3com MAC adress

Pagina: 1
Acties:

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07-2025
Hallo daar,

Kan iemand mij helpen om aan een tooltje te komen waarmee ik mijn 3com MAC adress kan wijzigen onder WINNT. Onder sun is mij dit gelukt dus ik weet dat het mogelijk is. ;)

Wie o Wie kan mij helpen. :)

Greetz Boy_One

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

MAC adressen worden door de maker van de netwerkkaart toegewezen aan een kaart. Elke producent krijgt een range MAC adressen toegewezen zodat er NOOIT 2 netwerkkaarten zijn met hetzelfe adres. Het is dus onmogelijk om je MAC adres te wijzigen.
En als het wel kan dan is dat ZEER fout.
En btw, waarom zou je het willen veranderen?
Dat is onzinnig.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Boy_One
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 15:27 schreef Macros het volgende:
MAC adressen worden door de maker van de netwerkkaart toegewezen aan een kaart. Elke producent krijgt een range MAC adressen toegewezen zodat er NOOIT 2 netwerkkaarten zijn met hetzelfe adres. Het is dus onmogelijk om je MAC adres te wijzigen.
En als het wel kan dan is dat ZEER fout.
En btw, waarom zou je het willen veranderen?
Dat is onzinnig.[/quote]Dit is mij bekent.:) Het is ook niet verstandig om een mac adress te wijzigen op een netwerk.:| Maar toch is het mogelijk. Zal een voorbeeld geven:
Heb een 2 servers met NIC's als de ene server uitvalt moet de andere het overnemen.
Nu heb ik een aantal applicaties die kijken naar een combinatie van NIC/IP. Deze voeren bepaalde backup's scripts etc etc uit.
Nou zou het makkelijk zijn als de nic gechanged kan worden (Zoals ik dat al doe onder Sun solaris;););) ) naar de bestaande nic van de andere kaart. Onder Sun;) kun je dit met een script doen. Nou is mijn vraag hoe doe ik dat in NT.

En het is mij duidelijk dat de MAC niet echt veranderd, deze staat namelijk hard geburned in de EE-PROM :(van de NIC. Maar onder SUN wordt deze tijdelijk ontzichtbaar gemaakt, en op die plek een andere MAC geplaatst.

Greetz Boy_One

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is dus onmogelijk om je MAC adres te wijzigen.
En als het wel kan dan is dat ZEER fout.[/quote]MAC adressen van NIC's zijn te wijzigen in de desbetreffende drivers, default zal dit het door de fabrikant ingebakken adres zijn. Wanneer je een parameter in je drivers defineerd overruled deze het ingebakken adres. Dit is absoluut niet ZEER fout, MAC adressen zijn nooit met security gedachte ontwikkeld.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>MAC adressen van NIC's zijn te wijzigen in de desbetreffende drivers[/quote]Jep. NetWare-drivers bijvoorbeeld supporten dat standaard. Windows drivers helaas niet... Dus daar zul je speciale drivers of tooltjes voor moeten vinden... Maar zulke dingen ken ik niet voor NT. :(

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 oktober 2000 20:26 schreef Onno het volgende:
Jep. NetWare-drivers bijvoorbeeld supporten dat standaard. Windows drivers helaas niet... Dus daar zul je speciale drivers of tooltjes voor moeten vinden... Maar zulke dingen ken ik niet voor NT. :([/quote]NOP, kep hokiebokie 10/100 unex netwerkkartje, onder kopje hardware adres zo het MAC adres te veranderen

En toen was m'n signature weg :(

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Ik heb in mijn drivers gekeken van mijn Realtec bagger kaart en daarin kan ik een ander adres opgeven. Ik weet niet ofdat het dan ook werkt.
Als je dat kan, moet je het eens veranderen en dan naar dat adres zoeken in je registry.
Als het dan daarin staat kan je die sleutel exporten. Kan je een scripie maken die die sleutel weer inporteerd mocht het mogelijk zijn.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Vroeger veranderde we dat in de NDIS driver samen met de interframe tijd (op 1Ms)werkte vooral met UB kaartjes toen erg goed.
Met sniffer kon je achterhalen MAC supervisor
dit MAC adres invoeren en aangezien je kaart sneller was met frames op het netwerk ,trouwens de rest vertel ik maar niet.

Maar het kan wel er is zelfs een sleutel voor in het register.

• Boy_One
Allemaal heel hartelijk bedankt voor het meedenken. Jullie hadden gelijk. In de driver-disk zit een tooltje waarmee je het kan veranderen.:)
Waarom ik daar niet eerder gekeken heb... :(

Maar O.K. het werkt. Thanx:)

Greetz Boy_One

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Het kunnen veranderen van het MAC adres is zeer nuttig, bijvoorbeeld voor een fail-over server die het onmiddellijk (dus niet na de standaard timeout van 15 min) moet kunnen overnemen van de gecrashde server. Geef t ding hetzelfde ethernet adres en hetzelfde ip als de originele server en niemand merkt t verschil. Een tweede toepassing die ik zo ff kan bedenken is een arp proxy.

Verwijderd

MAC Address kan wel handmatig worden ingevoerd. Zelf nog niet uitgeprobeerd, wel nodig ivm UPC kabelmodem. Wat is de aanpassing voor SUN?

Dit is uit een andere nieuwsgroep:

Never mind i found the key
Packetstorm has created a utility to do this in the gui. http://packetstorm.securify.com/9901-exploits/either.exe or you can do it your self @ HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Class\Net\0001\ then add "NetworkAddress" (without the "") as String value then put in what ever address you want as long as it has the correct amout of characters.

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

is dit btw ook mogelijk voor linux om het mac adres te veranderen

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Yup. zie man ifconfig
Pagina: 1