Is de cluster grootte van mijn raid controller (ASUS A7V333 onboard controller) in te stellen ? Zo ja, hoe. Is momenteel 64 k. Dit verkleinen schijnt de performance te verbeteren.
Verwijderd
De boel partitioneren helpt denk ik wel... hoe groter de partitie des te groter de clusters
Verwijderd
Nope het is een lite onboard controller dus je kunt er niks aan veranderen
.
Heb het zelf ook.. zit te denken aan een pci kaartje ipv van mijn onboard.
Hoe ben jezelf tevreden over dit board qua stabiliteit en raid performance ?Op woensdag 12 juni 2002 21:32 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Nope het is een lite onboard controller dus je kunt er niks aan veranderen.
met partition magic kun je cluster groote veranderen.
Move PMG -> I/O Controllers
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik heb zelf nog de ASUS A7V266-E met raidcontroller (één modelletje ouder dus)..
Hier kan ik bij het definieren van het raidvolume (in de bios van de raidcontroller dus) aangeven welke taak het volume gaat vervullen: SERVER, DESKTOP of A/V EDITING.
Ik heb het vermoeden dat dat wel eens iets met de clustergrootte/blockgroote te maken zou kunnen hebben.
Of met de caching-strategie.
Het is in ieder geval het proberen waar, mits deze functie ook op de (onboard) raidcontroller van de A7V333 zit.
Hier kan ik bij het definieren van het raidvolume (in de bios van de raidcontroller dus) aangeven welke taak het volume gaat vervullen: SERVER, DESKTOP of A/V EDITING.
Ik heb het vermoeden dat dat wel eens iets met de clustergrootte/blockgroote te maken zou kunnen hebben.
Of met de caching-strategie.
Het is in ieder geval het proberen waar, mits deze functie ook op de (onboard) raidcontroller van de A7V333 zit.
Whatever..
Verwijderd
Ik ben er zeker tevreden over! Heerlijk boardjeOp woensdag 12 juni 2002 22:19 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Hoe ben jezelf tevreden over dit board qua stabiliteit en raid performance ?
Van de week krijg ik 'm binnen samen met 513 Mb Samsung, 2x 40 Gb Maxtor D740 liquid bearing, Athlon XP1800+ en Gigabyte Radeon 8500 (275/275)Op maandag 17 juni 2002 11:22 schreef [Elite]Hippie het volgende:
[..]
Ik ben er zeker tevreden over! Heerlijk boardjeEcht een aanrader.
Pagina: 1