[mem & cpu] Twee vage problemen

Pagina: 1
Acties:

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Ik heb een p1 233.

Met twee problemen:

1 Ten eerste ik heb een aantal reepjes geheugen liggen.
  • 1x 64MB waar opstaat: IRL DEM (lang nr.) SDRAM 8x64 64MB
  • 2x 32MB die hetzelfde zijn daar staat op: (lang nr.) COMPAQ PC100-323-620
  • 1x 32MB waar opstaat: 4Mx64,Syn,(lang nr.) VIS
Oorpsronkelijk zat alleen die ene van 32 erin. Toen heb ik die van 64 erbij gekocht die deed het niet: hij gaf samen met 32 48 :? en zei daarna memory test fail (ik heb maar 2 dimm banken en ik heb ze op allebei de manieren geprobeerd). Ik heb toen die van 64 aan m'n oom gegeven en die heeft hem getest in zijn pc. Daar deed hij het gek genoeg wel in!! Toen heeft hij ons die 2 identieke van 32 MB gegeven toen hadden we dus samen 64. Uiteindelijk vind ik dat toch wel een beetje weinig!! Dus ik wil het liefst gewoon die van 64 en die van 32 samen gebruiken om 96 te vormen. Dus ik ging net weer even experimenteren of ik ze met alle mogelijke combinaties toch aan het werk krijg! Maar zonder succes. Nu komen we meteen bij m'n tweede probleem ik had dus de kast open en toen viel me iets heel vreemds op: m'n cpu koelertje (stelt niet zo heel veel voor want is dus maar p1) draait niet maar tikt heen-en-weer!! Zelfs na helemaal uitschakelen en weer aanzetten gaat ie weer zo heen-en-weer hoe kan dit? Waarschijnlijk is het al heel lang zo en ik heb nog nooit rare vastlopers ofzo gehad. Maarja vind het toch wel beter als ie draait!! Sorry voor het lange verhaal maar bedankt voor het lezen!! :P

edit:

Mobo is een PA-2010 welk merk weet ik niet staat niet op de manual.

#StopBurningStuff

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
Merk/type mobo :?

Ik denk dat hij gewoon geen modules aan kan die groter zijn als 32 MB.

• internetinfo
Enne, er zijn verschillende oorzaken van het probleem van die fan.
Blaas er eens heel hard in (pas op voor stof in je ogen) of geef hem eens een zetje.

Maak je je hier iig niet druk om. Als het koelblok groot genoeg is, kan een P1 prima zonder.

Verwijderd

P1... heeft ie vast ook nog simms...

wat internetinfo schreef kan heel goed... en max van 32MB/module, wat ook kan is dat je 2 dezelfde dimms erinmoet doen... probeer is 2x 64MB (moet wel ergens te leen zijn) weet je gelijk wat het probleem is.

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 21:01 schreef internetinfo het volgende:
Enne, er zijn verschillende oorzaken van het probleem van die fan.
Blaas er eens heel hard in (pas op voor stof in je ogen) of geef hem eens een zetje.

Maak je je hier iig niet druk om. Als het koelblok groot genoeg is, kan een P1 prima zonder.
Dat zetje geven heb ik gedaan toen draaide die weer maar dat ie zonder koeling kan dat heeft ie allang bewezen want aan het geluid te horen (dat is nu heel anders dan eerst draait ie al minstens 1,5 jaar zonder actieve koeling!!!)

#StopBurningStuff

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 21:01 schreef spiegelmann het volgende:
P1... heeft ie vast ook nog simms...

wat internetinfo schreef kan heel goed... en max van 32MB/module, wat ook kan is dat je 2 dezelfde dimms erinmoet doen... probeer is 2x 64MB (moet wel ergens te leen zijn) weet je gelijk wat het probleem is.
Dat zou het kunnen zijn ga nog is in het boekje van me mobo kijken! Iemand hier in de omgeving (Huizen, Noord-Holland) die 64 MB Dim Module over heeft?

#StopBurningStuff

• internetinfo
Op woensdag 12 juni 2002 21:05 schreef Cookiemonstar het volgende:

[..]

Dat zou het kunnen zijn ga nog is in het boekje van me mobo kijken! Iemand hier in de omgeving (Huizen, Noord-Holland) die 64 MB Dim Module over heeft?
Wat moet je dan met een 64 MB module terwijl je bord het niet aankan :?

Verwijderd

Ik woon in Huizen, maar je zou es moeten kijken in de bios en es een update uitvoeren, ik bedoel een p1 is max 166 mhz en is dus behoooooorlijk veroudert...
Pagina: 1