Toon posts:

[Brander] Snelheid langzamer zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Ik heb een brander (32x16x48), maar om goeie audio-cds te kunnen branden moet ik op max. 4x branden, maar het minimum (in nero 5.5) is bij mij 8x.
Kun je dit op een of andere manier lager zetten?

Verwijderd

Denk ik niet. Probeer een ander programma zou ik zeggen :)

Is je audio kwaliteit echt zoveel beter op 4x dan?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

/nagmodus/
Het is: snelheid lager zetten of je drive langzamer maken.
Dit is een tautologie (geloof ik).
/end nagmodus/

Maar alle gekheid op een stokje...
Probeer Easy CD creator eens (Ik heb het al sinds versie 2 niet zo op Nero).
Ik brand vaak Audio (voor in de auto) gewoon op 8 speed (maximum van mijn PX820) en ondervind daarbij geen problemen!
Dus waarom dan op quad branden?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

ik fik audio fijn op 32x en zonder problemen k snap niet waarom jij zonodig 4x wil doen :) maar ok

Verwijderd

Topicstarter
Hoger dan 4x kunnen normale cd spelers de cds niet altijd lezen. Met ESP enzo kan dat dan wel maar dat heeft niet elke speler.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Op woensdag 12 juni 2002 21:33 schreef SlingBlade het volgende:
Hoger dan 4x kunnen normale cd spelers de cds niet altijd lezen. Met ESP enzo kan dat dan wel maar dat heeft niet elke speler.
Hmmm, waarom doet mijn 10 jaar oude Sony (ES-klasse) CD speler het dan wel goed met de op Octa-speed gebrandde Audio CD's??? Deze speler heeft geen ESP o.i.d.
Het zal wel met de kwaliteit te maken hebben.... >:)

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

hmz
k bak op 32x en een Kenwood cdspeler zonder ESP en een sneider lezen het prima
zelfs een brakke AudioSonic ken ze lezen

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Mbv Nero 5.5.5.x kan ik zelfs op 1x speed branden ... Dus zie het probleem van jouw 8x niet. Even update-je halen bij Nero ?! :)

-

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Dat is niet waar: het is niet Nero die bepaalt welke snelheden je kan gebruiken, maar de drive. Nero probeert alle snelheden van 1x tot pakweg 48x in te stellen en kijkt wat de brander daarvan zegt (accepteert ie dit of niet). Een update van Nero helpt dus niet. Als je als laagste snelheid 8x hebt, kan je brander niet anders.
Dit heeft te maken dat je voor elke snelheid die je in een brander implementeert er een manier van schrijven moet gevonden worden (en die is anders naargelang de snelheid), dus beperkt men het aantal mogelijke snelheden.
Pagina: 1