Toon posts:

cyclische redundantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een probleempje ik heb laatst een aantal cd's gebrand met avi files, en nou wil ik ze weer terug gaan zetten om ze te bewerken.
Maar nou is hij bijna aan het eind met lezen en dan geeft windows een error.
via nero kan ik geen image meer maken, en met blindread werkt het ook niet die geeft een ecc/edc fout.
iemand nog een id hoe ik mijn data nog kan redden ??

Verwijderd

Als CloneCD of Blindread er niets meer van kunnen bakken dan is het helaas een verloren zaak. :P

Verwijderd

Topicstarter
he das nou wel weer errug vervelend.
ik heb in blindread nou alles aangezet om te kijken of die er misschien dan nog wat van kan maken. maar als dat dus niet lukt kan ik t wel vergeten.
:'( :'( :'( :'( :( :( :'( :'( :'( :'(

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:21

Zak

Ik schop dit topic even omhoog omdat ik er opeens ook last van heb gekregen.

Ik heb ook avi files op cd gezet en meestal in de helft van het bestand krijg ik een cyclische redundantiecontrole foutmelding.

Het vreemde is dat een cd die zo'n foutmelding heeft gegeven het dan wel in mijn andere cdrom station doet. Op andere pc's ben ik het met dezelfde cd's nog niet tegengekomen dus ik denk dat het een software fout is.

De cd's zijn van het merk Platinum (80 minuten cd's) en zijn op 32x gebrand. Dat het aan de cd ligt lijkt me sterk omdat ze het op andere systemen en in het andere station dan het station waar het een fout in gaf wel doen.

Weet iemand wat hier aan te doen valt? De foutmelding heeft het over een controle? Kan die controle dan tijdelijk/permanent worden uitgeschakeld?

Ik heb overigens Windows XP.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
die errors heb ik ook gehad
meestal was het opgelost na goed de bios te checken, windows erop nieuw op
via/intel drivers er goed weer op en dma controleren...

Tweakers Discord

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik begin zo langzaam aan het idee te krijgen dat de moderne multi-speed CDr's verreweg de meeste problemen veroorzaken, ook al zijn ze op lagere snelheden gebakken.

Maar ff over je data.
Wat voor compressie formaat is je AVI-file?
Divx (oftewel frame x is afhankelijk van frame x-1) of een per-frame compressie, zoals MJpeg?
Indien het laatste het geval is hoef je niet de hele file te kunnen lezen om het grootste del van de video terug te halen.
Je opent dan met virtualdub de file en zet alles op direct-stream-copy. Daarna selecteer je het aantal frames wat je wilt saven (bijv de eerste 80% van de file) en slaat de nieuwe AVI op op de HDD.
Zo ga je door tot 'ie het niet meer kan lezen. Mischien dat Virtualdub er gewoon overheen leest, maar dat je dan mischien een paar frames wat vol bagger hebt.
Je kunt ook de start-frame instellen direct na het gedeelte wat niet leesbaar is (erg handig bij fouten aan het begin van de file.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:21

Zak

Bij mij zijn het dus DivX files.

Ik heb nog niet geprobeerd of ik er bij eerder gebrande films ook last van heb. De cd's waarbij het nou gebeurde zijn allemaal op dezelfde dag gebrand. Het zijn er een stuk of 70 dus ik hoop niet dat er wat fout is gegaan tijdens het branden :P
Pagina: 1