Hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik mijn BIOS valt denk ik niet veel te kutten en hoe moet ik de jumpertjes zetten?
Het liefst zonder extra koeling...
Het liefst zonder extra koeling...
Verwijderd
Het is een Intel Triton 430VX, en de cpu is een Pentium 166MMX. Helaas kan ik de handleiding nergens vinden. Maar volgens mij heeft "Cookie" ook zo'n systeempje die 200 draait?Op woensdag 12 juni 2002 21:56 schreef Dolphin76 het volgende:
Weet je het merk en type van je moederbord?
Of heb je een foto/boekje?
Die 166 wil waarschijnlijk wel op 200 of net iets hoger.
Verwijderd
Ok, maar hier heb ik nog niet veel aan;), want hoe doe ik het nu?Op woensdag 12 juni 2002 22:07 schreef chefke het volgende:
max 200 koeling extra is niet nodig de mijne heeft op 200 gedraaid met de standaardkoeler. alleen ik moets hem weer terug zetten van mijn ouders.
Verwijderd
Verwijderd
Het staat er niet op? nou misschien effe goed kijken want het zijn echt bizar kleine lettertjes. Maar het kan zijn dat het er idd niet opstaat. Er is niet zo iets als een bios waar je je instellingen kunt wijzigen? dan moet je misschien even googlen op de naam van je mobo....Op woensdag 12 juni 2002 22:32 schreef Morkey het volgende:
Nee, dat staat er niet op:(
dikzak
Dat is idd haarfijn je chipset. Er zijn hooguit 500 types mobo's ermee gemaakt die elk hun eigen jumper settings hebbenOp woensdag 12 juni 2002 23:02 schreef Morkey het volgende:
Het staat er echt niet nee... En ik kan echt helemaal nix vinden op google. Misschien pak ik het niet slim aan ofzo dus zou er ff iemand willen helpen? Het is een Intel Triton VX chipset (Socket 7 based m/b) BCM SQ594 or SQ591 (om precies te zijn
)...
En jij snapt er evenmin wat van- dat is je chipset, niet je mobo, dus jullie hebben absoluut niet automatisch dezelfde mobo.Op donderdag 13 juni 2002 08:58 schreef Chello200 het volgende:
ik heb die mobo ook in mijn ouwe P133, vergeet het maar. Dat ding is onmogelijk om mee over te klokken.
Oslik blyat! Oslik!
Waarschijnlijk heb je gelijk over die P133.Op donderdag 13 juni 2002 13:16 schreef dion_b het volgende:
En jij snapt er evenmin wat van- dat is je chipset, niet je mobo, dus jullie hebben absoluut niet automatisch dezelfde mobo.
Verder is die van jou waarschijnlijk niet te clocken omdat veel P133's een multiplier lock hadden.
dikzak
Wees daar niet zo zeker van. Er zijn zat VX mobo's die 75MHz opties hadden. De clou is om te kijken naar de mogelijke jumperstanden en zien welke niet in de handleiding staan. Meestal krijg je dan 55MHz, maar soms ook 68.5 of 75MHz.Op donderdag 13 juni 2002 23:19 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je gelijk over die P133.
Maar als je met de FSB wilt overklokken op die mobo gaat dat niet...
Zat manieren. Komt ook meerdere keren per week langsMorkey
Geplaatst door Morkey - vrijdag 14 juni 2002 16:23
Hoe weet ik dan wat mijn mobo is man? De BIOS is van Award. Maar ik bral nu maar wat.. Waar kan ik het vinden?
Oslik blyat! Oslik!