Celly 1000a problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21
Omdat ik een gf4ti4200 besteld had, vond ik dat het nodig was om de 150W in mijn micro-atx case te vervangen door een 300W voeding

Ik had met mijn oude voeding ook al een paar kleine problemen maar ik had gehoopt dat dit opgelost was met een nieuwe voeding

het probleem is dat ik nu in de bios de vcore alleen kan instellen op 1,075 tm 1,275 terwijl dit met de oude voeding 1,475 tm 1,675

Als ik nu de fsb nu ook maar een klein beetje verhoog wil de pc niet meer starten, het probleem kan ik ook niet oplossen met de wiretrick want dan kan ik alleen 1,275V kiezen

Het systeem loopt op deze voltages gewoon stabiel maar ik heb toch liever men celly weer op 1000@1450

Weet iemand waar dit aan kan liggen, ik heb dit probleem ook met andere tualatin cellies maar niet met de coppermine variant of zal het moederbord toch rma moeten, want dat is immers het enige wat nog niet vervangen is

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Ik neem aan dat je een vrij nieuwe voeding hebt gekocht waar dus ook twee connectors voor het mobo aan zitten? Zorg ervoor dat ze allebei aangesloten zijn!

Kijk ook even in het BIOS en in Windows wat je voltages zijn.

• Bossie
idd, het is zon p4 voeding maarre die hoef ik toch niet aan te sluiten op een s370 mobo, dat is volgens mij ook technisch niet mogelijk (ik ga de handleiding nu wel ff doorleze)

of blaat ik nu onzin

Voltages in windows volgens sandra:
cpu 1,30
aux 1,28
+3,3v 3,34
+5v 5,16
+12v 12,10
-12v -11,71
-5v -5,15

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• internetinfo
Over wat voor moederbord praten we nu? Die uit je sig?

Ik heb bijvoorbeeld de K7T turbo2 en daar zit het op, zie pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/060602/MS-6330v5.0.jpeg

In het rood omcirkelde stukje zie je twee connectors. Een breede en een kleine vierkante.

Heb jij dat ook?

• Bossie
idd, die in mijn sig
de asus tusl2-m, en die heeft volgens mij alleen de atx aansluiting

http://www.asus.com.tw/mb/socket370/tusl2-m/overview.htm#

• internetinfo
mmm, idd geen speciale aansluitingen verder.

Kijk eens naar je voltages als Windows is gestart en post die even.

edit:

Als je je oude kaart er weer in doet, maar je nieuwe voeding erin houdt. Lukt het dan nog niet?

[off-topic]zal niet meer reageren hoor, ga pitten[/offtopic]

• Bossie
die bovenstaande voltages zijn van direct na de boot,

Ik heb overigensnet alweer een nieuwe beta bios erin geflashed, versie 12.010 beta (damn 2 nieuwe beta biossen in 1 week)

• internetinfo
Dus als ik het goed begrijp krijgt jou processor maar 1.30V :?
Beetje weinig...

Verwijderd

Is dat voltageprobleem gekomen na die biosflash?

• Bossie
mijn processor krijgt idd maar 1,3V en deze problemen heb ik ook met bios 11 final en 12beta 7tm10

als ik de 2 wiretricks uitvoer dan kan ik alleen kiezen uit 1,275 en als de wirepin met met 5 verbonden pins uitvoer kan ik kiezen uit 1,075 tm 1,475 maar dan wil de pc niet verder starten na de post

Verwijderd

oude bios terug flashen?

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 10:56 schreef Dannyke het volgende:
oude bios terug flashen?
hoe bedoel je dat? :? Hij heeft probs met zijn nieuwe voeding... en niks aan zijn bios geupdate tussendoor.

• Bossie
helpt ook niet, het oude bios is 11final,
het vreemde is dat de problemen zich alleen voordoen als er een tualatin based cpu in zit, vewissel ik deze met een copermine based cpu dan is er niets aan de hand terwijl de coppermine's ook nog een hogere vcore hebben

het lijkt alsof dit mobo deze cpu's gewoon niet goed ondersteund

Verwijderd

welke Vcore horen de tualatins te hebben, en de coppermines?

• Bossie
de tualatins 1000a horen een vcore te hebben van 1,475
mijn coppermine celly 900 had een vcore van 1,7 of 1,75

• Bossie
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen, want ik ga morgen ff bij die shop langs om te kijken of ze een ander moederbord hebben

• internetinfo
Op donderdag 13 juni 2002 21:29 schreef TLRnZ het volgende:
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit probleem kan oplossen, want ik ga morgen ff bij die shop langs om te kijken of ze een ander moederbord hebben
Moederbord zal wel goed zijn, ga eerder je voeding controleren.

Je kan natuurlijk je hele computer meenemen en hun ernaar laten kijken. Moet je even kijken hoe je het goedkoopst uit bent. :)

• Bossie
prijs is niet belangrijk, mobo komt bij mijn oud stage adres weg en is hoogsten 3/4 maand oud

Ik had dit ook met men vorige celly1000 die heb ik toen rma gestuurd en daarvoor heb ik een nieuwe gekregen die na 2 weken met dezelfde problemen begon

voeding heb ik gister al vervangen door een nieuw 300W exemplaar (die overigens echt een rotherrie maakt)

• Bossie
Ben vandaag ff bij de shop langsgeweest, maar ik heb mobo nog niet gebracht omdat ff geen vervangend model liggen hadden :(

Het lijkt me toch stug dat het idd aan het mobo ligt, maar dat is het enigste onderdeel wat nog niet vervangen is.

heeft er iemand overigens ervaringen met de asus tua266 :?

• Bossie
Ik heb het hele probleem ff netjes in een mailtje gezet en naar asus gemaild,

Ik had vanmorgen een reactie gekregen met daarbij bios 12.007 beta

Nu ik deze erin geflashed heb kan ik het voltage nog niet op 1,475 instellen maar op max 1,275V maar in de hardware monitor en in sisoft staat dat de vcore nu 1,5V is en mijn cpu loopt weer zoals het hoort *D

Pagina: 1