable disk zou moeten zoeken doet ie niets meer.
In het bios staat alles default, hdd zowel aan de ata 100 controller als aan de normale ide controller gehangen.
Ook alle overig hardware er weer uitgehaald.
Wie kan mijn huisgenoot helpen, want hij baalt ontzetten (ik ook, want ik moet hier alle problemen oplossen en ik weet het even ook niet meer).
Overige specs:
350 watt voeding
duron 1200
192 Mb geheugen (128@133+64@100) staat in bios op 100
maxtor 8.4 GB hdd
intel 740 videokaart
In het bios staat de bootsequence op
1. flop
2. ata 100 controller
3. dvd speler
4. hdd(op de normale ide controller)
Bij het opstarten herkent ie het geheugen, processor, hdd, flop en geeft ie een lijst met alle PCi devices en hun IRQ's, maart daarna als ie naar een bootable disk zou moeten zoeken doet ie niets meer.
In het bios staat alles default, hdd zowel aan de ata 100 controller als aan de normale ide controller gehangen.
Ook alle overig hardware er weer uitgehaald.
Wie kan mijn huisgenoot helpen, want hij baalt ontzetten (ik ook, want ik moet hier alle problemen oplossen en ik weet het even ook niet meer).
Overige specs:
350 watt voeding
duron 1200
192 Mb geheugen (128@133+64@100) staat in bios op 100
maxtor 8.4 GB hdd
intel 740 videokaart
edit:
bios versie is 1005b (kan dit??) en in het bios geeft ie bij de hardware monitor dat de Vcore 1.35V is en hij geef tdit in het rood, wellicht dat hier het probleem zit
bios versie is 1005b (kan dit??) en in het bios geeft ie bij de hardware monitor dat de Vcore 1.35V is en hij geef tdit in het rood, wellicht dat hier het probleem zit