Toon posts:

Cistron ADSL :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal weken terug cistron adsl aangevraagd. Nu heb ik alle spullen binnen, en de lijn is succesvol geporteerd.
Maar, ik kom nog steeds (na 3 dagen) het internet niet op. Nu zul je denken van 'bel dan naar de helpdesk', maar die zijn er al 3 dagen mee bezig. Iedere keer krijg ik te horen dat 'hij het even niet meer weet' en dat ze later contact met mij opnemen, wat ze dan ook wel doen, maar nog steeds zonder enige goede oplossing. en ik dacht dat een van jullie misschien ervaringen ermee had.

Alles is prima geinstalleerd zoals in de 'handleiding' stond. Ik maak gebruik van een CNET netwerkkaart (Dell Dimension 8200) en heb een Allied Data ADSL modem. Het adsl lampje en ethernet lampje branden continu. maar het enige wat het modem wil doen is packets verzenden (cistron krijgt alleen offers binnen), maar modem wil dus op een of andere manier geen dingen ontvangen.

Ik heb al vanalles geprobeerd:

- firewalls uit
- netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- andere netwerkkaart geprobeerd (3com)
- ander OS geprobeerdf (WinME (draai nu XP))
- nieuw profiel geupload voor het modem via de cdrom

maar dit alles heeft tot nu toe niet geholpen. is er misschien heel toevallig iemand onder jullie tweakers die hier ervaring mee heeft? en dus misschien over een simpele oplossing beschikt om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt!

Peter

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Welk abonnement heb je aangevraagd, en welk snelheidslampje brandt er op de modem?
Als de lijn geporteerd is heb je nog niet direct verbinding, na de portering moet BBNed de lijn nog 'provisionen' (koppelen aan het Cistron systeem)
Pas als dat is gebeurt kun je verbinding maken.
Als je een 1024, 2048 of MAXX abonnement hebt aangevraagd, kun je het makkelijk zien; als de provisioning nog niet is voltooid dan brandt namelijk het 500K lampje op de modem, ipv de 1M of 8M.

Bij mij zou volgens KPN op een vrijdag mijn lijn worden geporteerd. Ze waren nogal snel, en de dinsdag voor die datum had ik al linesync. BBNed hield zich echter wel aan de planning, en pas op vrijdagmiddag sprong de modem van het 500K naar het 8M lampje en had ik daadwerkelijk verbinding.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
De lijn is al opgeleverd. Het lampje brandt op 1 MBit line, en dat klopt.
Dus daar kan het niet aan liggen, maar toch bedankt voor de moeite! :)

Peter

Verwijderd

Zit er een cross-cable tussen de modem en de pc??

ik heb hier de Copperjet 810, en als ik hem direct op de pc zet, moet het een cross-cable zijn. Als ik er een switch/hub/router tussen beuk, dan moet het een normale netwerk kabel zijn.....

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Op woensdag 12 juni 2002 22:11 schreef FuckYeah666 het volgende:
Peter
[topic=309815/1/25] ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb ik ook eens gehad met een kabelmodem. De kabel gaf wel een 'link' lampje, maar toch was één van de twee paren van de UTP kabel van de modem naar mijn pc kaduuk :(

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een cross cable. Heb vandaag bij media markt een nieuwe gekocht, maar dit wilde ook niet baten.

En ik heb weer de helpdesk opgebeld, dit maal sturen ze mij een nieuw modem op.

Is er iemand met toevallig een andere suggestie? Iets wat ik of cistron over het hoofd ziet?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk inderdaad dat je modem gewoonbrak is

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:49
Op donderdag 13 juni 2002 14:56 schreef FuckYeah666 het volgende:
Ik maak gebruik van een cross cable. Heb vandaag bij media markt een nieuwe gekocht, maar dit wilde ook niet baten.

En ik heb weer de helpdesk opgebeld, dit maal sturen ze mij een nieuw modem op.
Geprobeerd met een straight kabel. Ik heb mxstream en gebruikt ook een gewone netwerkkabel.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Phydomir
  • Laatst online: 12:30

Phydomir

Dennis

Op donderdag 13 juni 2002 14:59 schreef Jeroen Blom het volgende:

[..]

Geprobeerd met een straight kabel. Ik heb mxstream en gebruikt ook een gewone netwerkkabel.
idd.. Bij kabel gebruik je ook gewoon straigh.
Ik zou ook niet weten waarom je crossed zou moeten gebruiken. (als dat wel zo is, zou iemand mij dat dan even willen uitleggen)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Geloof mij
je hebt voor cistron adsl een cross utp kabel nodig als je van je adsl modem rechtstreeks naar je netwerkkaart gaat

ikzelf heb ook sinds 4 weken cistron maxx en ik geloofde het eerst ook niet,,vertrouw nou maar,,just use cross utp

:9

• Phydomir
  • Laatst online: 12:30

Phydomir

Dennis

Op donderdag 13 juni 2002 20:47 schreef lagbekkie het volgende:
Geloof mij
je hebt voor cistron adsl een cross utp kabel nodig als je van je adsl modem rechtstreeks naar je netwerkkaart gaat

ikzelf heb ook sinds 4 weken cistron maxx en ik geloofde het eerst ook niet,,vertrouw nou maar,,just use cross utp

:9
apart...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1