Toon posts:

[html][forms]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is als volgt:
Op een pagina wordt gebruik gemaakt van keuze lijsten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<select name="blaat" size="4" multiple>
<option value="1">optie1
<option value="2">optie2
<option value="3">optie3
<option value="4">optie4
<option value="5">optie5
<option value="6" selected>optie6
</select>

Ok, ik kan dus niet de gehele lijst laten zien doordat mijn size="4" echt het maximum is. Als dit formulier gepost wordt, is het mogelijk dat mensen b.v. optie 6 kiezen. Dit wordt opgeslagen in een database en vervolgens wordt dit lijstje weer gepresenteerd, echter met optie 6 blauw omdat deze is geselecteerd. Waar ik nu niets over kan vinden is de manier om te zorgen dat ik de geselecteerde optie wel kan zien. D.w.z. dat de lijst al naar beneden is gescrolled, zodat de waardes 3 t/m 6 wel te zien zijn i.p.v. 1 t/m 4.

Ben daar ongeveel een halve middag met aan het prutsen en googlen geweest, maar ik kan het niet vinden. Nu begin ik te twijfelen of dit wel kan in html.

Wie kan me een duwtje in de goede richting geven ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 20:03 schreef X-terior het volgende:
[probleem]
wat dacht je er van om de gekozen optie als eerste neer te zetten? Dus gewoon bovenaan?

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:53

Wally-S

-Snowboarding is art-

Haal gewoon multiple weg...

Snow is only frozen water

Verwijderd

Topicstarter
quote]Op woensdag 12 juni 2002 20:05 schreef |HunterPro| het volgende:
wat dacht je er van om de gekozen optie als eerste neer te zetten? Dus gewoon bovenaan?[/quote]

Die lijst was meer ter illustratie. Het wordt een wat langere lijst, die uit de DB op alfabet gesorteerd. Dus dat is helaas ook geen optie.
Op woensdag 12 juni 2002 20:10 schreef Wally-S het volgende:
Haal gewoon multiple weg...
Ik wil voor later nog wel de mogelijkheid hebben om meerder waarden te selecteren. Hoewel het natuurlijk wel moeilijk wordt om en alle opties op alfabet te hebben staan en natuurlijk alle selecties in beeld te hebben.