Ik ben voor een casemod op zoek naar aluminium plaat van 0.5 mm dik (1 mm zou evt. ook nog kunnen). Maar het moet wel geborsteld aluminium zijn (zoals die siemens-porsche koffiezetters), en bij de bouwmarkt verkopen ze alleen gladde aluminium plaat. Iemand enig idee waar ik geborsteld alu plaat kan krijgen?
Verwijderd
[n00b vraag]Wat is precies het verschil (in effekt!?) tussen geborsteld en niet geborsteld?[/n00b vraag]
Verwijderd
Mat effect waarschijnlijk?Op woensdag 12 juni 2002 20:00 schreef Takkie het volgende:
[n00b vraag]Wat is precies het verschil (in effekt!?) tussen geborsteld en niet geborsteld?[/n00b vraag]
gladde alu plaat is glad en glimt dus.
geborsteld alu is met een staalborstel ofzo dof gemaakt (allemaal kleine krassen op de oppervlakte). En dan het liefst in 1 richting geborsteld, anders ziet het er niet uit. (dat is dus ook gelijk de reden waarom ik er niet zelf met een staalborstel overheen ga: het moet wel egaal en in 1 richting geborsteld zijn, hetgeen alleen machinaal kan denk ik)
[edit]
plaatje:

dat is dus geborsteld aluminium...
geborsteld alu is met een staalborstel ofzo dof gemaakt (allemaal kleine krassen op de oppervlakte). En dan het liefst in 1 richting geborsteld, anders ziet het er niet uit. (dat is dus ook gelijk de reden waarom ik er niet zelf met een staalborstel overheen ga: het moet wel egaal en in 1 richting geborsteld zijn, hetgeen alleen machinaal kan denk ik)
[edit]
plaatje:

geborsteld is toch zeg maar krassigOp woensdag 12 juni 2002 20:18 schreef DeAd_MeTaL het volgende:
Gewoon gladde Alu is dof
dus geborsteld is Blinkend
Verwijderd
jip maar het blinkt meer dan gladde aluminiumOp woensdag 12 juni 2002 20:19 schreef Eraser127 het volgende:
[..]
geborsteld is toch zeg maar krassig
ga maar met eene scheurpapier over alu dan zie je het
Verwijderd
ahahah dat heb ik vandaag gekochtOp woensdag 12 juni 2002 20:07 schreef IRBaboon het volgende:
gladde alu plaat is glad en glimt dus.
[edit]
plaatje:
[afbeelding]
Verwijderd
Zo maakte ik vroeger wel frontjes voor voedingen ed, stuk aluplaat op maat maken en borstelen in 1 richting met een staalborstel.
Daarna gaten boren, zwarte afdrukletters aanbrengen en meerdere keren in de blanke lak spuiten.
Daarna gaten boren, zwarte afdrukletters aanbrengen en meerdere keren in de blanke lak spuiten.
Hmmm Arnhem is nou niet direct naast de deur... Is dat een bouwmarkt ofzo? kan ze niet vinden in de gouden gids of telefoongids...Op woensdag 12 juni 2002 21:34 schreef mast3r het volgende:
[..]
ahahah dat heb ik vandaag gekochtkan je bij kuijper bouw in arnhem krijgen
En hebben ze ook platen van 0.5 of 1 mm dik? en dan 50 x 50 cm of groter?
Ik weet een goede plek
, is wel een groothandel maar verkopen ook wel eens aan particulieren, heb ik nog naar geinformeerd
: Elcas BV. Ze hebben ook een website, geloof ik. Moet je daar eens proberen of ze het hebben.
Bij de Gamma hebben ze ook normaal alu plaatjes van 1 mm dik als ik het goed heb, alleen niet geborsteld, maar dan haal je er gewoon een borstel overheen
. Is traanplaat niet een idee, das ook mooi!
Normaal alu plaat is bij elke bouwmarkt wel te vinden... maar dat zoek ik dus niet.Op woensdag 12 juni 2002 23:12 schreef sjares het volgende:
Bij de Gamma hebben ze ook normaal alu plaatjes van 1 mm dik als ik het goed heb, alleen niet geborsteld, maar dan haal je er gewoon een borstel overheen. Is traanplaat niet een idee, das ook mooi!
En traanplaat is wel stoer spul, maar voor de computer vind ik het vrij lelijk.
Verwijderd
je kunt het toch ook poleisen ???Op woensdag 12 juni 2002 20:21 schreef DeAd_MeTaL het volgende:
[..]
jip maar het blinkt meer dan gladde aluminium
ga maar met eene scheurpapier over alu dan zie je het
Heb zelf ook een kast gemaakt van alu (foto's) ik ben zelf naar de lokale oud ijzer handelaar gegaan heb daar gevraagt of ze een groottr plaat achter wilde houden voor mij.
Na een week kreeg ik een belletje dat ze wat hadden staan. Opzich nog lekker goed koop ook (20 euro voor 3 mm dik alu traanplaat 2 m2)
Na een week kreeg ik een belletje dat ze wat hadden staan. Opzich nog lekker goed koop ook (20 euro voor 3 mm dik alu traanplaat 2 m2)
Spyro heeft t ook gedaan met alu plaat van de gamma (o,5 dik) maar dan niet met een staalborstel (iets te grof voor mij) maar met watervast schuurpapier (korrel400) werk prima. Wel blanke lak (liefst vernis voor metaal) eroverheen....... want anders heb je van die vieze vingers..... Binnenkort pics....
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Hmmm... met schuurpapier is eventueel ook nog een idee. Ben benieuwd naar je pics. Maar het allermooiste zou zijn om gewoon ergens kant en klare geborsteld aluminium plaat vandaan te toveren...Op vrijdag 14 juni 2002 14:27 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Spyro heeft t ook gedaan met alu plaat van de gamma (o,5 dik) maar dan niet met een staalborstel (iets te grof voor mij) maar met watervast schuurpapier (korrel400) werk prima. Wel blanke lak (liefst vernis voor metaal) eroverheen....... want anders heb je van die vieze vingers..... Binnenkort pics....
Pagina: 1