"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
In het stuk staat inderdaad nog wel wat over het opzetten van een client, dus wellicht daarom staat erbij dat het ook voor Pro was
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Verwijderd
KloptWin2k pro heeft geen routing en remote access service.
Klopt niet, Win2k Pro heeft wel degelijk een VPN (PPTP, geen L2TP) server, alleen dit is een zeer uitgeklede versie.Wel een VPN client maar dus geen server.
Daar heb je win2k server voor nodig
Edit: 2 screenshotjes

WinXP heeft trouwens wel een VPN server maar een erg beperkte versie.Op woensdag 12 juni 2002 20:19 schreef _Mo_ het volgende:
Ah, bedankt
In het stuk staat inderdaad nog wel wat over het opzetten van een client, dus wellicht daarom staat erbij dat het ook voor Pro was
Hij ondersteunt dacht ik maar 1 client (tegelijk).
Anders ga je dus echt win2k server moeten halen.
Of een linux vpn servertje.
Op woensdag 12 juni 2002 20:21 schreef feeble het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Klopt niet, Win2k Pro heeft wel degelijk een VPN (PPTP, geen L2TP) server, alleen dit is een zeer uitgeklede versie.
WinXP ja, Win2k niet.
Je mag mij altijd zeggen waar die zit hoor
Dit moest een edit zijn
Verwijderd
Zie bovenstaande screenshots...WinXP ja, Win2k niet.
hier staat het..Op woensdag 12 juni 2002 20:23 schreef Predator het volgende:
[..]
WinXP ja, Win2k niet.
edit:
Dit moest een edit zijn
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q257333
VPN servertje op een windows 2000 professional systeempje
stond overigens enkele maandjes geleden nog een artikeltje in een nederlands talig it blad (C'T magazine, (duits-nederlands blaadje)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Ga nog eens een scherm verder

Zoals je ziet, alleen de lokale accounts zijn zichtbaar. De accounts op het domein helaas niet.
OMGOp woensdag 12 juni 2002 20:28 schreef zwelgje het volgende:
[..]
hier staat het..
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q257333
Het is nog waar ook...
Had het net ook gezien.Op woensdag 12 juni 2002 20:29 schreef feeble het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals je ziet, alleen de lokale accounts zijn zichtbaar. De accounts op het domein helaas niet.
LOL
Daar gebruik ik dus mijn AS voor
hehe, geeft niet we hebben allemaal wel eens dagen dat we niet 'scherp' zijnOp woensdag 12 juni 2002 20:30 schreef Predator het volgende:
[..]
OMG
Het is nog waar ook...
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Yep, gewoon PPTPIk neem aan dat dit trouwens gewoon een PPTP protocol is? ivm firewall en port forwarding...
Ik heb hier poort 1723 geforward, heb zelfs alles opgezet, maar het wilde maar niet werken.
Ik zit hier achter mijn (gemodde) ADSL modem, en las dat het misschien aan de firmware van de router zou kunnen liggen?
iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Ja, je moet ook IP-47 forwarden. De data loopt namelijk over IP-47.Probeerde het vandaag om een kennis te laten connecten. Zij zat op WinXP en kreeg steeds error nr. 800.
Ik heb hier poort 1723 geforward, heb zelfs alles opgezet, maar het wilde maar niet werken.
Ik zit hier achter mijn (gemodde) ADSL modem, en las dat het misschien aan de firmware van de router zou kunnen liggen?
iemand ervaring hiermee?
Maar ik heb m'n eigen computer ingesteld als defserver, dus alle poorten geforward naar m'n computer.Op donderdag 13 juni 2002 20:24 schreef feeble het volgende:
[..]
Ja, je moet ook IP-47 forwarden. De data loopt namelijk over IP-47.