[SuSE 8.0] Pc-card

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik heb een Dynalink L100CLV (Realtek 8139 chipset) pc-card hier, en ik probeer op m'n laptop SuSE 8.0 te installeren via ftp.
Alleen nu wordt bij het laden van de module de kaart steeds niet gevonden. De Pc-card services zijn wel gestart.
Ik dacht aan iets van irq settings maar door irq=9 bv mee te geven in de parameters doet ie ook niks.

De laptop waar het omgaat is een Compaq 12XL515 (Cel-766).
Het is nogal een prestige object omdat ik me collega wil overtuigen om 2 compilers naar Linux te migeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
welke module probeer je te laden voor de kaart?
welke distro heb je en welke kernel en dergelijke info :)
en wat zegt lsmod ?
heb zelfde kaartje en gebrui kde 8139too modules, werken prima hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 21:36 schreef The_Dart het volgende:
welke module probeer je te laden voor de kaart?
welke distro heb je en welke kernel en dergelijke info :)
en wat zegt lsmod ?
heb zelfde kaartje en gebrui kde 8139too modules, werken prima hier
Zoals ik hierboven al had staan, ik gebruik SuSE 8.0.(kernel 2.4.18) Dat kan ook niet anders, want ik zit nog maar in de pre-installatie fase (install via ftp)
module rtl8139 en 8139too geven dezelfde melding
code:
1
insmod errors can be caused by incorrect module parameters...

Naja dan probeer ik irq=9 io=0x300 mee te geven in de parameters (welke je kunt invullen) maar dat zegt ie
code:
1
/modules/rtl8139.o: invalid parater parm_irq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
heb zelf nog nooit emt Suse gewerkt, maar ik zou denken dat of de modules niet goed zijn of er gaat iets fout bij de detectie

* GeeMoney kan je niet verder helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 21:58 schreef The_Dart het volgende:
heb zelf nog nooit emt Suse gewerkt, maar ik zou denken dat of de modules niet goed zijn of er gaat iets fout bij de detectie

* B2 kan je niet verder helpen :(
Jah zover was ik nou zelf ook nog wel....... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
Op woensdag 12 juni 2002 21:55 schreef supergrover het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al had staan, ik gebruik SuSE 8.0.(kernel 2.4.18) Dat kan ook niet anders, want ik zit nog maar in de pre-installatie fase (install via ftp)
code:
1

Naja dan probeer ik irq=9 io=0x300 mee te geven in de parameters (welke je kunt invullen) maar dat zegt ie
code:
1
voor een pci kaart hoef je toch geen icq enzo aan toevoegen
dat is alleen nodig voor isa :P
gewoon je module laden met (modprobe modulenaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier over PC-Card, oftewel PCMCIA, da's niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
Op woensdag 12 juni 2002 21:55 schreef supergrover het volgende:

[..]

code:
1

code:
1
die opties kan je dus niet meegeven, dat staat in ieder geval in de foutmelding. Dus laat die es weg. Heb je al je cardbus services goed geinstalleerd? Als je je pc card erin de bus stopt hoor je dan twee piepjes? Zo niet dan zijn je cardbus services al niet goed geinstalleerd, en moet je daar eerst eens naar gaan kijken.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op donderdag 13 juni 2002 11:01 schreef riotrick het volgende:

[..]

die opties kan je dus niet meegeven, dat staat in ieder geval in de foutmelding. Dus laat die es weg. Heb je al je cardbus services goed geinstalleerd? Als je je pc card erin de bus stopt hoor je dan twee piepjes? Zo niet dan zijn je cardbus services al niet goed geinstalleerd, en moet je daar eerst eens naar gaan kijken.
Cardbus services worden gewoon vanaf de bootfloppies gestart, ik heb dus nog geen werkend systeem.
Vannacht nog even via de bootfloppies van RedHat geprobeerd, maar daar hetzelfde probleem.
Start ik de installatie van CD (RedHat) heb ik geen probleem. Maar goed ik wil liever SuSE, omdat ik dat op me andere pc's ook draai en op m'n werk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:01
Excuus voor het ophalen van zo'n oude draad, maar ik heb iets gevonden wat anderen misschien kan helpen...
Op een Compaq Armada 7400 had ik een soortgelijk probleem met een rtl8139 kaart (een Dynalink L100CLV om precies te zijn). Bij het starten van pcmcia wordt een poging gedaan om 8139too te laden, en dan krijg je een fout over IRQ's e.d.

Het probleem was hier niet de IRQ's, maar de bus-driver. Bij Debian zat namelijk de module i82365, en da's dus het probleem. Je moet de module yenta_socket laden, en die zit in het pakket kernel-pcmcia-modules (in ieder geval met kernel 2.4). Dan gaat het starten van pcmcia meteen goed, en worden pcmcia_core, yenta_socket, ds, mii en 8139too geladen.

Misschien heeft iemand anders hier wat aan :).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1